• Business

    Γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη: Από το εξωτερικό το 1 από τα 2 ευρώ που μπαίνουν στα ταμεία της

    • Άννα Διανά


    Στα 141,4 εκατ. ευρώ αυξήθηκαν οι πωλήσεις της γαλακτοβιομηχανίας Δωδώνη το 2021 με την εκρηκτική άνοδο των τιμών των πρώτων υλών να ψαλιδίζει σημαντικά την κερδοφορία.

    Το 50%  του τζίρου της ηπειρώτικης γαλακτοβιομηχανίας προέρχεται από τις εξαγωγές όπου έχει παρουσία σε 50 χώρες.  Σύμφωνα με τα όσα επισημαίνουν στελέχη της εταιρείας στο mononews.gr,  οι εξαγωγές του ομίλου Δωδώνη, συμπεριλαμβανομένης και της Κύπρου το 2021 ανήλθαν σε 71, 7 εκατ. ευρώ.

    Αντίθετα με την άνοδο του τζίρου κατά 3% σε επίπεδο ομίλου και 4% σε εταιρικό (από 115,4 εκατ. ευρώ σε 119,8 εκατ. ευρώ το 2020) η κερδοφορία σημείωσε σημαντική κάμψη. Με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα που αναρτήθηκαν στο ΓΕΜΗ τα καθαρά κέρδη του ομίλου μετά από φόρους ανήλθαν σε 1,254 εκατ. ευρώ έναντι 5,020 εκατ. ευρώ το 2020 παρουσιάζοντας μείωση κατά 3,7 εκατ. ευρώ.

    Επιπλέον η γαλακτοβιομηχανία είδε το  περιθώριο μικτού κέρδους ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να μειώνεται στο 17,6% από 20,4% σε εταιρικό επίπεδο και στο 16,4% από 19,4% το 2020 σε επίπεδο ομίλου.

    Ιστορικά υψηλές τιμές γάλακτος

    Η μείωση αυτή, σύμφωνα με τη διοίκηση οφείλεται στις ιστορικά υψηλές τιμές του πρόβειου γάλακτος αλλά και του κατσικίσιου, της ενέργειας και των υλικών συσκευασίας και μετριάζεται εν μέρει από τη λειτουργική εξοικονόμηση και αναμένεται να μετριαστεί περαιτέρω από τις αυξήσεις των τιμών πώλησης.

    Σημειωτέον ότι το γάλα για τη Δωδώνη ανέρχεται περίπου στο 85% του κόστους παραγωγής ενώ συνεχίζει να προμηθεύεται όλο το γάλα από την εγχώρια αγορά. Όπως αναφέρεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις η εταιρεία τροποποίησε σημαντικά την τιμολογιακή πολιτική της, προκειμένου να προσαρμοστεί στις εξαιρετικά αυξημένες τιμές γάλακτος και να διασφαλίσει τον απαραίτητο όγκο γάλακτος για την προσεχή γαλακτοκομική περίοδο.

    Η επιδίωξη εισόδου και επέκτασης του Ομίλου σε νέες αγορές του εσωτερικού και του εξωτερικού και  η βελτίωση και επέκταση των παραγωγικών υποδομών, της ζώνης γάλακτος και της λειτουργίας διάθεσης των προϊόντων του αποτελεί στρατηγική επιλογή της διοίκησης.

    Επιπλέον δίνει βαρύτητα  στην παραγωγή νέων  προϊόντων και προϊόντων με υψηλή προστιθέμενη αξία, που να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των καταναλωτών.

    Ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού του Ομίλου την 31.12.2021 ανέρχεται σε 558 άτομα έναντι 608 άτομα στις 31.12.2020, ενώ της Εταιρίας στις 31.12.2021 ανέρχεται σε 453 άτομα, έναντι 445 άτομα στις 31.12.2020.

    Διαβάστε επίσης

    «Double score» για τις online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ



    ΣΧΟΛΙΑ