• Business

    Ευάγγελος Αγγελάκος: Οι δυο μηχανικοί της Angelakos Hellas S.A. κάνουν τα πάντα για να μην μπουν φυλακή

    Αγγελάκος

    Ευάγγελος Αγγελάκος, εφοπλιστής Angelakos Hellas S.A.


    Νέες εξελίξεις για την υπόθεση της απόρριψης πετρελαϊκών αποβλήτων από το φορτηγό πλοίο Gallia Graeca, χωρητικότητας 74.100-dwt (κατασκευής 2001) ιδιοκτησίας της ναυτιλιακής Angelakos Hellas S.A., συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή κ. Ευάγγελου Αγγελάκου. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δικηγόροι των δύο μηχανικών που καταδικάστηκαν για την υπόθεση είναι διατεθειμένοι να κινήσουν Γη και ουρανό για να μην καταλήξουν οι πελάτες τους στη φυλακή.

    Οι συνήγοροι  υπεράσπισης του επικεφαλής μηχανικού, κ. Κωνσταντίνου Χρυσοβέργη και του δεύτερου μηχανικού, κ. Τρύφωνα Αγγέλου, όπως αναφέρεται στη δικογραφία, δήλωσαν ότι οι κατηγορούμενοι πρέπει να αφεθούν ελεύθεροι με αναστολή, καθώς αυτή είναι η ποινή που αρμόζει για εκείνους, σύμφωνα με τα λεγόμενά τους.

    “Η αναστολή είναι η κατάλληλη ποινή γι’ αυτόν τον πελάτη μου και εξυπηρετεί όλους τους σκοπούς της ποινικής νομοθεσίας. Επαρκεί ως ποινή και ταυτόχρονα έχει και ρόλο αποτρεπτικό από το να προβεί ο κατηγορούμενος σε αντίστοιχες πράξεις στο μέλλον”, υποστήριξε ο δικηγόρος Stephan Illa, ο οποίος έχει αναλάβει την υπεράσπιση του δεύτερου μηχανικού, του κ. Αγγέλου.

    Ο συνήγορος υπεράσπισης του κ. Αγγέλου ισχυρίζεται ότι ο πελάτης του έχει στερηθεί την ελευθερία του από την περίοδο που το φορτηγό πλοίο Gallia Graeca τέθηκε υπό κράτηση το Νοέμβριο του 2015. Σύμφωνα με τον κ. Illa, ο κ. Αγγέλου δεν είχε προβλήματα με το νόμο πριν από αυτό το συμβάν.

    Παράλληλα, ο δικηγόρος Irwin Schwartz, ο οποίος εκπροσωπεί τον επικεφαλής μηχανικό κ. Χρυσοβέργη, υποστηρίζει ότι καταδικάζονται σε ποινή φυλάκισης μόνο όσοι κατηγορούμενοι έχουν υπάρξει μάρτυρες σε περιπτώσεις αλλοίωσης ή καταστροφής των αποδεικτικών στοιχείων. Όμως, επειδή στην προκειμένη περίπτωση κάτι τέτοιο δεν ισχύει, ο συνήγορος υπεράσπισης τονίζει ότι η μόνη ποινή που φαντάζει κατάλληλη για τον πελάτη του είναι η αναστολή.

    “Ζητούμε από το δικαστήριο να αφήσει τον κ. Χρυσοβέργη ελεύθερο με αναστολή και να του επιτραπεί να επιστρέψει στο σπίτι του”, σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Schwartz.

    gallia graeca
    Το φορτηγό πλοίο Gallia Graeca της κυπριακής ναυτιλιακής Gallia Graeca Shipping LTD

    Το χρονικό της υπόθεσης

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως έγραψε το mononews.gr τον Ιούνιο του 2016, η ναυτιλιακή Angelakos Hellas S.A., συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Αγγελάκου, είχε καταδικαστεί για απόρριψη πετρελαϊκών αποβλήτων από το bulker Gallia Graeca, χωρητικότητας 74.100-dwt (κατασκευής 2001) σε αμερικάνικο θαλάσσιο χώρο.

    Ο επικεφαλής μηχανικός, Κωνσταντίνος Χρυσοβέργης, ο δεύτερος μηχανικός, Τρύφων Αγγέλου, η διαχειρίστρια ναυτιλιακή Angelakos Hellas S.A. και η κυπριακή πλοιοκτήτρια εταιρεία Gallia Graeca Shipping LTD, είχαν κριθεί ένοχοι από το Αμερικάνικο Περιφερειακό Δικαστήριο για παραβίαση της Διεθνούς Σύμβασης για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία, για παραποίηση των αρχείων κατά τη διάρκεια της ομοσπονδιακής έρευνας και προσπάθεια εξαπάτησης των αμερικάνικων αρχών.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της υπόθεσης αλλά και της κατάθεσης στη δίκη, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του bulker Gallia Graeca από την Κίνα με προορισμό το Seattle των ΗΠΑ τον Οκτώβριο του 2015, η συσκευή ελέγχου ρύπανσης ή αλλιώς διαχωριστής νερού-πετρελαίου του φορτηγού πλοίου δεν λειτουργούσε.

    Το κατηγορητήριο ανέφερε χαρακτηριστικά ότι:

    “Στις 16,26 και 27 Οκτωβρίου του 2015 οι κατηγορούμενοι παρέκαμψαν τις διασφαλίσεις που αποτρέπουν την απόρριψη ελαιωδών υδάτων και απέρριψαν 5.000 γαλόνια σεντινόνερων (τα υδάτινα απόβλητα πλοίου που συγκεντρώνονται στη σεντίνα, δηλαδή στο κατώτατο εσωτερικό τμήμα των υφάλων ενός πλοίου) από το πλοίο. Οι κατηγορούμενοι απέκρυψαν αυτή την ενέργεια από την ακτοφυλακή δίνοντας ψευδή κατάθεση στις αρχές ενώ παράλληλα έκαναν ψευδείς καταγραφές και παραλείψεις στο αρχείο του πλοίου.

    Όταν οι επιθεωρητές της ακτοφυλακής εξέτασαν το διαχωριστή νερού-πετρελαίου βρήκαν ότι τα φίλτρα του ήταν φραγμένα από πετρέλαιο. Επιπλέον, εντόπισαν πυρηνέλαια στις σωληνώσεις από τις οποίες γίνεται η απόρριψη των αποβλήτων. Σύμφωνα με τα αρχεία, ο διαχωριστής νερού-πετρελαίου δεν είχε χρησιμοποιηθεί για μήνες προτού πραγματοποιηθεί το ταξίδι από την Κίνα”.

    Στο επίσημο αρχείο του πλοίου που είχε παρουσιαστεί στις Αρχές, είχε δηλωθεί ότι τα σεντινόνερα δεν είχαν απορριφθεί κατά τη διάρκεια του ταξιδιού προς το Seattle. Παρόλ’ αυτά, οι έρευνες είχαν εντοπίσει στοιχεία που αποδείκνυαν ότι σεντινόνερα είχαν όντως απορριφθεί τρεις φορές κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μέχρι την άφιξη στον προορισμό του.

    Η τελική δίκη έχει οριστεί για τις 16 Σεπτεμβρίου του 2016 ενώ η υπόθεση διώκεται από τον Περιφερειακό Δικαστή, John Coughenour.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/angeliki-fragkou-navios-chreoni-ti-navios/68366

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/i-credit-suisse-proidopii-ta-nafpigia-i-nees-parangelies-den-tha-afxithoun/68318

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/evangelos-angelakos-stelechi-tis-naftiliakis-tou-antimetopizoun-pines-filakisis-eos-20-eton/55151



    ΣΧΟΛΙΑ