• Business

    Ευτύχης Βασιλάκης (Aegean): Ρεκόρ κερδών το 2023- Ολική επαναφορά-Τι είπε για τα warrants

    Ευτύχης Βασιλάκης, Πρόεδρος της Aegean Airlines

    Ευτύχης Βασιλάκης, Πρόεδρος της Aegean Airlines και της Autohellas


    Σε μια χρονιά με ρεκόρ κερδών διαμορφώνεται το 2023 σύμφωνα με όσα είπε ο Ευτύχης Βασιλάκης Πρόεδρος της Aegean,  στη σημερινή Γενική Συνέλευση της εταιρείας.

    Το πρώτο εξάμηνο η εταιρεία αναμένεται να έχει αύξηση κερδών τουλάχιστον όση είχε το πρώτο τρίμηνο και τόνισε ο κ. Βασιλάκης ότι φέτος θα είναι μια χρονιά ρεκόρ με σημαντικά βελτιωμένα αποτελέσματα. Αυτή η άνοδος θα αφορά και την επιβατική κίνηση αλλά και το δίκτυο της εταιρείας αλλά και την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος και του μεταφορικού έργου της εταιρείας σε όλο και περισσότερες περιοχές.

    Σήμερα, όπως είπε η εταιρεία απασχολεί πάνω από 200 άτομα περισσότερα από το 2019 και με υποτροφίες έχει ενισχύσει και το οργανικό δυναμικό της. Επίσης, δίνει την ευκαιρία να συμμετέχουν στην εταιρεία οι εργαζόμενοι, και από το 2022 που ήταν η πρώτη κερδοφόρα χρονιά συμμετείχαν 400 άτομα από το προσωπικό της εταιρείας σε πρόγραμμα απόκτησης μετοχών και φέτος η εταιρεία προσέφερε νέα προγράμματα μακροπρόθεσμης απόκτησης μετοχών.

    Η Aegean είναι ποσοτικά αναπτυξιακή, αλλά ταυτόχρονα αναπτύσσεται ως εταιρεία, αυξάνοντας, τις πτήσεις, τους προορισμούς, τα αεροσκάφη και την  ανταγωνιστικότητά της. Ειδικότερα, όπως είπε ο κ. Βασιλάκης, η εταιρεία μπόρεσε να τηρήσει την παραγγελία των αεροσκαφών και σήμερα να έχει παραλάβει τα 28 από τα 46 ήδη, έχει ανανεώσει και τον στόλο των turbo pro που δεν είχε προγραμματιστεί, αλλά και να έχει μπορέσει να αποπληρώσει δάνεια που έλαβε κατά τη διάρκεια της πανδημίας πολλά χρόνια πριν τη λήξη τους, αλλά και να διαθέσει ένα πάρα πολύ σημαντικό ποσό στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης ενός προτφόλιο αεροσακφών και turbo pro και jet, τα οποία είναι ελεύθερα βαρών που βοηθά να κρατά η εταιρεία το χρηματοοικονομικό κόστος χαμηλά.

    “Έχουμε μια καθολική επαναφορά”, σημείωσε ο κ. Βασιλάκης “και μπαίνουμε και στη συντήρηση αεροσκαφών τρίτων για να καλύψουμε την ανάγκη συντήρησης πτητικών μέσων παράγοντας προστιθέμενη αξία στην Ελλάδα”. “Ζούμε σε ένα περιβάλλον απαιτητικό που είναι δύσκολο να προβλέψουμε όσα συμβαίνουν, όμως παρά τις δυσκολίες, η ανταγωνιστική μας θέση έχει βελτιωθεί σε σχέση με πριν την πανδημία”, τόνισε ο κ. Βασιλάκης.

    Τι είπε για τα warrants

    Ο κ. Βασιλάκης επανέλαβε την πρόθεση της εταιρείας να προχωρήσει στην άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης και να αποκτήσει τους τίτλους παραστατικών δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών στην αγοραία αξία τους όταν και εφόσον το ελληνικό Δημόσιο αποφασίσει να ασκήσει τα δικαιώματα κτήσης των warrants, μέσα στην περίοδο αό 3/7/2023 μέχρι 3/7/2026.

    Ωστόσο, διευκρίνησε ότι τα 120 εκατ. ευρώ που δόθηκαν στην εταιρεία επί πανδημίας ήταν επιδότηση/ grant, ως μέρος των ζημιών που κατέγραφε η εταιρεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όχι επιστρέψιμο δάνειο. Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, έχουν δοθεί μεγαλύτερα ποσά σε άλλες εταιρείες. Δεν είναι οφειλή της εταιρείας τόνισε ο πρόεδρος της αεροπορικής Ευτύχης Βασιλάκης, αλλά εκτίμησε ότι το Δημόσιο ασκώντας τα warrants μπορεί να πάρει πίσω το μεγαλύτερο μέρος αυτού του ποσού.

    Όπως επεσήμανε, πέρα από την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η συνολική συμφωνία που έγινε  συμπεριλάμβανε ακόμη δύο υποχρεώσεις: «H μία υποχρέωση ήταν οι ιδιώτες μέτοχοι να συμμετέχουν σε μια Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου 60 εκατ. ευρώ και να την καλύψουν οι ίδιοι, για να υπάρχει στήριξη και από τους μετόχους και όχι μόνο από το ελληνικό Δημόσιο. Αυτό έγινε το καλοκαίρι του 2021 και μετά δόθηκε η στήριξη των 120 εκατ. ευρώ. Η δεύτερη υποχρέωση ήταν να δοθεί το δικαίωμα στο ελληνικό Δημόσιο, τα warrants για περίπου 10% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Ετσι, το ελληνικό Δημόσιο αν το αποφασίσει και όταν το αποφασίσει, από τις 3/7/2023 έως και τις 3/7/2026, έχει δικαίωμα αν το επιλέξει να γίνει μέτοχος της εταιρείας με την ίδια τιμή, τα 3,2 ευρώ/μετοχή που έγινε η ΑΜΚ των μετόχων του 2021».

    «Μπήκαμε στην περίοδο που το ελληνικό Δημόσιο μπορεί να ασκήσει το δικαίωμά του. Είναι καθαρά επιλογή του εάν και εφόσον και πότε θα ασκήσει το δικαίωμά του. Εξαρτάται από το ελληνικό Δημόσιο αυτό. Όταν και εφόσον κοινοποιήσει στην εταιρεία την πρόθεσή του το Δημόσιο, τότε η εταιρεία έχει στη διάθεσή της 60 ημέρες για να απαντήσει αν θα δεχτεί τη συμμετοχή του Δημοσίου ή εάν θα εξαγοράσει το δικαίωμα, πληρώνοντας επί της ουσίας τη διαφορά της τιμής της μετοχής αυτή την περίοδο και των 3,2 ευρώ.

    Αυτό είναι κάτι που πρέπει να προτείνει τότε η εταιρεία στη Γενική Συνέλευση που θα συγκαλέσει. Τόνισε ότι η εταιρεία έχει διασφαλίσει τα ταμειακά της διαθέσιμα και έχει την κεφαλαιακή επάρκεια για να προχωρήσει σε αυτή την κατεύθυνση χωρίς δάνεια ή κάτι από κάποιον τρίτο.  Μάλιστα είπε, ότι δεν επηρεάζει την απόφαση της εταιρείας να δώσει μέρισμα για τη χρήση 2023, το ύψος του οποίου θα καθορίσει στις αρχές του 2024.

    Δημήτρης Γερογιάννης:  42% αύξηση επιβατών στο εξάμηνο του 2023

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Δημήτρης Γερογιάννης, αναφέρθηκε στην πορεία της εταιρείας στο δεύτερο τρίμηνο του 2023. Πάνω από 83% κινήθηκαν οι πληρότητες στο τρίμηνο του 2023, σημείωσε  και όπως είπε έγινε και αναβάθμιση υπηρεσιών, και ειδικά  στο προϊόν της business class, αναβαθμίζοντας τα lounges, ενώ συνέχισε την ανάπτυξη σε ανθρώπινο κεφάλαιο προσλαμβάνοντας 90 νέους πιλότους.

    Η εταιρεία το 2023 διαθέτει 18 εκ. θέσεων 2 εκ. περισσότερες από το 2022 και πετάει σε 165 προορισμούς και λειτουργεί με το μεγαλύτερο δίκτυο στην ιστορία της. Στο φετινό πρώτο εξάμηνο η εταιρεία μετέφερε 6,7 εκ. επιβάτες 42% περισσότερους από το πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ για την πορεία του δευτέρου τριμήνου σημείωσε ότι θα έχει αύξηση κερδών τουλάχιστον όσο είχε το πρώτο τρίμηνο του 2023.

    Υπενθυμίζεται ότι το 2022 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1,4 δισ. ευρώ τα κέρδη σε 102 εκ. ευρώ ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα στο τέλος του 2022 ήταν 504 εκ. ευρώ.

    Η Γενική Συνέλευση ενέκρινε το πρόγραμμα απόκτησης ιδίων μετοχών (Πρόγραμμα Αγοράς Ιδίων Μετοχών), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 49 του ν. 4548/2018 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 596/2014 και του κατ’ εξουσιοδότηση Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1052.
    Ο ανώτατος αριθμός των ιδίων μετοχών προς αγορά δεν θα υπερβαίνει το 10% του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας, εντός χρονικού διαστήματος 24 μηνών από σήμερα, με εύρος τιμών αγοράς από €1 ανά μετοχή (κατώτατο όριο) έως και €20 ανά μετοχή (ανώτατο όριο). Σημειώνεται ότι η απόκτηση μετοχών, συμπεριλαμβανομένων των μετοχών τις οποίες είχε αποκτήσει προηγουμένως η Εταιρεία και διατηρεί, και των μετοχών τις οποίες απέκτησε πρόσωπο το οποίο ενεργούσε στο όνομά του αλλά για λογαριασμό της εταιρείας, δεν επιτρέπεται να έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των ιδίων κεφαλαίων σε ποσό κατώτερο του οριζόμενου στο άρθρο 159 παρ. 1 του Ν. 4548/2018.



    ΣΧΟΛΙΑ