• Business

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Motor Oil: Προχωράει η κατασκευή της σύγχρονης μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή

    • NewsRoom
    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Γιάννης Βαρδινογιάννης (Motor Oil)

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Γιάννης Βαρδινογιάννης (Motor Oil)


    Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Motor Oil για την κατασκευή της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής από καύσιμο φυσικό αέριο στην Κομοτηνή.

    Ο λόγος γίνεται για τη μονάδα ισχύος 876 MW, που έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται από τον περασμένο Σεπτέμβριο ενώ στις αρχές Δεκεμβρίου τοποθετήθηκε ο  αεριοστρόβιλος 9000HL της Siemens Energy, από την Κοινοπραξία των δύο εισηγμένων με την ονομασία «Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής».

    Η πορεία των εργασιών του έργου για την παραγωγή ηλεκτρισμού από τους δύο εγχώριους κολοσσούς στον τομέα της ενέργειας φαίνεται και από φωτογραφία που δημοσιεύθηκε πριν από λίγες ημέρες από τον λογαριασμό της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε δημοφιλές κοινωνικό μέσο δικτύωσης. Η μονάδα απεικονίζεται κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενώ γίνεται ξεκάθαρη η σημασία που αποδίδεται στην τήρηση των κανόνων ασφαλείας και την εύρυθμη λειτουργία των εργοταξιακών χώρων.

    Πιο συγκεκριμένα, στη δημοσίευση του Ομίλου αναφέρεται:

    «Η μέριμνα για ασφάλεια και εύρυθμη λειτουργία σε όλα μας τα εργοτάξια είναι κυρίαρχη προτεραιότητα μας και κινητήριος δύναμη για τη διαρκή βελτίωσή μας.

    Το εργοτάξιο μας για τον νέο, υπερσύγχρονο σταθμό παραγωγής ενέργειας στην Κομοτηνή, υποστηρίζεται από πλήρως λειτουργικό δακτύλιο πυρόσβεσης καθώς και από ολοκληρωμένο περιμετρικό φωτισμό τεχνολογίας LED χαμηλής κατανάλωσης.

    Οι εργασίες για τον αεριοστροβιλικό σταθμό συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς και το 2022 μας αφήνει έχοντας ξεκινήσει την τοποθέτηση του μηχανολογικού εξοπλισμού!»

    Το χρονοδιάγραμμα το έργου

    Η νέα μονάδα των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Motor Oil καθώς και ο υποσταθμός των 400 kV κατασκευάζονται στη βιομηχανική περιοχή (ΒΙΠΕ) Κομοτηνής.  Αναλυτικότερα η μονάδα αναπτύσσεται σε μία έκταση 101.561 τ.μ. η οποία μοιράζεται ως εξής:

    • 45.450 τμ αφορούν τις στεγασμένες και υπαίθριες εγκαταστάσεις ηλεκτροπαραγωγής καθώς και την εσωτερική οδοποιία),
    • ο υποσταθμός καταλαμβάνει 16.850 τ.μ.,
    • το διοικητήριο, οι αποθήκες, τα συνεργεία και το φυλάκιο εισόδου 1.660 τ.μ.,
    • οι εγκαταστάσεις επεξεργασίας υγρών αποβλήτων 24ο τ.μ.,
    • και το βανοστάσιο εισόδου του αγωγού φυσικού αερίου 600 τ.μ.

    Υπενθυμίζεται ότι  η μονάδα θα τροφοδοτείται από δίκτυο του ΔΕΣΦΑ μέσω ενός νέου σταθμού που θα βρίσκεται εντός της ΒΙΠΕ καθώς και υπόγειου αγωγού δυναμικότητας 150.000 Nm3/h και στόχος είναι η λειτουργία της να ξεκινήσει εντός του πρώτου τριμήνου του 2024.

    Η τοποθεσία της νέας μονάδας έχει επιλεγεί στρατηγικά καθώς βρίσκεται στο επίκεντρο του βόρειου συστήματος. Πρόκειται, δηλαδή, για το σταυροδρόμι των υφιστάμενων και των μελλοντικών ενεργειακών «μονοπατιών», καθώς και για την περιοχή που πρωταγωνιστεί στην απολιγνιτοποίηση, δηλαδή το σχέδιο της απόσυρσης των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ που περιλαμβάνουν το Αμύνταιο και την Καρδιά.

    Αξίζει να αναφερθεί ότι η μονάδα θα χρησιμοποιεί τεχνολογία νέας γενιάς και αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι ο αεριοστρόβιλος SGT5-9000HL είναι ο ισχυρότερος συνδυασμένου κύκλου στον κόσμο σε διαμόρφωση 1×1, με μειωμένες εκπομπές CO2 και αυξημένη ασφάλεια εφοδιασμού. Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι θα μειωθούν εκπομπές CO2 έως και 3,7 εκατομμύρια τόνους ετησίως σε σύγκριση με έναν σταθμό παραγωγής ενέργειας από άνθρακα, με τα επίπεδα απόδοσης να φτάνουν ακόμη και άνω του 64%.

    Διαβάστε επίσης

    Ποιες μάχες για μεγάλα έργα θα δώσουν το 2023 οι μεγάλοι εγχώριοι και διεθνείς Όμιλοι

    Ελλάκτωρ: Ολοκληρώθηκε η πώληση των ΑΠΕ στην Motor Oil – Στα 671,5 εκατ. ευρώ το τίμημα

    Εγκρίθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού η εξαγορά της VERD από την Μotor Oil



    ΣΧΟΛΙΑ