• Business

    Γιατί οι αναλυτές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τα τάνκερ

    ναυτιλία


    Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για την αγορά των τάνκερ η Clarksons Platou Securities, προειδοποιώντας πως η χρήση VLCCs ως πλωτών μονάδων αποθήκευσης πετρελαίου γίνεται όλο και πιο ασύμφορη οικονομικά.

    Όπως επισημαίνουν σε μελέτη τους οι αναλυτές της Clarksons, Frode Morkedal και Herman Hildan, “υπάρχουν σήμερα περίπου 30 VLCCs στην εμπορική πλωτή αποθήκευση, ποσοστό 2% του συνολικού στόλου τάνκερ”, και τα πλοία αυτά θα μπορούσαν να επιστρέψουν στην ενεργό διακίνηση πετρελαίου αν η αποθήκευση εξακολουθήσει να αποδεικνύεται ασύμφορη, γεγονός που θα αύξανε τα διαθέσιμα πλοία στην αγορά των τάνκερ και θα οδηγούσε σε πτώση των τιμών.

    Με αυτά τα δεδομένα, οι αναλυτές εκτιμούν ότι η αύξηση του στόλου των τάνκερ θα κορυφωθεί κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2017, όμως θα υποχωρήσει κατά τα επόμενα χρόνια αν συνεχιστεί η τάση των τελευταίων μηνών για λίγες παραγγελίες νεότευκτων τάνκερ και αν αυξηθεί ο ρυθμός αποσύρσεων πλοίων λόγω των δυσκολιών στην αγορά τους επόμενους μήνες.

    Πάντως, οι δύο αναλυτές θεωρούν πως οι όποιες δυσκολίες στην αγορά θα είναι σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, και οι προοπτικές μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα παραμένουν θετικές. Φαίνεται ότι μπαίνουμε τώρα σε μία φάση με υψηλή ακόμα ανάπτυξη του στόλου, ταυτόχρονα με μία επιτάχυνση των μειώσεων αποθεμάτων που θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τη ζήτηση πλοίων”, εκτιμούν.

    Όσο για τη μείωση της παραγωγής πετρελαίου από τις χώρες του OPEC, επισημαίνουν ότι αυτή δημιουργεί ένα κενό για χώρες που εξακολουθούν να είναι καθαροί εισαγωγείς πετρελαίου, και κυρίως στην Ασία, ανοίγοντας έτσι ευκαιρίες για τις κατηγορίες πλοίων aframax και suezmax.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Χ. Βαφειάς: Οι νέες στρατηγικές κινήσεις του εφοπλιστή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το Propeller Club τιμά την φιλία Ελλάδας-ΗΠΑ στο ιστορικό πλοίο Hellas Liberty

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Παππάς: Περιορίστηκαν οι ζημίες για την Star Bulk στο δ’ τρίμηνο 2016



    ΣΧΟΛΙΑ