• Business

    Γιατί έγινε χαμός με το #BoycottHeineken στο twitter;

    Heineken


    Η Heineken NV «έτρεξε» την Πέμπτη μία διαφήμιση διάρκειας ενός λεπτού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πυροδοτώντας ολόκληρο κίνημα διαμαρτυρίας, υπό το σύνθημα #BoycottHeineken.

    Η διαφήμιση έδειχνε ηλικιωμένους να χορεύουν σε ένα κλαμπ και να τρέχουν να κάνουν μπάνιο γυμνοί σε μια κοντινή παραλία. Τελείωνε με το μήνυμα: «Η νύχτα ανήκει στους εμβολιασμένους. Ώρα να γίνετε ένας απ’ αυτούς».

    Μέχρι την Παρασκευή, ομάδες ολόκληρες εξαγριωμένων χρηστών στο Twitter απειλούσαν να μποϊκοτάρουν τη Heineken με το hashtag #BoycottHeineken. Κάποιοι ανέβασαν, μάλιστα, βίντεο με τους ίδιους να ανοίγουν μπουκάλια της ομώνυμης lager και να τα χύνουν στον νεροχύτη σε ένδειξη διαμαρτυρίας.

    Η διαφήμιση «γιορτάζει μια ομάδα εμβολιασμένων ηλικιωμένων που μπορούν και πάλι να βγουν έξω με ασφάλεια για να απολαύσουν μπαρ και κλαμπ και να κοινωνικοποιηθούν ξανά – κάτι το οποίο περιμένουμε όλοι με ανυπομονησία», ανέφερε εκπρόσωπος της Heineken σε δήλωσή του.

    Η δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο έρχεται να προστεθεί στις εταιρείες που τρέχουν διαφημιστικές καμπάνιες και εφαρμόζουν εταιρικές πολιτικές για την προώθηση του εμβολιασμού. Κορυφαία στελέχη παίρνουν θέση, ολοένα περισσότερο, στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά του αντιεμβολιαστικού κλίματος, το οποίο είναι οξυμένο σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Ρωσία. Το κλίμα αυτό, πρέπει να σημειωθεί, αποτελεί ιδιαίτερο κίνδυνο για τα επιχειρηματικά μοντέλα εμπορικών επωνυμιών που βασίζονται στην κοινωνική αλληλεπίδραση που λαμβάνει χώρα σε μπαρ, εστιατόρια και νυχτερινά κέντρα.

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα η μπύρα Budweiser, της ζυθοποιίας Anheuser-Busch InBev, που αποφάσισε να μην προβάλλει διαφημίσεις κατά τη διάρκεια του Super Bowl τον Φεβρουάριο, για πρώτη φορά σε 40 χρόνια, και αντ’ αυτού διέθεσε τα σχετικά κονδύλια σε καμπάνιες υπέρ του εμβολιασμού του Ad Council. Η ανοσοποίηση θα «απελευθερώσει τον κόσμο», δήλωσε σχετικά ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος, Κάρλος Μπρίτο, εκείνη την εποχή.

    Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Unilever, Άλαν Τζόουπ, δήλωσε ότι υπογράφει εβδομαδιαίες επιστολές προς τους 150.000 εργαζομένους της εταιρείας, προτρέποντάς τους να εμβολιαστούν όταν είναι δυνατόν, ενώ κάλεσε και τον γιατρό της εταιρείας να προωθήσει με τη σειρά του κι εκείνος τον εμβολιασμό.



    ΣΧΟΛΙΑ