• Business

    ElvalHalcor: Το νέο έλαστρο, οι επενδύσεις 100 εκατ ευρώ και το στοίχημα που κέρδισε στη διεθνή αγορά


    Το στοίχημα της αξιοπιστίας στη διεθνή αγορά κέρδισε ο όμιλος ElvalHalcor, για άλλη μια φορά, κατά τη διάρκεια της κρίσης του Covid-19, αφού δεν έκλεισε τα εργοστάσιά του δεν σταμάτησε ούτε μια μέρα την παραγωγή και συνέχισε σταθερά τις παραδόσεις στους πελάτες του, σε όσους ήταν σε λειτουργία, σε όλη την Ευρώπη. “Αποδείξαμε ότι στεκόμαστε όρθιοι σε δύσκολες συνθήκες και αυτό μακροπρόθεσμα μας κάνει ισχυρότερους. Είμαστε ίσως οι πιο αξιόπιστοι ευρωπαίοι παραγωγοί” τονίζει πηγή από την εταιρεία.

    Και η κρίση αυτή, όπως και οι προηγούμενες κρίσεις της ελληνικής οικονομίας, ή των capital controls του 2015 ενίσχυσαν το κύρος της εταιρείας αποδεικνύοντας ότι έχει τη δύναμη και την αξιοπιστία να ανταπεξέρχεται στις δεσμεύσεις της ανεξαρτήτως συνθηκών. “Δεν σταματήσαμε ούτε μια μέρα την παραγωγή, τις παραδόσεις και τις πληρωμές μας” σημειώνεται.

    “Οι τράπεζες μας στηρίζουν γιατί είμαστε οι καλύτεροι πελάτες τους. Δεν είχαμε κανένα θέμα ρευστότητας. Κανένα θέμα δεν είχαμε ούτε βλέπουμε μπροστά μας κάποιο θέμα. Μπορούμε να αντεπεξέλθουμε και σε αυξομειώσεις της ζήτησης και τις προμήθειές μας τις κάναμε εγκαίρως και όπου υπήρχαν ελλείψεις βρήκαμε και πήραμε από αλλού”, σημειώνεται από την εταιρεία. Η απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας σε τόσο πρωτόγνωρες συνθήκες επιβεβαιώνει την ήδη καλή φήμη της και αυξάνει την ανταγωνιστικότητά της μακροπρόθεσμα.

    Προσαρμόζει το μείγμα παραγόμενων προϊόντων ανάλογα τη ζήτηση

    Η ElvalHalcor παρουσίασε στο πρώτο τρίμηνο το 2020 πωλήσεις 530,3 εκατ. ευρώ  μειωμένες κατά 3,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (551,9 εκ. ευρώ). Μείωση που οφείλεται κυρίως στην πτώση των όγκων πωλήσεων και των μέσων τιμών μετάλλου της περιόδου.

    Στη μεγάλη κρίση ζήτησης λόγω του lockdown στην Ευρώπη, ως ασπίδα προστασίας στη λειτουργία της αποτέλεσε η μεγάλη διαφοροποίηση των προϊόντων της.

    Κι αυτό γιατί με προϊόντα  που απευθύνονται σε πολλές διαφορετικές αγορές η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζει την παραγωγή στις αγορές που εμφανίζουν μεγαλύτερη ζήτηση.  Περισσότερο επλήγη το διάστημα αυτό η αυτοκινητοβιομηχανία στην οποία η εταιρεία δραστηριοποιείται με περιφερειακά προϊόντα ενώ θετικά κινήθηκε η συσκευασία τροφίμων και τα φαρμάκων. Όμως  στο πρώτο τρίμηνο και μέχρι σήμερα η εταιρεία δούλευε με ful capacity κάτι που εμπόδιζε το να αλλάξει εύκολα το μείγμα προϊόντων.

    Από τους 290.000 τόνους το 2022 στους 500.000 τόνους

    Από τις αρχές Ιουνίου αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο έλαστρο, η νέα επένδυση της εταιρείας που θα αυξήσει την παραγωγική δυναμικότητα και την ευελιξία της.

    Το νέο θερμό έλαστρο αλουμινίου, θα δώσει στην εταιρεία την απαιτούμενη ευελιξία ώστε να μπορεί να προσαρμόσει το μείγμα προϊόντων της στη ζήτηση που παρουσιάζεται. Αυτή την παραπάνω ευελιξία την απαιτεί η σημερινή εποχή προκειμένου ευέλικτα να αλλάζει το μείγμα των παραγόμενων προϊόντων και να προσαρμόζεται εύκολα στις κυρίαρχες τάσεις της ζήτησης.

    Επιπλέον 5.000 τόνους το μήνα θα δώσει το νέο έλαστρο, ενώ συνολικά μπορεί να προσθέσει 60.000 τόνους το χρόνο, ανεβάζοντας την παραγωγική δυναμικότητα ετησίως από 290.000 τόνους σταδιακά στους 360.000 τόνους. Εν τω μεταξύ έχει ξεκινήσει η επένδυση για ακόμη ένα έλαστρο αλουμινίου επένδυσης 100 εκατ. ευρώ, που θα λειτουργήσει από το 2022 και τότε η παραγωγική δυναμικότητα θα φτάσει τους 500.000 τόνους.

    Η ζήτηση στα προϊόντα της ElvalHalcor στη συσκευασία αυξάνεται καθώς το αλουμίνιο υποκαθιστά το πλαστικό. Σήμερα στην Ευρώπη η αγορά ανέρχεται στα 5 εκατ. τόνος και η ElvalHalcor κατέχει μερίδιο 7% με δυνατότητα  να αυξηθεί μέχρι το 10% με την ολοκλήρωσή των νέων επενδύσεων το 2022.

    Συνεχίζει να κερδίζει μερίδια και στο χαλκό

    Όσον αφορά τον τομέα του χαλκού, η εταιρεία κατέχει με τα προϊόντα της το 20% της ευρωπαϊκής αγοράς. Παρότι είναι μειωμένη η ζήτηση συνεχίζει να κερδίζει μερίδια τόσο στους σωλήνες χαλκού όσο στην έλαση χαλκού και ορειχάλκου τομέα στον οποίο είναι ο μόνος καθετοποιημένος ανεξάρτητος παραγωγός την Ευρώπη.

    Το πρώτο τρίμηνο του 2020, επενδύθηκαν τα 4 εκ. ευρώ για ολοκλήρωση των επενδυτικών προγραμμάτων, αλλά και για νέες επενδύσεις στη θυγατρική Sofia Med. Η ζήτηση για την παραγωγή της νεοεγκατεστημένης παραγωγικής της δυναμικότητας στον τομέα των σωλήνων χαλκού παρέμεινε σε ικανοποιητικά επίπεδα με αποτέλεσμα ο κλάδος να κερδίζει μερίδια αγοράς σε δύσκολες συνθήκες.



    ΣΧΟΛΙΑ