• Business

    Εμπλοκή από προσφυγή για το LNG bunker ship – Έχει περάσει ένας χρόνος από την προκήρυξη του διαγωνισμού της ΔΕΠΑ

    O Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ κ. Κωνσταντίνος Ξιφαράς

    O Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ κ. Κωνσταντίνος Ξιφαράς


    Εμπλοκή παρουσιάστηκε στον διαγωνισμό που έχει προκηρύξει η ΔΕΠΑ για την κατασκευή του πρώτου ελληνικού πλοίο εφοδιασμού LNG (bunker ship).

    Ο διαγωνισμός που έχει ήδη καθυστερήσει, αφού έχει περάσει ήδη ένας χρόνος από τη κατάθεση των προσφορών, ήταν να μπει στην β΄φάση, αφού η ΔΕΠΑ από τα οκτώ ναυπηγεία που είχαν περάσει το πρώτο στάδιο, προχώρησε σε αξιολόγηση, με τα πρώτα πέντε να περνάνε στην επόμενη φάση.

    Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του mononews, ένας από τους ναυπηγικούς ομίλους, η ολλανδική Damen, η οποία κατατάχθηκε έκτη στη σειρά και αποκλείστηκε, προσέφυγε στα τέλη Δεκεμβρίου στην Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών, ζητώντας να ακυρωθεί η απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΠΑ.

    Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η Αρχή έκανε εν μέρει δεκτή την προσφυγή του Ολλανδικού ομίλου, αφού όπως έκρινε η απόφαση κατάταξης δεν αιτιολογείται. Ζητά από την διοίκηση της ΔΕΠΑ να αιτιολογήσει την απόφασή της.

    Όπως επισημαίνεται, σύμφωνα με τις πληροφορίες, στο σκεπτικό της απόφασης, η ΔΕΠΑ ενέκρινε τον κατάλογο με τα ναυπηγεία, (στην πρώτη πεντάδα που περνάει στη β΄ φάση υπάρχουν και τρεις ασιατικές γιάρδες), χωρίς να αιτιολογούνται πως αξιολογήθηκαν οι αιτήσεις συμμετοχής και προέκυψε η κατάταξή τους.

    «Προκύπτει ότι η προσβαλόμενη απόφαση πάσχει σαφούς, ειδικής και εμπεριστατωμένης, αιτιολογίας αναφορικά με την αξιολόγηση των οκτώ αιτήσεων συμμετοχής που έγιναν αποδεκτές και την κατάταξη αυτών, από την οποία προέκυψε και ο κατάλογος με τα πέντε πρώτα ναυπηγεία, και την επιλογή αυτών για το β΄ στάδιο του διαγωνισμού, κατά παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας και της αρχής της νομιμότητας».

    Ο διαγωνισμός

    Τον Ιανουάριο του 2020, ένα 13 μήνες πριν, ξεκίνησε η διαγωνιστική διαδικασία για την κατασκευή των δύο πρώτων bunker ships που θα εφοδιάζουν τα πλοία με υγροποιημένο φυσικό αέριο από τη ΔΕΠΑ για την Ελλάδα και την κυπριακή Navigas ltd για την Κύπρο.

    Όσον αφορά το ελληνικό πλοίο, αξίας 40 εκατ. ευρώ, η ΔΕΠΑ και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) υπέγραψαν συμφωνία για τη χρηματοδότηση, με ποσό έως 20 εκατ. ευρώ,

    Το πλοίο τροφοδοσίας LNG για ναυτιλιακή χρήση (LNG bunkering vessel) θα έχει έδρα τον Πειραιά και θα εξυπηρετεί τα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά και ενδεχομένως και σε άλλα λιμάνια που θα αναπτύξουν τις απαραίτητες υποδομές. Τα πλοία που θα εξυπηρετούνται στο μέλλον θα είναι κυρίως, κρουαζιερόπλοια αλλά και containerships.

    Σύμφωνα με το σχέδιο, και τα πλοία θα είναι κατασκευασμένα για να μπορούν να εξυπηρετήσουν ανάγκες σε όλα τα πλάτη και τα μήκη του πλανήτη, ενώ θα εφοδιάζονται από τη Ρεβυθούσα το πρώτο και από τον Βασιλικό στην Κύπρο το δεύτερο.

    Επίσης τα δύο πλοία θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα διέλευσης από τον Ισθμό της Κορίνθου. Και αυτό γιατί το αρχικό σχέδιο ανάπτυξης δικτύου LNG στην Ελλάδα προβλέπει τη δημιουργία αποθήκης LNG στο λιμάνι της Πάτρας, το οποίο θα χρησιμοποιείται τόσο για τις ανάγκες της πόλης όσο και για τις ανάγκες εφοδιασμού πλοίων στην Πάτρα αλλά και στο Ιόνιο Πέλαγος.

    Ο Πειραιάς είναι ήδη ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια στην Ευρώπη στην εξυπηρέτηση containerships και φιλοδοξεί να μετατραπεί σε κέντρο κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο. Εφόσον τα νέα πλοία αποκτήσουν σταδιακά μηχανές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν το φυσικό αέριο σαν καύσιμο, το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να κατακτήσει παγκόσμια φήμη και ως κέντρο εφοδιασμού πλοίων με ναυτιλιακά καύσιμα

    Καθυστερούμε

    Πάντως στον ανταγωνισμό για τα LNG bunker ships έχουμε μείνει πίσω. Οι Ιταλοί, ακολουθώντας και αυτοί το ίδιο μονοπάτι προχωρούν για την κατασκευή του ιταλικού bunker ships (πολύ μικρότερου από το ελληνικό) σε ιταλικό ναυπηγείο στη Ραβένα.

    Το SBBT, με χωρητικότητα φορτίου 4.000 m3 LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) και 1.000 m3 MDO (πετρέλαιο), θα είναι το πρώτο πλοίο αυτού του καινοτόμου τύπου στην περιοχή της Μεσογείου που θα χρησιμοποιηθεί για ανεφοδιασμό πλοίων στη Βόρειο Αδριατική θάλασσα.

    Διαβάστε επίσης:

    Στα LNG fueld τάνκερ στρέφεται ο όμιλος Αγγελικούση – Τι είπε ο Richard Gilmore στο Propeller Club

    Ποιοι εφοπλιστές έκαναν τη μεγάλη έκπληξη το τελευταίο τρίμηνο του 2020 – «Έπεσε» το οχυρό της Oshima 

    Κοινοπραξία Αγγελικούση – Κατάρ: Δεύτερο LNG Carrier στην Global Shipping



    ΣΧΟΛΙΑ