• Business

    ΕΡΓΟΣΕ: Τρέχουν οι διαγωνισμοί αξίας 237,4 εκατ. για συμβούλους για το μέγα project των 4,5 δισ. που διεκδικούν οι μεγάλοι Όμιλοι

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilneos)

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilneos)


    Με τον διαγωνισμό για το μέγα project των 4,5 δισ. ευρώ για τη διασύνδεση των λιμένων με τον σιδηρόδρομο να περνάει στο επόμενο στάδιο, η ΕΡΓΟΣΕ «τρέχει» διαγωνισμούς αξίας 237,4  εκατ. ευρώ για συμβούλους.

    Αυτοί θα την υποστηρίξουν τόσο κατά τη διάρκεια του ανταγωνιστικού διαλόγου όσο και στην εφαρμογή των συμβάσεων. Συγκεκριμένα, οι διαγωνισμοί αυτοί αφορούν στους τεχνικούς συμβούλους και τους project managers που αναζητά η ΕΡΓΟΣΕ.

    Ο πιο «ακριβός» διαγωνισμός αφορά στους project managers και η αξία του εκτιμάται στα 200 εκατ. ευρώ. Ο εν λόγω διαγωνισμός σύμφωνα με πηγές της ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να τρέξει μέχρι τα τέλη Ιουλίου και οι ανάδοχοι θα αναλάβουν τη σωστή υλοποίηση των συμβάσεων, στις οποίες θα έχουν καταλήξει από κοινού η ΕΡΓΟΣΕ και οι μεγάλοι κατασκευαστές που διεκδικούν τα έργα.

    Επιπλέον, η ΕΡΓΟΣΕ έχει προκηρύξει από τα μέσα Μαΐου έναν διαγωνισμό αξίας 7,4 εκατ. ευρώ για τον τεχνικό σύμβουλο, ο οποίος θα υποστηρίξει την ΕΡΓΟΣΕ σε όλη τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας. Μάλιστα, όπως αναφέρεται σε απόφαση που αναρτήθηκε πρόσφατα στη Διαύγεια και υπογράφεται από το Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστο Βίνη, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών είναι η 22η Ιουνίου, ενώ στις 26 του ίδιου μήνα θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών για την ανάδειξη του αναδόχου.

    Επιπρόσθετα η ΕΡΓΟΣΕ βρίσκεται πολύ κοντά στην προκήρυξη ενός διαγωνισμού αξίας 30 εκατ. ευρώ, ο οποίος θα αφορά την πρόσληψη τεχνικών συμβούλων, οι οποίοι θα βοηθήσουν την ΕΡΓΟΣΕ κατά τη διάρκεια κατασκευής των έξι σιδηροδρομικών συνδέσεων.

    Οι σύμβουλοι και οι project managers αναμένεται να έχουν προκύψει αν όχι εντός του φθινοπώρου, τουλάχιστον εντός του έτους, καθώς στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι οι δεσμευτικές προσφορές για καθένα από τα έξι έργα να έχουν υποβληθεί μέχρι τα τέλη του 2022. Αυτό σημαίνει πως οι πρώτες συμβάσεις θα ξεκινήσουν να υπογράφονται από τον Μάρτιο του 2023.

    Τα έργα και οι διεκδικητές

    Πρόκειται για τον διαγωνισμό που προκηρύχθηκε από τον περασμένο Νοέμβριο και όλοι οι μεγάλοι Έλληνες κατασκευαστές, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Ιntrakat και Mytilineos διεκδικούν τα έργα δημιουργώντας ισχυρές συμμαχίες μεταξύ τους. Επίσης, υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον εκ μέρους των Alstom και τη Siemens για τα έργα σηματοδότησης.

    Υπενθυμίζεται πως στις αρχές Φεβρουαρίου γνωστοποιήθηκε ποια θα είναι τα σχήματα που θα διεκδικήσουν τα έξι έργα, ενώ στα μέσα Απριλίου δόθηκε το πράσινο φως για τη συμμετοχή όλων των σχημάτων.

    Αναλυτικότερα, τα στρατόπεδα που δημιουργήθηκαν ήταν τα εξής:

    • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat-Siemens,
    • Ελλάκτωρ – Mytilineos
    • ΑΒΑΞ – Alstom

    Πλέον ο διαγωνισμός έχει εισέλθει στο στάδιο Β1, όπου οι μνηστήρες των έργων αφού θα λάβουν τις προ-μελέτες του κάθε έργου από την ΕΡΓΟΣΕ και σε συνεννόηση μαζί της θα καταλήξουν στις τελικές χαράξεις, οι οποίες θα βγουν προς δημοπράτηση (Στάδιο Β2) εντός του έτους.

    Σημειώνεται τα υπό δημοπράτηση έργα, μέσω των οποίων αναμένεται να αναβαθμιστεί ο ρόλο της Ελλάδα ως logistics hub στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, είναι τα εξής:

    • Διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικής αξίας 591 εκατ. Ευρώ
    • Προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου αξίας 534 εκατ. ευρώ
    • Προαστιακή σιδηροδρομικής γραμμή για τη σύνδεση Ραφήνας και λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο 430 εκατ. ευρώ
    • Διασύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με την Ξάνθη 2,3 δισ. ευρώ
    • Σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο 1,45 δισ. ευρώ
    • Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης 77,1 εκατ. ευρώ

    Διαβάστε επίσης

    ΕΡΓΟΣΕ: Στη β’ φάση οι διαγωνισμοί για τα 6 σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ. ευρώ

    ΕΡΓΟΣΕ: Νέος διαγωνισμός αξίας 30 εκατ. ευρώ για την επιτάχυνση του mega project των 4,5 δισ. ευρώ

    Υπουργείο Υποδομών: Προσπάθεια για την υποβολή των οικονομικών προσφορών νωρίτερα από το αναμενόμενο για τα έργα 4 δισ. της ΕΡΓΟΣΕ που διεκδικούν οι μεγάλοι κατασκευαστές



    ΣΧΟΛΙΑ