Business

ΕΡΓΟΣΕ: Σε παράταση μίας εβδομάδας οδηγείται ο mega διαγωνισμός των 4,7 δισ. ευρώ – Ποιοι οι πιθανοί μνηστήρες

ΒΟΑΚ: «Πρεμιέρα» για την ανάδειξη αναδόχων με το ΣΔΙΤ Νεάπολη-Χερσόνησος - Εντός του έτους «κλείνει» το ζήτημα

Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Ευθύμιος Μπουλούτας (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat)


Μία παραπάνω εβδομάδα θα έχουν στη διάθεσή τους τα 3 σχήματα των κορυφαίων ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων που διεκδικούν το mega project της ΕΡΓΟΣΕ που αφορά στους έξι ανοικτούς διαγωνισμούς αξίας 4,7 δισ. ευρώ για τη διασύνδεση των λιμένων με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς ο εν λόγω διαγωνισμός οδηγείται σε παράταση.

Υπενθυμίζεται πως σήμερα αναμενόταν η υποβολή των φακέλων για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τα τρία σχήματα, αλλά όπως αναφέρει η ΕΡΓΟΣΕ σε σχετική της ανακοίνωση, δόθηκε παράταση για την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των σχετικών φακέλων. Κατ’ αυτόν τον τρόπο ο διαγωνισμός μεταφέρεται για τις 21 Ιανουαρίου του 2022.

Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας μας σε συνεργασία με τις Alstom και Siemens διεκδικούν τα υπό δημοπράτηση έργα, καθώς όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς έχουν δημιουργηθεί τα εξής σχήματα:

  • Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat, η οποία συνεργάζεται με την Siemens για τα έργα σηματοδότησης
  • Κοινοπραξία Ελλάκτωρ – Mytilineos
  • Ο Όμιλος της ΑΒΑΞ, ο οποίος συνεχίζει τη μέχρι στιγμής επιτυχημένη συνεργασία του (Μετρό Αθήνας Γραμμή 4, Ηλεκτροκίνηση-Σηματοδότηση Θεσσαλονίκη- Ειδομένη) με την Alstom για τη σηματοδότηση.

Τι αφορά ο διαγωνισμός

Ο διαγωνισμός αφορά στη διασύνδεση έξι λιμένων με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και στόχος είναι η προώθηση της χρήσης του σιδηρόδρομου για τη μεταφορά εμπορευμάτων και φορτίων. Με αυτό τον τρόπο η χώρα μας θα αποκτήσει αναβαθμισμένο ρόλο ως το Logistics Center των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολική Ευρώπης, ενώ δεν αποκλείεται και η μελλοντική σύνδεση με τα δίκτυα της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης, όπου βρίσκονται οι πλέον ανεπτυγμένες οικονομίες της Γηραιάς Ηπείρου.

Το πρώτο έργο ύψους 635,9 εκατ. ευρώ αφορά την κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Πάτρα στο Τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών ολοκληρώνοντας με αυτό τον τρόπο τη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Πάτρας.

Στην Αττική θα δημοπρατηθούν δύο συνδέσεις λιμανιών με τους σιδηρόδρομους, οι οποίες και εντάσσονται στο πλάνο της επέκτασης του Προαστιακού.

Με την πρώτη, συνολικού προϋπολογισμού 543,4 εκατ. ευρώ, θα συνδεθεί μέσω νέας προαστιακής γραμμής το τμήμα από τον Κόμβο Κορωπίου έως το λιμάνι του Λαυρίου.

Η δεύτερη είναι το project της κατασκευής μιας επιπλέον προαστιακής γραμμής που θα ενώνει τη Ραφήνα με το λιμάνι της. Με το κόστος του έργου να εκτιμάται στα 430,9 εκατ. ευρώ.

Από τη Βόρεια Ελλάδα θα εισέλθουν στη διαγωνιστική διαδικασία του ΕΡΓΟΣΕ τρεις λιμένες. Καθώς θα διασυνδεθεί η Θεσσαλονίκη με την Ξάνθη (Τοξότες) έναντι εκτιμώμενου τιμήματος 2,3 δις. ευρώ.

Ακολουθεί η σύνδεση του 6ου Προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και η κατασκευή προαστιακής γραμμής στη Συμπρωτεύουσα συνολικού προϋπολογισμού 77,1 εκατ. ευρώ.

Το τελευταίο υπό δημοπράτηση έργο, αλλά άκρως σημαντικό για τη διασύνδεση της χώρας μας με τη Βουλγαρία (εφόσον υπάρξουν οι αντίστοιχες υποδομές εκ μέρους του γειτονικού κράτους), είναι η νέα σιδηροδρομική γραμμή αξίας 1,45 δισ. ευρώ μέσω της οποίας θα εγκατασταθεί σύστημα ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στο τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.

Τα επόμενα βήματα

Στην Α΄Φάση του διαγωνισμού, η οποία ξεκινά με την υποβολή των φακέλων εκ μέρους των ενδιαφερομένων σχημάτων την ερχόμενη Παρασκευή, θα φανεί ποια σχήματα θα «κτυπήσουν» τους διαγωνισμούς της ΕΡΓΟΣΕ, ενώ θα ξεκαθαρίσει και πόσα έργα διεκδικεί το κάθε σχήμα.

Τα σχήματα που θα προκριθούν θα δημιουργήσουν τις δικές τους μελέτες για τη χάραξη των έργων, και η ΕΡΓΟΣΕ θα καταλήξει στους αναδόχους με κριτήριο την καλύτερη μελέτη και την πλέον συμφέρουσα προσφορά. Επιπλέον, η ΕΡΓΟΣΕ θα τρέξει έξι διαγωνισμούς για project managers, οι οποίοι θα συνεπικουρούν την αναθέτουσα αρχή στην εφαρμογή των μελετών των αναδόχων κατά τη διάρκεια της υλοποίησης των έργων.

Διαβάστε επίσης

ΕΡΓΟΣΕ: Κληρώνει για το mega project των 4,7 δισ. – Ανακατεύουν την τράπουλα των κοινοπραξιών οι Έλληνες κατασκευαστές

Κώστας Καραμανλής για ΕΡΓΟΣΕ: Αλλάζουμε την εικόνα των μεταφορών στη χώρα

Καραμανλής: Βάλαμε μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, για να γίνει η χώρα κόμβος logistics



ΣΧΟΛΙΑ