ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στις 10 Ιουνίου 2022, ο ανεξάρτητος πάροχος διασφάλισης και διαχείρισης κινδύνων DNV, επιβεβαίωσε περαιτέρω τη σκοπιμότητα του Έργου Aγωγού EastMed βάσει της αξιολόγησης που διενεργήθηκε επί των εγγράφων FEED (Βασικός Σχεδιασμός σε Προχωρημένο Στάδιο) και των δεδομένων έρευνας που παρείχε ο Φορέας Υλοποίησης IGI Poseidon S.A.
Αυτή η ανεξάρτητη αξιολόγηση επιβεβαίωσε την τεχνική ωριμότητα του Έργου και τα πλεονεκτήµατα της έγκαιρης συµµετοχής των υπεράκτιων κατασκευαστικών εταιρειών στις δραστηριότητες σχεδιασµού, χάρη στον ανταγωνιστικό διάλογο που διενεργήθηκε στο πλαίσιο της τρέχουσας διαδικασίας υποβολής προσφορών.
Τον Ιανουάριο του 2020, μετά την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του εκτεταμένου σχεδιασμού και της διεξαγωγής ερευνών από την IGI Poseidon κατά την περίοδο 2015 – 2019, που αποκαλείται “προ-FEED φάση”, η DNV εξέδωσε μια πρώτη Έκθεση Σκοπιμότητας για το Έργο, η οποία περιείχε συστάσεις που έπρεπε να ληφθούν υπόψη κατά την επόμενη φάση FEED.
Καθώς το Έργο ολοκληρώνει τις δραστηριότητες FEED που περιλάμβαναν, μεταξύ άλλων, μια πρόσφατη βελτιστοποίηση της όδευσης και γεωφυσικές μελέτες, η DNV αξιολόγησε την τρέχουσα κατάσταση του Έργου από τεχνική άποψη και επεσήμανε τα σημεία που πρέπει να αντιμετωπιστούν στην επόμενη φάση εκτέλεσης.
Η IGI Poseidon S.A. ολοκληρώνει επί του παρόντος τις δραστηριότητες ανάπτυξης του Έργου και στοχεύει στην πλήρωση των προϋποθέσεων για μια θετική Τελική Επενδυτική Απόφαση (FID) εντός του 2022.
Το σημαντικό αυτό βήμα επιτεύχθηκε χάρη στις προσπάθειες του Φορέα Υλοποίησης του Έργου και τη συνεχή υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρά τον αντίκτυπο της πανδημίας στις δραστηριότητες του 2020.
Στο πλαίσιο της επιβεβαίωσης της σκοπιμότητας του Αγωγού EastMed, αναφέρθηκαν τα εξής:
Ο κ. Santiago Blanco, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και Περιφερειακός Διευθυντής για τη Νότια Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τη Λατινική Αμερική, Ενεργειακά Συστήματα της DNV – «Έργα όπως ο EastMed ωφελούνται από την εκτεταμένη εμπειρία μας στην ανάπτυξη τεχνολογίας και την επιθεώρηση έργων αγωγών φυσικού αερίου σε μεγάλο και πολύ μεγάλο βάθος καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους. Τις τελευταίες δεκαετίες, η DNV έχει συμμετάσχει σε μια σειρά εξαιρετικά επιτυχημένων έργων, όπως ο αγωγός μεγάλης διαμέτρου Perdido Norte και ο αγωγός Tahiti-Amberjack στον Κόλπο του Μεξικού, συμβάλλοντας στην παγίωση και την αναβάθμιση των προτύπων ασφάλειας και ακεραιότητας για τους υπεράκτιους αγωγούς – γι’ αυτό και η πλειοψηφία των υφιστάμενων και των νέων έργων σχεδιάζεται σύμφωνα με το πρότυπό μας».
Ο κ. Fabrizio Mattana, Διευθύνων Σύμβουλος της IGI Poseidon – «Ο Αγωγός EastMed, μαζί με τον αγωγό Poseidon, είναι το πιο ώριμο έργο στην περιοχή της Μεσογείου, καθώς βρίσκεται πλέον στην τελική φάση σχεδιασμού και θα επιτύχει την έναρξη της εμπορικής του λειτουργίας το 2027. Θα συνδέσει άμεσα την Ευρώπη με τα κοιτάσματα φυσικού αερίου στη λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου, δημιουργώντας επίσης ευκαιρίες πρόσβασης σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής υδρογόνου στην περιοχή αυτή. Το Έργο θα παρέχει στην Ευρώπη μια νέα οδό εφοδιασμού με φυσικό αέριο, συμπληρωματική προς το LNG, ενισχύοντας την ενεργειακή ασφάλεια και τη διαφοροποίηση των πηγών. Η IGI Poseidon πιστεύει ακράδαντα στη σημασία αυτής της υλοποίησης, προς το συμφέρον της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και ολόκληρης της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου.»
Στο ίδιο πλαίσιο, ο κ. Κωνσταντίνος Ξιφαράς, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της IGI Poseidon πρόσθεσε πως – «Η επικαιροποίηση της σκοπιμότητας και της ωριμότητας του Αγωγού Eastmed είναι ένα σημαντικό βήμα, καθώς αναδεικνύει τον EastMed ως Έργο-κλειδί για τη διαφοροποίηση της ΕΕ από το ρωσικό αέριο, συνδέοντας τις πηγές της Ανατολικής Μεσογείου με τις ευρωπαϊκές αγορές, μέσω ενός νέου ενεργειακού διαδρόμου”.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fourlis: Ισχυρή δέσμευση για βιώσιμη ανάπτυξη και κοινωνική υπευθυνότητα
- Μητσοτάκης: Η Ελλάδα φιλοδοξεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στον νέο κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης
- Mondelez: Eγκρίνει buyback, εγείροντας αμφιβολίες για τη συμφωνία Hershey
- SpaceX: Κατακτά νέα ύψη με αποτίμηση $350 δισ. η διαστημική εταιρεία του Έλον Μασκ