• Business

    Γ. Βασιλάκος: «Τα σχέδια και οι στόχοι του νέου CEO της Κωτσόβολος»

    Γιάννης Βασιλάκος, Κωτσόβολος


    «Θέλουμε να γινόμαστε καλύτεροι και πιο παραγωγικοί». Το μήνυμα αυτό έστειλε ο νέος επικεφαλής της Κωτσόβολος δίνοντας το στίγμα της στρατηγικής που θα ακολουθήσει η μεγαλύτερη αλυσίδα ηλεκτρονικών της χώρας υπό την καθοδήγησή του. Ο Γιάννης Βασιλάκος μιλώντας για πρώτη φορά σε δημοσιογράφους μετά την ανάληψη των καθηκόντων του δήλωσε ιδιαίτερα αισιόδοξος για το μέλλον και εξέφρασε την φιλοδοξία να οδηγήσει την εταιρεία ακόμη πιο ψηλά.

    Ο κ. Βασιλάκος, ο οποίος παρέλαβε την σκυτάλη από τον Ανδρέα Αθανασόπουλου που μετακόμισε στην Αγγλία για να αναλάβει διευθυντική θέση στον όμιλο Dixons ανέφερε πως ήδη η εταιρεία κινείται καλύτερα από την υπόλοιπη αγορά που εξακολουθεί να πιέζεται, τονίζοντας πως την περσινή χρήση (2017/2018) κατάφερε παρά τις αντιξοότητες να αυξήσει τις πωλήσεις και τα μερίδια αγοράς, και να ανεβάσει κατακόρυφα τη λειτουργική κερδοφορία (EBIT). Υπογράμμισε μάλιστα πως πλέον 1 στις 3 ηλεκτρονικές συσκευές που πωλούνται στην Ελλάδα είναι από την Κωτσόβολος.

    Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, το μυστικό της επιτυχίας κρύβεται στην απόφαση να συνεχισθούν οι επενδύσεις παρά την κρίση, μετά και την παρότρυνση των κεντρικών της Dixons στην Αγγλία. Μόνο πέρυσι, όπως είπε, η εταιρεία διέθεσε 10,4 εκατ. ευρώ από τα κέρδη της για την ανακαίνιση 10 καταστημάτων, για την μεταστέγαση δύο, και τη δημιουργία 3 νέων καθώς και για την αναβάθμιση των τεχνολογικών συστημάτων.

    Ανάλογες επενδύσεις δρομολογούνται και φέτος, οι οποίες μπορεί να φθάσουν έως και τα 14 εκατ. ευρώ αν προκύψουν οι κατάλληλες ευκαιρίες. Το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων θα κατευθυνθεί σε τρία κατά βάση «μέτωπα»:

    1. Στην ανακαίνιση πέντε και μεταστέγαση τεσσάρων σημείων του υφιστάμενου δικτύου, καθώς και τη δημιουργία τουλάχιστον δυο νέων καταστημάτων. Ανάμεσα σε αυτά που σχεδιάζεται να ανακαινισθούν είναι το κατάστημα στο AthensMall ενώ σε καινούριο χώρο θα μεταφερθούν τα καταστήματα σε Αλεξανδρούπολη και Δράμα.
    2. Στην εγκατάσταση νέας πλατφόρμας στο ηλεκτρονικό κατάστημα, προκειμένου να καταστεί απόλυτα ανταγωνιστικό με τους υπόλοιπους παίκτες της αγοράς. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, παρότι ακόμη αποτελούν μικρό κομμάτι των πωλήσεων αυξάνονται με διψήφιους ρυθμούς και θεωρούνται το «μέλλον του εμπορίου».
    3. Στην «ομογενοποίηση» και περαιτέρω αυτοματοποίηση των τεχνολογικών συστημάτων, ώστε ο καταναλωτής να έχει την ίδια εμπειρία σε όλα τα κανάλια της εταιρείας (φυσικό κατάστημα, e-shop, digital υπηρεσίες κα.). Αυτό, φαίνεται πως είναι και το μεγάλο στοίχημα που έχει θέσει ο νέος CEO.

    Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στην εκπαίδευση του προσωπικού, στο οποίο η εταιρεία στηρίζει πολλά για την ανάπτυξή της. Έτσι, μετά τον Χολαργό δρομολογείται η λειτουργία δεύτερου εκπαιδευτικού κέντρου και στην περιοχή Ευκαρπίας στη Θεσσαλονίκη.

    Τα κλιματιστικά, το Μουντιάλ και η Black Friday

    Όσον αφορά στον στόχο των πωλήσεων για τη νέα χρονιά, ο κ. Βασιλάκος αν και απέφυγε να δώσει συγκεκριμένους αριθμούς, έθεσε τον πήχη στην περιοχή των 500 εκατ. ευρώ, μια αύξηση περίπου 10% σε σχέση με πέρυσι παρά τη στάσιμη και ελαφρώς ανοδική πορεία της κατανάλωσης για τα επόμενα τρία χρόνια.

    Υπογράμμισε ωστόσο πως η επίτευξη του παραπάνω στόχου θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την πορεία των κλιματιστικών, τα οποία πέρυσι ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, στις πωλήσεις των τηλεοράσεων στη διάρκεια του Μουντιάλ, όπου παραδοσιακά πολλαπλασιάζονται και τέλος στην Black Friday, η οποία αναδεικνύεται σε «βαρόμετρο», όπως έδειξαν τα εντυπωσιακά αποτελέσματα που κατέγραψε η εταιρεία την περσινή χρονιά (οι πωλήσεις σημείωσαν ρεκόρ 10ετίας στο τέταρτο τρίμηνο).

    Ο κ. Βασιλάκος απέκλεισε το ενδεχόμενο εξαγορών, λέγοντας πως για τα επόμενα τρία χρόνια δεν βλέπει κάποια εξαγορά και εκτίμησε πως η συγκέντρωση στον κλάδο των ηλεκτρονικών έχει ολοκληρωθεί. «Θέλουμε να μεγιστοποιήσουμε τα κέρδη μας», επεσήμανε χαρακτηριστικά. Ο ίδιος ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει πρόθεση λειτουργίας των καταστημάτων την Κυριακή, πέραν αυτού στο αεροδρόμιο που ήδη λειτουργεί, σημειώνοντας πως μια τέτοια κίνηση σε μια τόσο στεγνή αγορά όσο η σημερινή, θα ήταν αναποτελεσματική, θα επιβάρυνε την επιχείρηση με ανώφελο κόστος και θα δυσαρεστούσε τους εργαζόμενους, με αρνητικές συνέπειες στην αποδοτικότητά τους.

    Να σημειωθεί πως η Κωτσόβολος ολοκλήρωσε τη χρήση 2017/2018 με αύξηση πωλήσεων 12,2%, στα 457,1 εκατ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) 15,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 58%! Παράλληλα, εμφάνισε ταμειακά διαθέσιμα ύψους 51 εκατ. ευρώ όλα κατατεθειμένα σε ελληνικές τράπεζες ενώ ενίσχυσε κατά 10% τον αριθμό των εργαζομένων της, στα 2.380 άτομα.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Το γραφικό λιμανάκι, η αποκαλυπτική συζήτηση με τον τραπεζίτη, τα funds που έρχονται και οι διοικήσεις που φεύγουν…

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Β. Αποστολόπουλος: «To πλεονέκτημα του Ιατρικού στη μάχη με τα funds»

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τ. Κανελλόπουλος (Τιτάν): Τι λέει για την υπόθεση της Folli Follie – Πώς επηρεάζει τις ελληνικές εταιρείες



    ΣΧΟΛΙΑ