• Business

    Ευάγγελος Αγγελάκος: Στελέχη της ναυτιλιακής του αντιμετωπίζουν ποινές φυλάκισης έως 20 ετών

    Αγγελάκος

    Ευάγγελος Αγγελάκος, εφοπλιστής Angelakos Hellas S.A.


    Η ναυτιλιακή Angelakos Hellas S.A., συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Ευάγγελου Αγγελάκου, καταδικάστηκε για απόρριψη πετρελαϊκών αποβλήτων από το bulker Gallia Graeca, χωρητικότητας 74,100-dwt (κατασκευής 2001) σε αμερικάνικο θαλάσσιο χώρο.

    Ο επικεφαλής μηχανικός, Κωνσταντίνος Χρυσοβέργης, ο δεύτερος μηχανικός, Τρύφων Αγγέλου, η διαχειρίστρια ναυτιλιακή Angelakos Hellas S.A. και η κυπριακή πλοιοκτήτρια εταιρεία Gallia Graeca Shipping LTD, κρίθηκαν ένοχοι από το Αμερικάνικο Περιφερειακό Δικαστήριο για παραβίαση της Διεθνούς Σύμβασης για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία, παραποίηση των αρχείων κατά τη διάρκεια της ομοσπονδιακής έρευνας και προσπάθεια εξαπάτησης των αμερικάνικων αρχών.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της υπόθεσης αλλά και της κατάθεσης στη δίκη, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του bulker Gallia Graeca από την Κίνα με προορισμό το Seattle των ΗΠΑ τον Οκτώβριο του 2015, η συσκευή ελέγχου ρύπανσης ή αλλιώς διαχωριστής νερού-πετρελαίου του φορτηγού πλοίου δεν λειτουργούσε.

    Το bulker Gallia Graeca της κυπριακής ναυτιλιακής Gallia Graeca Shipping LTD

    Σύμφωνα με το κατηγορητήριο: “Στις 16,26 και 27 Οκτωβρίου του 2015 οι κατηγορούμενοι παρέκαμψαν τις διασφαλίσεις που αποτρέπουν την απόρριψη ελαιωδών υδάτων και απέρριψαν 5.000 γαλόνια σεντινόνερων (τα υδάτινα απόβλητα πλοίου που συγκεντρώνονται στη σεντίνα, δηλαδή στο κατώτατο εσωτερικό τμήμα των υφάλων ενός πλοίου) από το πλοίο. Οι κατηγορούμενοι απέκρυψαν αυτή την ενέργεια από την ακτοφυλακή δίνοντας ψευδή κατάθεση στις αρχές ενώ παράλληλα έκαναν ψευδείς καταγραφές και παραλείψεις στο αρχείο του πλοίου.

    Όταν οι επιθεωρητές της ακτοφυλακής εξέτασαν το διαχωριστή νερού-πετρελαίου βρήκαν ότι τα φίλτρα του ήταν φραγμένα από πετρέλαιο. Επιπλέον, εντόπισαν πυρηνέλαια στις σωληνώσεις από τις οποίες γίνεται η απόρριψη των αποβλήτων. Σύμφωνα με τα αρχεία, ο διαχωριστής νερού-πετρελαίου δεν είχε χρησιμοποιηθεί για μήνες προτού πραγματοποιηθεί το ταξίδι από την Κίνα”.

    Στο επίσημο αρχείο του πλοίου που παρουσιάστηκε στις αρχές, είχε δηλωθεί ότι τα σεντινόνερα δεν είχαν απορριφθεί κατά τη διάρκεια του ταξιδιού προς το Seattle. Παρόλ’ αυτά, οι έρευνες εντόπισαν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι σεντινόνερα είχαν απορριφθεί τρεις φορές κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μέχρι την άφιξη στον προορισμό του.

    Όλοι οι κατηγορούμενοι αρνήθηκαν τις κατηγορίες ενώ η Angelakos Hellas έχει προσλάβει τον δικηγόρο Γιώργο Χάλο, της Chalos & Co για συνήγορο υπεράσπισης. Η τελική δίκη έχει οριστεί για τις 16 Σεπτεμβρίου του 2016, όπου και θα καθοριστούν οι ποινές. Η ποινή φυλάκισης, σύμφωνα με δημοσίευμα του Americanmariners.org, για την κατηγορία της παραποίησης των στοιχείων φτάνει έως και τα 20 έτη ενώ παράλληλα για την παραβίαση της Διεθνούς Σύμβασης για την Πρόληψη της Ρύπανσης από πλοία φτάνει ως και τα 6 έτη. Τέλος, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα του Americanmariners.org, η κατηγορία της εξαπάτησης των αμερικάνικων αρχών τιμωρείται με ποινή φυλάκισης 5 ετών ενώ τα πρόστιμα μπορεί να φτάσουν τα 500.000 δολάρια για κάθε κατηγορούμενη εταιρεία ξεχωριστά ενώ για τον κάθε κατηγορούμενο τα 250.000 δολάρια. Η υπόθεση διώκεται από τους Βοηθούς Εισαγγελείς Seth Wilkinson και Matthew Diggs και τον Ειδικό Βοηθό Εισαγγελέα Stephen Bor.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/mitilineos-ke-elpedison-kerdizoun-meridia-tis-agoras-varos-tis-dei/55114

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/andreas-vgenopoulos/55130

     



    ΣΧΟΛΙΑ