• Business

    Eurostat: Η Ελλάδα στις κορυφαίες θέσεις του θαλάσσιου εμπορίου της Ε.Ε.

    Bulk carrier ναυτιλία ναυλαγορά


    Οι θαλάσσιες μεταφορές παίζουν καίριο ρόλο στο διεθνές εμπόριο αγαθών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και η Ελλάδα συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό σε αυτό, από τη στιγμή που συγκέντρωσε ποσοστό της τάξεως του 77% στο εμπόριο δια θαλάσσης με χώρες εκτός της Ε.Ε. καταλαμβάνοντας μια από τις πρώτες θέσεις στην κατάταξη, σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε η Eurostat (η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία).

    Μάλιστα, για το έτος 2015, η αξία του διεθνούς εμπορίου αγαθών μέσω θαλάσσιων μεταφορών που έκανε η Ε.Ε. με τον υπόλοιπο κόσμο εκτιμάται ότι ανέρχεται στο ποσό των 1,777 δισ. ευρώ – ένα ποσό που αντιστοιχεί στο 51% όλης της εμπορικής κίνησης της Ε.Ε.

    Πιο αναλυτικά, το 53% των ευρωπαϊκών εισαγωγών εισήλθαν στην ήπειρο δια θαλάσσης. Την ίδια στιγμή, στον κλάδο της ναυτιλίας οφείλεται ποσοστό της τάξεως του 48% των ευρωπαϊκών εξαγωγών σε τρίτες χώρες.

    Είναι γεγονός ότι η χρήση των θαλάσσιων μεταφορών για την εμπορία αγαθών στην Ε.Ε. έχει καταγράψει (μικρή) άνοδο κατά τη διάρκεια των τελευταίων 10 ετών: το 2006, για παράδειγμα, λιγότερο από το 47% του εμπορίου αγαθών της Ε.Ε. με τρίτες χώρες πραγματοποιήθηκε δια θαλάσσης.

    Τα λιμάνια των Ρόττερνταμ, Αμβέρσας και Αμβούργου –  και τα τρία βρίσκονται στη Βόρεια Θάλασσα – κατέκτησαν τις 3 πρώτες θέσεις ως εμπορικοί κόμβοι της Ε.Ε. το 2014, στα οποία οφείλονταν το 19,2% του μεικτού βάρους των αγαθών που διακινήθηκαν σε ευρωπαϊκά λιμάνια.

    Με αφορμή την Παγκόσμια Ναυτική Ημέρα (η οποία έχει καθιερωθεί από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και γιορτάζεται κάθε χρόνο την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου και στόχο έχει να εστιάσει την προσοχή στη σημασία της ναυτιλίας, της ασφάλειας στη θάλασσα και στο θαλάσσιο περιβάλλον) που για φέτος πέφτει σήμερα στις 29 Σεπτεμβρίου και έχει θέμα “Ναυτιλία: απαραίτητη για τον κόσμο”, η Eurostat δημοσίευσε μια σειρά από δεδομένα τόσο για το διεθνές εμπόριο αγαθών που διακινείται δια θαλάσσης όσο και για τις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων.

    dfdfvcxc

    Ελλάδα, Κύπρος και Πορτογαλία στην κορυφή του διεθνούς εμπορίου αγαθών δια θαλάσσης

    Η πλειοψηφία των μεταφορών των κρατών-μελών της Ε.Ε. οφείλεται στη ναυτιλία. Μάλιστα, τα υψηλότερα ποσοστά εμπορικής κίνησης δια θαλάσσης με χώρες που δεν είναι μέλη της Ένωσης τα κατέγραψαν η Πορτογαλία (81%), η Κύπρος (80%), η Ελλάδα (77%), η Ισπανία (74%), η Μάλτα (67%), η Ιταλία (61%) και η Φινλανδία (60%).

    Παράλληλα, ποσοστά υψηλότερα του 50% κατέγραψαν και χώρες όπως η Ολλανδία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία, η Δανία και η Γερμανία.

    Στον παρακάτω πίνακα της Eurostat βρίσκονται συγκεντρωμένες όλες οι χώρες με τα αντίστοιχα ποσοστά που συγκέντρωσαν (για το έτος 2015):

    dggfdxzx

    Τέλος, όπως φαίνεται και στα παρακάτω διαγράμματα που αποτυπώνουν τα 10 ευρωπαϊκά λιμάνια που κατέγραψαν τις υψηλότερες επιδόσεις εμπορικής κίνησης, το Ρόττερνταμ βρέθηκε στην πρώτη θέση (για το έτος 2014), με διακίνηση 421,6 τόνων φορτίου:

    dvbvdcxc

    ygvcxzdfbn

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/ion-varouxakis-freeseas-poulise-protelefteo-tis-handysize-bulker/78255

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/agonia-stin-agora-ton-psvs-prepi-na-thisiastoun-ikosi-plia-gia-na-orthopodisi-o-klados/78214



    ΣΧΟΛΙΑ