• Business

    Γιάννης Μάργαρης (ΑΔΜΗΕ): Εξετάζουμε εναλλακτική όδευση για τη διασύνδεση Πελοποννήσου – Πώς θα ξεμπλοκάρουμε τις 4.000 αιτήσεις για ΑΠΕ

    Γιάννης Μάργαρης, Αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ


    Εναλλακτική όδευση της διασύνδεσης Πελοποννήσου ως λύση στο γόρδιο δεσμό του μεγάλου έργο του ΑΔΜΗΕ, που μπλόκαρε από τις 5 καλόγριες της Μονής Αγίων Θεοδώρων, εξετάζει η εταιρεία, μετά από σχετικό αίτημα  του υπουργού Ενέργειας Κώστα Σκρέκα.

    Όπως είπε χθες σε διαδικτυακή συνέντευξη τύπου, ο Αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ κύριος Γιάννης Μάργαρης οι κινήσεις του ΑΔΜΗΕ γίνονται υπό την καθοδήγηση του υπουργείου Ενέργειας. “Πλέον μετά από αίτημα του υπουργού ερευνούμε εναλλακτικές οδεύσεις, παραλλαγής σε ένα τμήμα της γραμμής που περνάει κοντά από το Μοναστήρι. Εφόσον αδειοδοτηθεί αυτή η όδευση γρήγορα, θα προχωρήσουμε άμεσα σε υλοποίηση. Τώρα ξεκινάμε αυτή τη διαδικασία γιατί αυτή είναι η νέα εντολή του υπουργείο Ενέργειας”, σημείωσε χαρακτηριστικά.

    Το ορθολογικό κατά την άποψη του κ. Μάργαρη ωστόσο, είναι μια ενδιάμεση λύση. Να δεχθούν οι καλόγριες να μπουν οι δύο πυλώνες που εκκρεμούν ώστε να ξεκινήσει να λειτουργεί το έργο, για να απολαύσει γρήγορα η Πελοπόννησος και το καταναλωτικό κοινό τα σημαντικά οφέλη από την άμεση ολοκλήρωση του έργου.

    Και ταυτόχρονα, συνέχισε ο κ. Μάργαρης,  να προχωρεί η αδειοδότηση της εναλλακτικής όδευσης, και μετά από 1,5 χρόνο όταν ολοκληρωθεί η νέα εναλλακτική όδευση και υλοποιηθεί να ξηλωθούν οι δύο πυλώνες που δεν θέλουν οι καλόγριες. Τις επόμενες εβδομάδες θα μάθουμε, σημείωσε, ποια λύση τελικά θα επιλεγεί.

    Ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου, σημείωσε, εξαρτάται κυρίως από το πόσο γρήγορα θα προχωρήσει η περιβαλλοντική αδειοδότηση της νέας όδευσης αλλά και όλες οι άλλες άδειες, που κανονικά χρειάζονται πάνω από 10 μήνες. Το επιπλέον κόστος όπως είπε δεν είναι μεγάλο αφού πρόκειται για 5-10 περισσότερους πυλώνες, αλλά το σημαντικό είναι ποιες εκτάσεις θα χρειαστούν και αν θα απαιτηθεί απαλλοτρίωση και ο χρόνος που θα χρειαστεί για αυτές τις διαδικασίες.

    Ένταση στους επενδυτές ΑΠΕ από το τσουνάμι αιτήσεων

    Αναφερόμενος στα παράπονα που έχουν εκφραστεί από μεγάλους επενδυτές ΑΠΕ για τις μεγάλες καθυστερήσεις στις αιτήσεις όρων σύνδεσης, ο κ. Μάργαρης εξήγησε ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε από το θεσμικό πλαίσιο και όχι από τον ΑΔΜΗΕ.

    Το θεσμικό πλαίσιο επέτρεψε την ομαδοποίηση μικρών έργων με αποτέλεσμα να συρρέουν χιλιάδες αιτήσεις για έγκριση όρων σύνδεσης που αντιστοιχούν σε χιλιάδες διαφορετικούς σταθμούς, με αποτέλεσμα να μπλοκάρει η διαδικασία εγκρίσεων.

    “Δεν είναι ορθολογικό να δημιουργείται ένα τσουνάμι αιτήσεων όρων σύνδεσης και να μπλοκάρει ολόκληρη επενδυτική κοινότητα”, είπε. “Μέσα σε 4 μήνες έχουμε δεχθεί 4.000 αιτήσεις για 3 GW όσα δηλαδή είχε δεχθεί ο ΔΕΔΔΗΕ σε 20 χρόνια”.

    “Η αξιολόγηση των επενδυτών δεν είναι ρόλος του ΑΔΜΗΕ. Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι με  αυστηρή σειρά προτεραιότητας, να εξετάζουμε τις αιτήσεις. Το θέμα όμως είναι πώς όλοι οι φορείς μαζί θα αντιμετωπίσουν την εύλογη ανάγκη των επενδυτών να έχουν γρήγορη απάντηση και από την άλλη και την αντικειμενική πραγματικότητα.

    Η ένταξη των ΑΠΕ στο δίκτυο, προϋποθέτει και μελέτη και έλεγχο όλων των τεχνικών παραμέτρων. Έχουμε αναλάβει και ένα ρόλο που δεν μας αντιστοιχεί γιατί πρέπει να αξιολογούμε νομιμότητα οικοπέδων,  έγγραφα δικηγόρων για συμβολαιογραφικές πράξεις μεταξύ των συμμετεχόντων που ξεφεύγουν πολύ από τεχνικό μέρος. Ο μεγάλος όγκος δουλειάς είναι να αξιολογούμε φακέλους με έγγραφα που ξεφεύγουν του αντικειμένου μας.

    Στο πλαίσιο αυτό οι χρόνοι μας είναι πάρα πολύ καλοί”, είπε χαρακτηριστικά. Όπως είπε, προκειμένου να υπάρχει ενημέρωση των επενδυτών ο ΑΔΜΗΕ ετοιμάζει σύστημα ενημέρωσης των επενδυτών για να μπορούν να ενημερώνονται σε ποια φάση βρίσκεται η επεξεργασία της αίτησής τους.

    Σχετικά με την εξέλιξη των διασυνδέσεων σημείωσε ότι προχωρούν και ότι ο ευρωπαϊκός στόχος για διασυνδέσεις με δυνατότητα μεταφοράς ισχύος στο 15% της εγκατεστημένης ισχύος της χώρας που είχε τεθεί για το 2030 θα επιτευχθεί πριν το 2025. “Σύντομα το σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας θα την καταστήσει κόμβο για τα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο”, είπε.

    Σχετικά με το διαγωνισμό προμήθειας καλωδίων για τη διασύνδεση Σαντορίνης, σημείωσε ότι σύντομα θα ολοκληρωθεί η τεχνική αξιολόγηση προσφορών για τους τρεις συμμετέχοντες, Prysmian, Nexand, Ελληνικά Καλώδια, ενώ ο διαγωνισμός Υποσταθμών έχει παραταθεί για τις 23/4/2021.

    ΑΔΜΗΕ: Αύξηση 14,8% στα ενοποιημένα συνολικά έσοδα το 2020 – Στα €84,9 εκατ. τα καθαρά κέρδη

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ