• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Ένα ακόμα πλήγμα για το πολύπαθο Airbus A380

    • Bloomberg


    To πολύπαθο superjumbo A380 της Airbus υπέστη ένα ακόμα πλήγμα, αφού η Qantas Airways ακύρωσε επίσημα μια εκκρεμή παραγγελία για το αεροσκάφος μεγάλου μεγέθους, του οποίου το μέλλον είναι και πάλι αμφίβολο. Η αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία, ένας από τους αρχικούς αερομεταφορείς του διώροφου αεροσκάφους, ακύρωσε μια παραγγελία για οκτώ αεροσκάφη, η τιμή των οποίων υπερβαίνει τα 445 εκατομμύρια δολάρια. Η Qantas, που εδρεύει στο Σίδνεϊ, ανέβαλε για χρόνια τη δέσμευσή της (από το  2006)  για τα αεροσκάφη της Airbus. Σε ανακοίνωσή της την Πέμπτη, όμως, η Qantas δήλωσε ότι θα αναβαθμίσει τον υπάρχοντα στόλο της των 12 A380, ξεκινώντας από το τρέχον έτος.

    «Αυτά τα αεροσκάφη δεν έχουν υπάρξει μέρος των σχεδίων για τον στόλο και τα δίκτυα της εταιρείας για κάποιο χρονικό διάστημα», ανέφερε η Qantas στην ανακοίνωσή της, αναφερόμενη στην παραγγελία του 2006.

    Η επίσημη ακύρωση της παραγγελίας θέτει το μέλλον του εμβληματικού προγράμματος υπό περαιτέρω αμφισβήτηση. Η Emirates, ο κύριος αγοραστής του superjumbo, μπορεί να τροποποιήσει κάποιες ή όλες τις τελευταίες 20 παραγγελίες του για το αεροσκάφος σε μικρότερα μοντέλα A350, όπως είπαν άνθρωποι εξοικειωμέμοι με το θέμα. Αυτή η τροποποίηση θα μείωνε τις ανεκτέλεστες παραγγελίες της Airbus για το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος της.

    Η Qantas είχε μια ταραχώδη σχέση με το A380. Η αεροπορική εταιρεία έγινε πρωτοσέλιδο παγκοσμίως στα τέλη του 2010, όταν ένα A380 που είχε απογειωθεί από τη Σιγκαπούρη υπέστη μια έκρηξη την ώρα της πτήσης η οποία διαπέρασε το πτερύγιο, αν και το αεροσκάφος επέστρεψε με ασφάλεια στο αεροδρόμιο και κανείς δεν τραυματίστηκε σοβαρά. Η Qantas καθήλωσε στο έδαφος τον στόλο των A380 για λίγες εβδομάδες αμέσως μετά το περιστατικό.

    Παρά το εντυπωσιακό του μέγεθος και την επιβλητική παρουσία του στους ουρανούς, το A380 δεν κατόρθωσε να αφήσει ένα μεγάλο αποτύπωμα στις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, αλλά υποβιβάστηκε αντίθετα σε μια δεύτερη σκέψη για τους αερομεταφορείς που έχτισαν τους στόλους τους γύρω από μικρότερα αεροπλάνα.

    Από τότε που εισήλθε στην αγορά πριν απο μια δεκαετία, το A380 έχει αντιμετωπίσει μια συνεχώς συρρικνούμενη βάση οπαδών. Οι επιβάτες λατρεύουν το αεροπλάνο για τη μοντέρνα διάταξή του και τα χαρακτηριστικά του όπως τα ευρύχωρα μπαρ στην business class και ακόμα και οι κλειστές καμπίνες και ντους σε ορισμένες προσφορές στην πρώτη θέση, αλλά οι αεροπορικές εταιρείες ήταν πολύ πιο δύσκολο να κερδηθούν.

    Ορισμένοι πρώιμοι υποψήφιοι πελάτες εγκατέλειψαν, άλλοι αναθεώρησαν το βιβλίο παραγγελιών τους.

    Μόνο η Emirates έγινε πραγματικός «πρωταθλητής» του A380, οικοδομώντας ένα μεγάλο μέρος του παγκόσμιου στόλου της γύρω από το αεροπλάνο, με ήδη πάνω από 100 σε λειτουργία.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Νέο μεγάλο deal της Mouzenidis Group με την Cronwell Hotels & Resorts

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  DBRS: Αχτίδα αισιοδοξίας για την αγορά ακινήτων στην Ελλάδα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  «Μπρα-ντε-φερ» ΤΕΡΝΑ – J&P ΑΒΑΞ με δύο κοινοπραξίες για το καζίνο στη Λεμεσό



    ΣΧΟΛΙΑ