Το μοναδικό πρωτότυπο που έθεσε τα θεμέλια για το θρυλικό LaFerrari και διαμορφώνει την ιστορία των hypercars

Η γέννηση ενός θρύλου μέσα από τις δοκιμές

Το 2012, πολύ πριν ο κόσμος δει για πρώτη φορά το θρυλικό LaFerrari, στο εργοστάσιο του Μαρανέλο γεννιόταν κάτι εντελώς διαφορετικό: ένα πρωτότυπο που θα έμενε για πάντα μακριά από τις δημόσιες λεωφόρους. Δεν σχεδιάστηκε ποτέ για να βγει στην παραγωγή, ούτε καν για να κυκλοφορήσει νόμιμα στους δρόμους. Ήταν ένα δοκιμαστικό πρωτότυπο  – ένα μηχάνημα που προοριζόταν να δοκιμάσει τα όρια της μηχανικής τελειότητας της Ferrari.

1

Αυτό το αυτοκίνητο, γνωστό εσωτερικά ως “M6”, αποτελεί σήμερα ένα ανεκτίμητο κεφάλαιο της εξέλιξης της Ferrari και βγαίνει σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s, με εκτιμώμενη τιμή που ξεπερνά το 1 εκατομμύριο δολάρια. Για τους συλλέκτες, δεν είναι απλώς ένα αυτοκίνητο – είναι η πρώτη αναπνοή ενός αριστουργήματος που θα άλλαζε για πάντα τη φιλοσοφία των hypercars.

Από το 458 στη LaFerrari: Μια μηχανική μετάβαση

Photo credit : RM Sotheby's
Photo credit : RM Sotheby’s

Το συγκεκριμένο πρωτότυπο βασίζεται στο πλαίσιο της Ferrari 458, με αλουμινένιο σασί, προτού η εταιρεία προχωρήσει στο carbon monocoque που χαρακτήρισε η LaFerrari παραγωγής.

Κάτω από το καπό της κρύβεται ένας V12 κινητήρας που αποδίδει περίπου 700 ίππους, χωρίς όμως να είναι «ρυθμισμένος» για πλήρη απόδοση. Μάλιστα, πάνω στο τιμόνι υπάρχει ακόμη κολλημένο το χειρόγραφο σημείωμα των μηχανικών της Ferrari που προειδοποιεί: «Προσοχή – δεν έχει ρυθμιστεί για πλήρες γκάζι». Το σημείωμα αυτό είχε τοποθετηθεί από τους μηχανικούς της Ferrari για να ενημερώσουν τους οδηγούς ότι το όχημα δεν ήταν έτοιμο για πλήρη απόδοση. Το εν λόγω πρωτότυπο χρησιμοποιήθηκε για δοκιμές μηχανικών συστημάτων και δεν ήταν έγκυρο για κυκλοφορία σε δημόσιους δρόμους.

Αυτό από μόνο του μαρτυρά τον πειραματικό χαρακτήρα του οχήματος. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιήθηκε για δοκιμές φρένων, ανάρτησης, διεύθυνσης και ελαστικών, αλλά και για τη βελτίωση του συστήματος ηλεκτρονικής σταθερότητας (ESP) – μιας τεχνολογίας που η Ferrari σχεδίασε ειδικά για το LaFerrari.

Ένα αυτοκίνητο που γράφτηκε στην ιστορία

Photo credit : RM Sotheby's
Photo credit : RM Sotheby’s

Το «M6» ήταν το πρώτο πρωτότυπο της σειράς και έζησε μια έντονη, σκληρή ζωή στις πίστες του Μαρανέλο, κυρίως στη Fiorano, όπου οι μηχανικοί της Ferrari το χρησιμοποίησαν για περισσότερους από δώδεκα μήνες για να τεστάρουν κάθε λεπτομέρεια του supercar που θα ακολουθούσε.

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο-εργαλείο, που δεν πληροί καμία από τις προδιαγραφές ασφάλειας ή οδικής νομιμότητας – δεν είναι «homologated», όπως λένε οι ειδικοί. Δεν μπορεί να κυκλοφορήσει στους δρόμους ούτε να χρησιμοποιηθεί στις περισσότερες πίστες, ωστόσο παραμένει πλήρως λειτουργικό.

Η RM Sotheby’s ανακοίνωσε ότι θα παραδοθεί στον νέο ιδιοκτήτη του πλήρως συντηρημένο, σε κατάσταση «ready to run», με όλα τα αυθεντικά μέρη που το συνόδευαν κατά τις δοκιμές.

Ο φάκελος «Yellow Binder» και η αξία για τους συλλέκτες

Photo credit : RM Sotheby's
Photo credit : RM Sotheby’s

Μαζί με το αυτοκίνητο, ο αγοραστής θα λάβει και έναν κιτρινό φάκελο-τόμο, τον περίφημο “Yellow Binder”, όπου καταγράφονται όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες, σημειώσεις, δοκιμές και παρατηρήσεις των μηχανικών που συμμετείχαν στην ανάπτυξή του.

Πρόκειται ουσιαστικά για ένα τεχνικό ημερολόγιο, το οποίο αποκαλύπτει τις πρώτες μέρες της LaFerrari – του τελευταίου «καθαρόαιμου» V12 μοντέλου της Ferrari χωρίς εξωτερική συνεργασία, και του πρώτου που εισήγαγε το υβριδικό σύστημα HY-KERS, το οποίο συνδύαζε βενζίνη και ηλεκτρική ισχύ σε ένα ενιαίο, εκρηκτικό σύνολο.

Για τους συλλέκτες που ήδη κατέχουν μία ή περισσότερες LaFerrari, αυτό το πρωτότυπο είναι το ιερό δισκοπότηρο της εξέλιξης. Το γεγονός ότι μπορεί να αποκτήσουν το αυτοκίνητο που «γέννησε» τον δικό τους hypercar, προσδίδει ανυπολόγιστη συλλεκτική αξία.

Η ιστορία πίσω από τη LaFerrari

Photo credit : RM Sotheby's
Photo credit : RM Sotheby’s

Η  LaFerrari παρουσιάστηκε επίσημα το 2013 ως η απάντηση της Ferrari στο νέο κύμα των hypercars, όπως η McLaren P1 και η Porsche 918 Spyder. Με συνδυαστική ισχύ 950 ίππων, αποτέλεσε το πρώτο μοντέλο που ενσωμάτωσε τεχνολογία από τη Formula 1, καθιστώντας τη Ferrari τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη της εποχής των υβριδικών supercars.

Η παραγωγή περιορίστηκε σε 499 κομμάτια, όλα εξαφανίστηκαν πριν καν ολοκληρωθεί η παρουσίαση. Σήμερα, ένα LaFerrari μπορεί να ξεπεράσει τα 5 εκατομμύρια δολάρια στη δευτερογενή αγορά.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η ύπαρξη ενός πρωτότυπου, που προηγήθηκε όλων, αποκτά μυθικές διαστάσεις. Δεν είναι απλώς ένα όχημα – είναι το προσχέδιο της τελειότητας, το σημείο εκκίνησης μιας νέας εποχής για τη Ferrari.

Γιατί η Ferrari που δεν «έτρεξε» ποτέ έχει μεγαλύτερη αξία

Photo credit : RM Sotheby's
Photo credit : RM Sotheby’s

Παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο πρωτότυπο δεν προοριζόταν ποτέ να βγει από τα εργαστήρια, η αξία του σήμερα πηγάζει ακριβώς από αυτή τη μοναδικότητα. Αντιπροσωπεύει τη μετάβαση από το παραδοσιακό στο υβριδικό, από την καθαρή μηχανική στη συνύπαρξη τεχνολογίας και πάθους.

Είναι το σπάνιο σημείο μηχανικής μετάλλαξης, όπου οι μηχανικοί της Ferrari δοκίμασαν, ρίσκαραν, απέτυχαν και ξαναγεννήθηκαν. Και κάθε γρατζουνιά στο σασί, κάθε σημείωση στο Yellow Binder, αφηγείται αυτή τη διαδικασία.

Σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά hypercars υπόσχονται σιωπηλή ταχύτητα, αυτή η πρωτότυπη LaFerrari μάς υπενθυμίζει κάτι πιο βαθύ: ότι η καινοτομία ξεκινά πάντα από το θάρρος του πειραματισμού.

Η αγορά των πρωτοτύπων: μια νέα «χρυσή φλέβα» για τους συλλέκτες

Τα τελευταία χρόνια, οι πρωτότυπες Ferrari έχουν εξελιχθεί σε ένα από τα πιο περιζήτητα επενδυτικά αντικείμενα στην αγορά κλασικών αυτοκινήτων.

Το 2016, η ίδια Ferrari είχε διαθέσει μερικά από τα εσωτερικά της πρωτότυπα σε επιλεγμένους πελάτες, υπό αυστηρούς όρους εμπιστευτικότητας. Όσοι τα απέκτησαν, σήμερα βλέπουν την αξία τους να εκτοξεύεται.

Η συγκεκριμένη LaFerrari Prototype αποτελεί ίσως το τελευταίο διαθέσιμο κομμάτι αυτής της σπάνιας σειράς, κάτι που ενισχύει ακόμη περισσότερο τη θέση του στη συλλεκτική αγορά.

Ένα σύμβολο μηχανολογικής εξέλιξης

Photo credit : RM Sotheby's
Photo credit : RM Sotheby’s

Η δημοπρασία της LaFerrari Prototype δεν είναι απλώς μια ακόμα πώληση ενός supercar· είναι μια τελετή μετάβασης. Αντιπροσωπεύει τον τρόπο με τον οποίο η Ferrari μετουσιώνει το όραμα σε πραγματικότητα – από το σχέδιο στο ατσάλι, από την ιδέα στον ήχο του V12.

Είναι μια υπενθύμιση ότι κάθε αριστούργημα κρύβει πίσω του ένα στάδιο δοκιμών, λάθους και επανεκκίνησης. Και αυτό το αυτοκίνητο, με τα σημάδια του χρόνου και τα δοκιμαστικά του εξαρτήματα, αποτελεί τη ζωντανή απόδειξη αυτής της πορείας.

Για τους περισσότερους ανθρώπους, η αξία ενός αυτοκινήτου κρίνεται από το πόσο γρήγορα μπορεί να κινηθεί ή πόσο πολυτελές είναι. Για τους συλλέκτες όμως, όπως εκείνους που θα κονταροχτυπηθούν στη δημοπρασία της RM Sotheby’s, αυτή τη  LaFerrari Prototype είναι κάτι πολύ βαθύτερο: ένα κομμάτι DNA από το εργαστήριο που γέννησε έναν μύθο.

Κι αν τελικά η τιμή του ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο δολάρια, δεν θα είναι γιατί είναι όμορφο ή γρήγορο. Θα είναι γιατί συμβολίζει την ίδια την εξέλιξη της Ferrari – εκεί που η μηχανική συνάντησε το όνειρο, και από τη σκόνη του Fiorano γεννήθηκε ένας θρύλος.

Διαβάστε επίσης :

Porsche-Ferrari: Οι μετοχές των supercars χάνουν τη λάμψη τους;

Porsche 356: Το αυτοκίνητο-σύμβολο που άνοιξε δρόμους στην κλασική πολυτέλεια

Μία από τις πιο ιστορικές Ferrari πωλείται σε δημοπρασία μέχρι και… 8 εκατομμύρια δολάρια