• Business

    Φθηνότερες ηλεκτρονικές πληρωμές με την αναθεωρημένη Οδηγία

    • NewsRoom


    Η Κομισιόν, με την ενημερωτική έκδοση «Τα δικαιώματά σας όταν κάνετε πληρωμές στην Ευρώπη» που κοινοποίησε στα μέλη του το ΙΝΚΑ/Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδος, ενημερώνει για όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές.

    Αναλυτικά:

    Με τους κανόνες της ΕΕ οι ηλεκτρονικές σας πληρωμές γίνονται φθηνότερες, ευκολότερες και ασφαλέστερες. Ας δούμε πώς ακριβώς:

    • Μπορείτε να κάνετε πληρωμές σε όλη την Ευρώπη (ΕΕ, Ισλανδία, Νορβηγία και Λιχτενστάιν) με την ίδια ευκολία και ασφάλεια όπως στη χώρα σας.
    • Δεν επιβαρύνεστε πλέον με πρόσθετο κόστος από τον έμπορο όταν πληρώνετε με κάρτα που έχει εκδοθεί στην ΕΕ.
    • Οι κανόνες καλύπτουν τις ηλεκτρονικές πληρωμές κάθε είδους (π.χ. μεταφορές πίστωσης, άμεσες χρεώσεις, πληρωμές με κάρτα κ.λπ.).
    • Κάθε πρόσωπο που διαμένει νόμιμα στην Ευρώπη δικαιούται τραπεζικό λογαριασμό για να πραγματοποιεί ηλεκτρονικές πληρωμές («λογαριασμός πληρωμών»)

    Τα δικαιώματα αυτά υπάρχουν χάρη στην αναθεωρημένη οδηγία της ΕΕ για τις υπηρεσίες πληρωμών (ΟΥΠ2), στην οδηγία για τους λογαριασμούς πληρωμών και σε άλλες νομοθετικές πράξεις της ΕΕ, που έχουν ως στόχο να απολαμβάνετε ασφαλέστερες και πιο εξυπηρετικές πληρωμές.

    Πληρωμές σε ευρώ – Ίδιο κόστος με τις εγχώριες πληρωμές

    Ο λογαριασμός σε ευρώ σάς δίνει τη δυνατότητα να κάνετε όλες τις πληρωμές σας σε ολόκληρη την Ευρώπη.

    Οι διασυνοριακές πληρωμές σε ευρώ θα έχουν το ίδιο κόστος με τις εγχώριες πληρωμές σε ευρώ. Από τις 15 Δεκεμβρίου 2019 οι διασυνοριακές πληρωμές σε ευρώ έχουν το ίδιο κόστος με τις εγχώριες πληρωμές στο εθνικό σας νόμισμα.

    Οι αναλήψεις μετρητών σε ευρώ εκτός του δικτύου ΑΤΜ της τράπεζάς σας αναμένεται να έχουν σε άλλο κράτος μέλος το ίδιο κόστος που έχουν στη χώρα σας.

    Δίκαιη τιμολόγηση

    Έχετε δικαίωμα να ξέρετε αν και ποιες επιβαρύνσεις ισχύουν για τις πληρωμές σας.

    Κατά κανόνα, οι έμποροι, τόσο στα καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο, δεν μπορούν να σας επιβάλουν τιμή μεγαλύτερη από την αναρτημένη («πρόσθετες χρεώσεις») όταν πληρώνετε με καταναλωτικές χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες. Σε ορισμένες περιπτώσεις (π.χ. για ορισμένες κάρτες), μπορεί να εξακολουθούν να ισχύουν πρόσθετες χρεώσεις, αλλά πρέπει να αντικατοπτρίζουν το πραγματικό κόστος που έχει για τον έμπορο αυτή η μέθοδος πληρωμής.

    Εάν θεωρείτε ότι χρεωθήκατε αδικαιολόγητες προσαυξήσεις, για παράδειγμα κατά την κράτηση πτήσης ή την πληρωμή για κράτηση ξενοδοχείου, επισκεφθείτε τον διαδικτυακό σύνδεσμο που παρέχεται στην επόμενη σελίδα για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα δικαιώματά σας.

    Νέες υπηρεσίες

    Χάρη στην πρόσφατη τεχνολογία, έχετε πλέον τη δυνατότητα να χρησιμοποιείτε τις νέες, καινοτόμες χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες που προσφέρονται από αδειοδοτημένες τράπεζες και άλλους ρυθμιζόμενους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών πέραν της δικής σας τράπεζας.

    Αυτό σημαίνει, για παράδειγμα, ότι μπορείτε να παρακολουθείτε τα οικονομικά σας ή να πραγματοποιείτε αγορές μέσω διαδικτύου χωρίς πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Όπως και οι τράπεζες, αυτοί οι νέοι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών πρέπει να έχουν λάβει άδεια, να εποπτεύονται και να χειρίζονται τα δεδομένα σας με ασφάλεια.

    Οι κανόνες της ΕΕ διασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία των ηλεκτρονικών σας πληρωμών. Αν όμως υπάρχει πρόβλημα, η τράπεζά σας ή άλλοι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών υποχρεούνται να απαντούν στις καταγγελίες εντός 15 εργάσιμων ημερών. Αν ωστόσο δεν μείνετε ικανοποιημένοι, μπορείτε να υποβάλετε την υπόθεσή σας στην αρμόδια εθνική αρχή.



    ΣΧΟΛΙΑ