• Business

    Γ. Κούστας: Με αυτό τον τρόπο αυξήθηκαν τα κέρδη της Danaos

    γιαννης κουστας

    Γιάννης Κούστας, εφοπλιστής Danaos Shipping


    Σημαντική αύξηση παρουσίασαν τα κέρδη της ναυτιλιακής Danaos Corporation στο πρώτο τρίμηνο του έτους, ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Γιάννης Κούστας, εκτιμά ότι αυτή είναι μία περίοδος γεμάτη προκλήσεις, καθώς το επόμενο διάστημα οι μεγάλοι πελάτες θα προχωρήσουν σε επαναδιαπραγμάτευση των τιμών των ναύλων.

    Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, Danaos εμφάνισε σημαντική αύξηση στα καθαρά έσοδα, λόγω της μείωσης των καθαρών εξόδων χρηματοδότησης κατά 19,4 εκατ. δολάρια, που προήλθαν από τη λήξη συμβάσεων ανταλλαγής (swaps) και από το χαμηλότερο ισοζύγιο δανεισμού. Συγκεκριμένα, τα καθαρά προσαρμοσμένα έσοδα ανήλθαν στα 47,2 εκατ. δολάρια στο τρίμηνο, έναντι 30,6 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Τα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 0,40 δολάρια, ελαφρώς χαμηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών. Τα λειτουργικά έσοδα ανήλθαν στα 137 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας μικρή υποχώρηση 0,8%, ενώ τα λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν στα 66,7 εκατ. δολάρια.

    Οι προσδοκίες για το 2016

    Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, ο διευθύνων σύμβουλος της Danaos Corporation, Γιάννης Κούστας, τόνισε μεταξύ άλλων: “Στο τέλος του πρώτου τριμήνου 2016, όλες οι συμβάσεις ανταλλαγής (swaps) που είχαμε από το 2007 και το 2008 έληξαν. Έτσι, χωρίς αυτά και με το χαμηλό επιτοκιακό περιβάλλον που επικρατεί σήμερα, οι προοπτικές μας για συνεχή βελτίωση του κόστους χρηματοδότησης είναι θετικές για το υπόλοιπο 2016 και έπειτα.”

    Γιάννης Κούστας. Ιδιοκτήτης Danaos Shipping
    Γιάννης Κούστας. Ιδιοκτήτης Danaos Shipping

    Επίσης, ο επικεφαλής της Danaos, επισημαίνει ότι: “Η αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διέρχεται μία δύσκολη περίοδο με αρκετές προκλήσεις. Αρκεί να εξετάσουμε τα βασικά στοιχεία της αγοράς, όπως τα χαμηλά σε επίπεδα ρεκόρ ναύλα για τις μεταφορές εμπορευμάτων, τη μείωση του όγκου πωλήσεων και τη συρρίκνωση των συντελεστών πληρότητας, για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι η κατάσταση μοιάζει με αυτή που επικρατούσε στην κρίση της περιόδου 2008-2009. Το περιβάλλον αυτό έχει δημιουργήσει αρνητικά λειτουργικά περιθώρια κέρδους για τις μεγάλες εταιρίες, οι οποίες προσπαθούν να διαχειριστούν την κρίση με περαιτέρω μειώσεις κόστους. Αρκετές ναυτιλιακές, συμπεριλαμβανομένων και των Hyundai Merchant Marine και Hanjin Shipping, που είναι δύο από τους μεγαλύτερους πελάτες μας, έχουν ήδη ανακοινώσει την πρόθεση τους να προχωρήσουν σε αναδιάρθρωση των ισολογισμών τους και αναζητούν τη συναίνεση των πλοιοκτητών, προκειμένου να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος. Αυτές οι εξελίξεις βρίσκονται μπροστά μας και δεν μπορούμε να προβλέψουμε ποια θα είναι η κατάληξη. Εστιάζουμε την προσοχή μας σε όλα αυτά και είμαστε επικεντρωμένοι στις επικείμενες συζητήσεις με στόχο να διατηρήσουμε την αξία των συμβάσεων ναύλωσης που έχουμε υπογράψει.”

    tanker

    Μέση διάρκεια ναύλωσης τα επτά έτη

    Σύμφωνα με το Γιάννη Κούστα, η Danaos είναι τυχερή γιατί έχει περιορισμένη έκθεση στη spot αγορά. Ο αριθμός των πλοίων της εταιρίας που τα ναυλοσύμφωνα τους λήγουν εντός του επόμενου έτους είναι περιορισμένος, και έτσι έχει κατά 95% κάλυψη στις ναυλώσεις από την άποψη των λειτουργικών εσόδων για τους επόμενους 12 μήνες.

    “Στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2016, η μέση διάρκεια ναύλωσης του στόλου μας, ήταν επτά έτη, με τις μεγαλύτερες ναυλώσεις μας να εκτείνονται μέσα στο 2028. Είμαστε επίσης τυχεροί που έχουμε επενδύσει σημαντικούς πόρους στη λειτουργική ανάπτυξη και την τεχνολογική καινοτομία. Αυτό μας βοήθησε να επιτύχουμε το ημερήσιο κόστος λειτουργίας των 5.985 δολαρίων για το πρώτο τρίμηνο, η οποία μας τοποθετεί σαφώς στις πιο αποτελεσματικές επιχειρήσεις του κλάδου και είναι ιδιαίτερα ευεργετική στο σημερινό περιβάλλον”, επισημαίνει ο Γ. Κούστας.

    Koustas 1

    Σχολιάζοντας την περαιτέρω πορεία της αγοράς, εκτιμά ότι η κρίση φτάνει στο τέλος της, παρά το γεγονός ότι οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων είναι λιγότερες από πέρυσι, οι νέες παραγγελίες έχουν σταματήσει και η διάλυση πλοίων (scrap), κυρίως τύπου panamax, επιταχύνεται. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τις προσδοκίες για σταδιακή βελτίωση των βασικών προϋποθέσεων ανάπτυξης δικαιολογούν κάποια συγκρατημένη αισιοδοξία, ότι η εικόνα της αγοράς δεν θα επιδεινωθεί περαιτέρω το 2016 και ότι το 2017 θα είναι πιο ισορροπημένη.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/afti-ine-i-ischiri-simmachi-tou-leonida-mpompola-stis-kataskeves/42672

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/nikos-pappas-epithesi-sto-mega-ke-stous-ergazomenous-tou/42846



    ΣΧΟΛΙΑ