• Business

    Ελλάκτωρ: Η νέα στρατηγική του Χένρι Χόλτερμαν και η φυγή προς τα εμπρός για τον κατασκευαστικό όμιλο

    Χένρυ Χόλτερμαν, επικεφαλής Reggeborgh

    Χένρυ Χόλτερμαν, επικεφαλής Reggeborgh


    Ο διόλου τυχαίος Χένρι Χόλτερμαν την πρώτη μέρα του ερχόμενου Ιουλίου θα κλείσει τα 67 του χρόνια. Τα γενέθλια του ισχυρού και εξαιρετικά έμπειρου παράγοντα των αγορών, που έχει στα χέρια του το τιμόνι της Ολλανδικής Reggeborgh, θα έχουν εφέτος μια ξεχωριστή παράμετρο. Με ελληνικό χρώμα. Καθώς σηματοδοτούν την απαλλαγή από τα λογής-λογής «βαρίδια» και τη φυγή προς τα εμπρός για τον πολυσυζητημένο Όμιλο της Ελλάκτωρ.

    Έπειτα από σχεδόν 20 μήνες ταραγμένης παρουσίας στον κατασκευαστικό Όμιλο με τα 2,8 δισ. ενεργητικό, ο Χένρι Χόλτερμαν χαράσσει πλέον απρόσκοπτα τη νέα επιχειρηματική στρατηγική και οργανώνει τις κατευθυντήριες γραμμές για την επόμενη μέρα.

    Έχοντας αυτήν τη φορά στη «φαρέτρα» του και τη σημαντική συμμαχία με τη Motor Oil της κραταιάς οικογένειας Βαρδινογιάννη.

    Μια συμμαχία που κτίστηκε με το πολύπλευρα επωφελές deal, το οποίο κατ’ αρχάς έδωσε λύση στον γόρδιο δεσμό της οξύτατης μετοχικής αντιπαλότητας που σοβούσε στην Ελλάκτωρ.

    Το δίδυμο των εφοπλιστών Δημήτρη Μπάκου – Ιωάννη Καϋμενάκη βγήκε από το κάδρο, καθώς η συμμετοχή τους ( 30%) εκχωρήθηκε με σημαντικές υπεραξίες στη Motor Oil.

    Η οποία, προχωρώντας στην εξαγορά του 75% του κλάδου των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, ενισχύει καταλυτικά το «πράσινο» αποτύπωμά της.

    Από τη δική της πλευρά η Ελλάκτωρ, πέραν του ισχυρού συμμάχου που αποκτά, ενισχύεται κεφαλαιακά με την παραχώρηση της υψηλά αποτιμώμενης δραστηριότητας στις ΑΠΕ.

    Γεγονός που της δίνει την ευχέρεια να προχωρήσει στην πρόωρη εξαγορά του ακριβού, εταιρικού της ομολόγου.

    Κίνηση που έρχεται να αναβαθμίσει θεαματικά το χρηματοοικονομικό προφίλ της Ελλάκτωρ, καθώς από τον ιδιαίτερα απαιτητικό καθαρό δανεισμό, αποκτά το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα της κατ’ ουσίαν αδάνειστης εταιρείας…

    Για τον Χένρι Χόλτερμαν το ομόλογο των 670 εκατ. ευρώ που λήγει στις 15 Δεκεμβρίου του 2024 και φέρει, σταθερό επιτοκιακό «κουπόνι» 6,375%, ήταν ζήτημα μείζονος σημασίας.

    Ο επικεφαλής της Reggeborgh Investments, η οποία είναι το επενδυτικό όχημα (Family Office) της πανίσχυρης Ολλανδικής οικογένειας Βέσσελς και διαχειρίζεται κεφάλαια 10 δισ. ευρώ, επιζητούσε διακαώς την απεμπλοκή της Ελλάκτωρ από το βαρύ φορτίο του ομολόγου.

    Ειδικά μάλιστα σε ένα οικονομικό περιβάλλον που έχει διαταραχθεί και εγείρονται πυκνά ερωτηματικά διεθνώς, για τις επιπτώσεις στην ανάπτυξη και τις συνακόλουθες παρενέργειες στα λειτουργικά κόστη των επιχειρήσεων.

    Τα οφέλη από την επαναγορά του ομολόγου

    Μόνο για τόκους η Ελλάκτωρ πληρώνει 42,7 εκατ. ευρώ το χρόνο στους ομολογιούχους, που κατά 80% είναι ξένοι ενώ το υπόλοιπο 20% βρίσκεται σε εγχώρια χαρτοφυλάκια, κυρίως τραπεζικά.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι η εξυπηρέτηση των τόκων του ομολόγου απορροφούν το περίπου 26% της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) Ελλάκτωρ που πέρσι, μετά από το ανοδικό της άλμα, διαμορφώθηκε στα 164,9 εκατ. ευρώ.

    Ανασταλτικός παράγοντας του ομολόγου ήταν και το γεγονός ότι κρατούσε δέσμια τη δραστηριότητα στις ΑΠΕ ( της παλαιάς εταιρείας Άνεμος) καθώς αποτελούσε μέρος των εγγυήσεων για τις ομαλές ροές αποπληρωμών προς τους ομολογιούχους. Κάτι που πλέον δεν θα υφίσταται με τη δρομολογούμενη, πρόωρη αποπληρωμή του.

    Στους όρους της έκδοσης του ομολόγου, υπάρχει η ρήτρα της μεταβολής ελέγχου (Change of Control) στην Ελλάκτωρ, δίνοντας το δικαίωμα στους επενδυτές να πουλήσουν τη θέση τους στον εκδότη, με τιμή στο 101% της ονομαστικής αξίας.

    Εξέλιξη που ναι μεν θα συμβεί με την προαιρετική δημόσια πρόταση της Reggeborgh, πλην όμως, όλα δείχνουν, ότι οι ομολογιούχοι θα προτιμήσουν έναν άλλον, επωφελέστερο για εκείνους, όρο έκδοσης του Αγγλικού δικαίου ομολόγου.

    Βάσει του οποίου αν η πρόωρη αποπληρωμή γίνει μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου του 2022 το τίμημα θα αντιστοιχεί στο 103,18% της ονομαστικής αξίας και αμέσως μετά, για το επόμενο 12μηνο, στο 101,59%. Κάτι που σημαίνει ότι θα απαιτηθούν 691,3 ή 680,653 εκατ. ευρώ για την πρόωρη αποπληρωμή του.

    Εκ των πραγμάτων και καθώς η νέα εταιρεία του κλάδου των ΑΠΕ αποτιμάται στο 1 δις ευρώ ( κεφάλαια μαζί με τον καθαρό δανεισμό) η Ελλάκτωρ θα λάβει περί τα 600 εκατ. ευρώ για την πώληση του πλειοψηφικού ποσοστού στη Motor Oil. Ρευστότητα που θα πάει για την αποπληρωμή του ομολόγου.

    Με στόχο τον μηδενικό καθαρό δανεισμό

    Λαμβανομένου υπόψη ότι στα τέλη της περσινής χρήσης η Ελλάκτωρ είχε 1,461 δις δάνεια ( χωρίς τις υποχρεώσεις μίσθωσης) και 470,4 εκατ. ευρώ ταμειακά διαθέσιμα και ρευστοποιήσιμα στοιχεία, ο καθαρός της δανεισμός ήταν στα 990,6 εκατ. ευρώ. Ή στα 577,9 εκατ. ευρώ, αν δεν περιληφθεί ο Μορέας.

    Πληρώνοντας το ομολογιακό ο καθαρός δανεισμός θα συρρικνωθεί στα επίπεδα των 400 εκατ. ευρώ ή και λιγότερο, ενώ χωρίς τον Μορέα η Ελλάκτωρ θα είναι επί της ουσίας ένας όμιλος με μηδενικό καθαρό δανεισμό…

    Για όλα αυτά βέβαια ο κατασκευαστικός όμιλος θυσιάζει ένα σημαντικό «ασημικό» όπως είναι ο κλάδος των ΑΠΈ, ο οποίος στην περσινή χρήση εισέφερε 84,4 εκατ. ευρώ σε λειτουργικά κέρδη.

    Παρά ταύτα το 25% της συμμετοχής που θα συνεχίσει να έχει στην «πράσινη» εταιρεία θα αποφέρει μερίσματα, ενώ η λογιζόμενη αποτίμηση του μεριδίου, υπολογίζεται πλέον στα 250 εκατ. ευρώ.

    Η νέα στρατηγική για την Ελλάκτωρ θέτει στην πρώτη γραμμή το κατασκευαστικό κομμάτι των δραστηριοτήτων, με στόχο την ολική επαναφορά στην κερδοφορία. Έχοντας εκκαθαρίσει το τοπία από τα «αγκάθια» του παρελθόντος.

    Οι τομείς των παραχωρήσεων, των ΣΔΙΤ, των έργων περιβάλλοντος αλλά και της ανάπτυξης ακινήτων, μπαίνουν επίσης σε βάσεις αναβάθμισης. Παράλληλα βέβαια ο όμιλος θα δώσει τη δική του μάχη για την διεκδίκηση της νέας σύμβασης για την Αττική Οδό.

    Σαφώς και για την επιδιωκόμενη φυγή προς τα εμπρός, παίζει το δικό της σημαντικό ρόλο και η ισχυροποίηση της χρηματοοικονομικής εικόνας του Ομίλου.

    Για το 30,55% που τώρα κατέχει στην Ελλάκτωρ η Reggeborgh έχει δαπανήσει 140 εκατ. ευρώ, με το μέσο κόστος κτήσης να είναι οριακά πάνω από τα 1,3 ευρώ ανά μετοχή.

    Σε ορίζοντα τριετίας έχει συμφωνήσει να πάρει το 15% που τώρα έχει η Motor Oil έναντι 91 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία του ομίλου Βαρδινογιάννη θα κρατήσει το υπόλοιπο 15%.

    Η δημόσια πρόταση θα γίνει στο 1,75 ευρώ ανά μετοχή, ανεβάζοντας την αποτίμηση της Ελλάκτωρ ( που δεν σκοπεύει να βγεi από το χρηματιστήριο) στα 609,3 εκατ. ευρώ.

    Ο Χένρι Χόλτερμαν προέρχεται από την άκρως επιτυχημένη επενδυτικά, παρουσία του στον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

    Όπου μέσα σε διάστημα δύο ετών αποεπένδυσε με υπεραξίες της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ…

    Είναι επίσης μέτοχος με ποσοστό 2,5% στην Alpha Bank.

    Στην παρούσα φάση, αν και Reggeborgh είχε την κεφαλαιακή δύναμη πυρός να λύσει από μόνη της τον «γρίφο» της μετοχικής αντιπαλότητας, προτίμησε να ακολουθήσει άλλη διαδρομή.

    Μάλλον κάτι περισσότερο θα γνωρίζει ο έμπειρος και εξαιρετικά αποτελεσματικός Χένρι Χόλτερμαν…

     

    Διαβάστε επίσης:

    Ελλάκτωρ: Η REGGEBORGH απέκτησε call options για ποσοστό 14,9343% των δικαιωμάτων ψήφου

    Όλα τα μυστικά για το πολυδιάστατο deal του ομίλου Βαρδινογιάννη με την Ελλάκτωρ του Χένρι Χόλτερμαν

    Γιατί το deal της Ελλάκτωρ πείθει τους ξένους, κάτω από το 100 η πλειοψηφία των εταιρικών ομολόγων του Χ.Α.



    ΣΧΟΛΙΑ