ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η μεγάλη αποκάλυψη για Paulson και Πειραιώς, ποιοι ισχυροί μπαίνουν στην Qualco, πώς o Τάκη βούλιαξε την Speedex, πώς ο Κούτρας έσφαξε τα “γουρουνάκια” της Δομικής, η νέα κίνηση του εφοπλιστή Γιαλόζογλου και το lunch της Χριστιάννας B.
Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος των κατασκευών και τα μέτρα που θα επιτρέψουν στη χώρα μας να απορροφήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου, μιλώντας προ ολίγου από το βήμα πάνελ για τις υποδομές.
Αρχικά τόνισε ότι η όποια συζήτηση για τα χρονοδιαγράμματα και το κόστος των έργων θα πρέπει να γίνει με στοιχεία ρεαλισμού μεταξύ του Δημοσίου και των εταιρειών. Σχολίασε, μάλιστα, ότι δε γίνεται η πολιτεία να απαιτεί από τον κατασκευαστικό κλάδο, που έχει περάσει μία δεκαετή κρίση, να λειτουργεί τέλεια και να φέρει εις πέρας ιστορικά ανεκτέλεστα.
Πρόσθεσε, δε, ότι υπάρχουν τρία βασικά προβλήματα που «τυραννούν» τον ιδιωτικό τομέα των κατασκευών.
Το πρώτο είναι η έλλειψη ικανού τεχνικού προσωπικού και ιδιαίτερα μηχανικών. Πρόκειται για αρκετούς Έλληνες μηχανικούς, οι οποίοι έφυγαν από την Ελλάδα και για να γυρίσουν θα χρειαστεί να υπάρξει νομοθετική παρέμβαση με στόχο τη μείωση της φορολογίας. Επιπλέον, όσον αφορά τους μηχανικούς, στόχος δεν θα πρέπει να είναι να έρθει προσωπικό από το εξωτερικό, όπως για παράδειγμα τα Βαλκάνια, αλλά να επιστρέψουν στην Ελλάδα οι Έλληνες μηχανικοί.
Το δεύτερο πρόβλημα είναι η αδυναμία των τεσσάρων συστημικών τραπεζών να «σηκώσουν» το βάρος του ιστορικού ανεκτέλεστου. Σύμφωνα με τον κ. Εξάρχου οι τράπεζες αυτές έχουν «φρακάρει» με αποτέλεσμα να καθυστερούν οι διαγωνισμοί και να υπάρχει κίνδυνος να χαθούν πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Για αυτό και προτείνεται να υπάρξει μεταβολή στο καθεστώς έκδοσης εγγυητικών επιστολών και να δίνεται η δυνατότητα αυτή και σε ασφαλιστικές εταιρείες, ενώ μία ακόμη πρόταση αφορά και την απομείωση των εγγυητικών με την προσωρινή παραλαβή των δημόσιων έργων.
Σχετικά με αυτό αναφέρθηκε σε περιπτώσεις, όπου οι κατασκευαστικές εταιρείες, υποχρεώνονται να πληρώνουν προμήθειες στις τράπεζες για εγγυητικές έργων του 2004, τα οποία ναι μεν έχουν ολοκληρωθεί αλλά υπάρχουν διαφωνίες ως προς την πλήρη παράδοση στην αναθέτουσα αρχή.
Το τελευταίο πρόβλημα είναι το αυξημένος κόστος υλοποίησης των έργων, που ταλανίζεται από τις γεωπολιτικές αλλαγές καθώς αυτές έχουν επιφέρει σημαντική αύξηση του πληθωρισμού. Ο ισχυρός άνδρας της εισηγμένης σχολίασε ότι τα έργα που υλοποιούνται τώρα έχουν υπολογιστεί με καθεστώς μηδενικού πληθωρισμού, ο οποίος θα αργήσει να επιστρέψει στα κανονικά επίπεδα, και για αυτό το λόγο χρειάζεται να υπάρξει τόσο κρατική όσο και ευρωπαϊκή παρέμβαση.
Διαβάστε επίσης:
Ταχιάος: Τα έργα παίζουν «κρυφτό» με το χρόνο – Καθαρό παιχνίδι στις κατασκευές
Παραχωρήσεις: Ποιες νέες μεγάλες «μάχες» ακολουθούν μετά την Αττική Οδό – Όλοι οι πρωταγωνιστές
Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Ένωσης Μαρινών Ελλάδας και Ένωσης Λιμένων Ελλάδας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Συνάντηση Μητσοτάκη-Μελόνι: Ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα και άμυνα, περιφερειακά ζητήματα και μεταναστευτικό στην ατζέντα
- Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί: Υπέρ της πρότασης Κυρανάκη για τα νυχτερινά δρομολόγια
- Πάπας Λέων: Κάλεσε τις μεγάλες δυνάμεις να σταματήσουν τους πολέμους, στο πρώτου του κυριακάτικο μήνυμα
- Τηλεφωνική επικοινωνία Πούτιν – Ερντογάν μετά την πρόταση του Ρώσου προέδρου για το Ουκρανικό
