Ο ρόλος του υπεύθυνου δημιουργικού σε έναν οίκο μόδας είναι δύσκολη υπόθεση. Ακόμη και ο Armani θεωρούσε την αρχή της κάθε επίδειξής του ως το πιο συναρπαστικό κομμάτι της δουλειάς του. Κι όμως στο τέλος πάντα απογοητευόταν γιατί πάντα παρατηρούσε κάτι που δεν του άρεσε. Μπορεί να ήταν μια μικρή λεπτομέρεια στον ποδόγυρο μιας φούστας κι ενώ όλα τα άλλα ήταν τέλεια, αυτή η λεπτομέρεια γινόταν καταλύτης για αυστηρότητα και αυτοκριτική.
Με την εβδομάδα Μιλάνου να κλείνει με το συγκινητικό αφιέρωμα στον Armani, και του Παρισιού να ανοίγει με την απογοητευτική επίδειξη τoυ Saint Laurent, η Fendi ανακοινώνει την αποχώρηση της Silvia Venturini Fendi από τη θέση της υπεύθυνης δημιουργικού του ομώνυμου ιταλικού μπραντ. Η σύντομη δήλωση ξεκαθαρίζει ότι αναλαμβάνει την τιμητική θέση της προέδρου, κάνοντας χώρο για νέο αίμα.
Μια κίνηση που θυμίζει την αλλαγή πλεύσης του Αμερικανικού Vogue, με την Wintour να αναλαμβάνει τον ρόλο της Παγκόσμιας Διευθύντριας Περιεχομένου για τον όμιλο Condé Nast, και τη μετάβαση της Donatella Versace από υπεύθυνη δημιουργικού σε πρέσβειρα του μπραντ. Κάποιες φορές όμως, αρχικά, είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς ποιος προάγεται, ποιος οπισθοδρομεί και ποιος απλά παίρνει σύνταξη.
Γιατί ο οίκος Fendi ανήκει στην οικογένεια της Venturini εδώ και τρεις γενιές. Ο ρόλος της τιμητικής προέδρου δεν είναι κάτι που έχει ανάγκη. Και ενώ αρχικά η δήλωση του μπραντ αναφέρεται σε «νέο αίμα», μετά από μόλις μερικά λεπτά, δημοσιεύματα τοποθετούν τη Maria Grazia Chiuri στον ρόλο της υπεύθυνης δημιουργικού, κάτι που δεν έχει βεβαιωθεί επίσημα από τη Fendi.
Εάν αληθεύει, μετά από μια δεκαετία στον Dior, η καριέρα της Chiuri κάνει κύκλο και κλείνει εκεί όπου άνοιξε: στη Fendi. Δεν θα είναι η πρώτη φορά που η Venturini συνεργάζεται με την Chiuri. Το 1989, η Chiuri δημιούργησε για τον Fendi αυτό που θα γινόταν ένα από τα πιο σημαντικά σε πολιτιστικό επίπεδο αξεσουάρ της δεκαετίας του ’90: την τσάντα Baguette. Ακόμη και σήμερα, όταν λες «Fendi», σκέφτεσαι αμέσως την Baguette.
Και μπορεί η Carrie Bradshaw στη σεζόν 3, επεισόδιο 17 της σειράς Sex and the City, να λέει στον ληστή που της ζητάει την τσάντα της: «Αυτό δεν είναι τσάντα. Είναι Baguette! Μην μου την πάρεις», η μαμά μου όμως δεν την ξέρει. Ξέρει όμως τι σημαίνει Dior.
Για τη Maria Grazia Chiuri η επιστροφή στην αγαπημένη της Ρώμη μπορεί να μην είναι κάτι κακό. Εμείς όμως, έχουμε μπερδευτεί εντελώς, γιατί η Gucci θα μοιάζει με Balenciaga, η Chanel με Bottega, η Dior με Loewe, και η Fendi με Dior; Γιατί όσο ο κλάδος της μόδας ανακυκλώνει τους ίδιους ηγέτες στο ίδιο παιχνίδι μουσικών καρεκλών, οι συλλογές των οίκων θα συνεχίσουν να εκφράζονται ως ένας κήπος όπου ο κηπουρός μπολιάζει τα δέντρα με λάθος κλαδιά και οι μέλισσες έχουν ξεμείνει από γύρη.
Διαβάστε επίσης:
Μόδα: Χρηματοδοτήσεις, αποτιμήσεις και ανακατατάξεις
Μόδα: δικαστήρια, επιδείξεις, συγχωνεύσεις και μουσικές καρέκλες στους ρόλους ηγεσίας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΜΗΤΕΡΑ: Σύστησε Επιστημονική Επιτροπή Κύησης Υψηλού Κινδύνου σε συνεργασία με το ΕΚΠΑ
- Ο Τσέχος σαμποτέρ της Aegean, τα σχέδια του Χόλτερμαν, η γιορτή του Περιστέρη, το μαγικό ραβδί του Ορσέλ στην Alpha, το νέο Βατερλό της ACAG, τι συμβαίνει με τον Γεραπετρίτη και γιατί είναι happy ο Πιέρ
- Γιατί δέχθηκε συγχαρητήρια ο Δένδιας, η απίστευτη ατάκα του Αδωνι για την προσθετική μαλλιών, ποιους θα δει η Κοβέσι και γιατί δάκρυσε ο Νικήτας
- Όμιλος «Γλάρος»: Από την κουζίνα του Σκλαβενίτη στις αγορές του εξωτερικού
