Απογοητευμένοι δηλώνουν οι επενδυτές στον απόηχο των αποτελεσμάτων τριμήνου της Ferrari, καθώς φάνηκε πως μειώθηκε η ζήτηση για τα πολυτελή αυτοκίνητά της εταιρείας. 

Ειδικότερα, τα έσοδα στο β’ τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος – ελαφρώς χαμηλότερα από ό,τι ανέμεναν οι αναλυτές – ενώ οι πωλήσεις παρέμειναν σταθερές.

1

Την ίδια στιγμή, η αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε ότι είναι πιο σίγουρη για τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους, μετά την πρόσφατη εμπορική συμφωνία ΗΠΑ-Ευρωπαϊκής Ένωσης που μείωσε τους δασμούς στα εισαγόμενα αυτοκίνητα στην αμερικανική αγορά.

Η Ferrari δήλωσε ότι αναμένει μειωμένο βιομηχανικό κόστος το β’ εξάμηνο, δεν ανέφερε όμως συγκεκριμένη πρόβλεψη για τις πωλήσεις, κάτι που βύθιζε τη μετοχή πάνω από 10% σήμερα, απόγευμα Πέμπτης, ενώ κινούνταν ανοδικά τις τελευταίες δύο εβδομάδες.

Οι αναλυτές της Jefferies δήλωσαν ότι τα έσοδα β’ τριμήνου ήταν χαμηλά, αν και τα κέρδη ήταν λίγο υψηλότερα από τα αναμενόμενα.

Σημειώνεται ότι η Ferrari έχει σε μεγάλο βαθμό αποφύγει την τύχη ανταγωνιστών της όπως η Porsche, η οποία αναθεώρησε επί τα χείρω τις προβλέψεις της αυτή την εβδομάδα, σε απάντηση στον εμπορικό πόλεμο του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ.

Υπενθυμίζεται ότι ΗΠΑ και Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησαν την Κυριακή να μειώσουν τον δασμολογικό συντελεστή στα οχήματα που εισάγονται από την ΕΕ στο 15%.

Αυτό θα είναι πολύ χαμηλότερο από τον προηγούμενο δασμό 27,5%, αλλά πολύ υψηλότερο από τον δασμό 2,5% που ίσχυε πριν από τις νέες εμπορικές πολιτικές του Τραμπ.

Πού ποντάρουν οι επενδυτές

Οι επενδυτές ποντάρουν τώρα στην ικανότητα του ιταλικού κολοσσού των supercars, να μετακυλίσει τυχόν πρόσθετα κόστη σε εύπορους πελάτες, καθώς βασίζεται στην γοητεία της θρυλικής του επωνυμίας.

Να σημειωθεί επίσης ότι η Ferrari, κατασκευάζει όλα τα οχήματά της στην Ιταλία, γεγονός που σημαίνει ότι δεν μπορεί να αντισταθμίσει το υψηλότερο κόστος μεταφέροντας την παραγωγή στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά της που αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τέταρτο των πωλήσεών της.

Ωστόσο, σύμφωνα με την εταιρεία, οι παραγγελίες είναι αρκετές και οι ακυρώσεις ελάχιστες, γεγονός που υπογραμμίζει την ικανότητά της να ζητεί υψηλότερες τιμές από τον ανταγωνισμό.

Μάλιστα, η εταιρεία έχει προειδοποιήσει από τον Μάρτιο για τα σχέδιά της να αυξήσει τις τιμές για ορισμένα μοντέλα στις ΗΠΑ έως και 10% για να αντιμετωπίσει τους δασμούς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανταγωνίστρια Lamborghini (ιδιοκτησίας της Audi), ανακοίνωσε ρεκόρ παραδόσεων το α’ εξάμηνο την Τετάρτη, χάρη στην ισχυρή ζήτηση για plug-in υβριδικά μοντέλα, αν και τα κέρδη της μειώθηκαν κατά 6% κατά την ίδια περίοδο.

Ωστόσο, στο ίδιο μήκος κύματος και η Ferrari, θα παρουσιάσει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό όχημα τον Οκτώβριο.

Διαβάστε επίσης: 

Ferrari: Λανσάρει πρωτότυπο αγωνιστικό superyacht με την υπογραφή του βετεράνου Giovanni Soldini

F1 Ουγγαρία: Ζέστη, στροφές και φιλοδοξίες

ΗΠΑ: Αυξήθηκε κατά 0,3% ο δομικός πληθωρισμός (PCE) τον Ιούνιο