Επενδύσεις τουλάχιστον 60 εκατομμυρίων ευρώ σχεδιάζουν από κοινού η Azora και η οικογένεια Ιωάννου, που ανακοίνωσαν χθες την εξαγορά του πλειοψηφικού ποσοστού της Donkey Hotels από το ισπανικό fund.

Όπως λένε στο mononews πηγές της Azora, το ποσό αυτό προορίζεται μόνο για την αναβάθμιση του υφιστάμενου χαρτοφυλακίου της ξενοδοχειακής εταιρείας της οικογένειας Ιωάννου, ενώ στο πλάνο των Ισπανών είναι η αναζήτηση ευκαιριών και η εξαγορά περισσότερων ξενοδοχείων στην Ελλάδα, με σκοπό τη μεγέθυνση της πλατφόρμας των τουριστικών μονάδων που διατηρούν στη χώρα, οι οποίες ανέρχονται πλέον σε έξι. Όπως ανακοινώθηκε χθες, η ισπανική Azora επέκτεινε την παρουσία της στην Ελλάδα εξαγοράζοντας το 50,1% της Donkey Hotels, αποκτώντας, σύμφωνα με πληροφορίες, μετοχές μελών της οικογένειας Ιωάννου που αποχώρησαν. Το υπόλοιπο 49,9% διατηρούν τα υπόλοιπα μέλη, με τον Χρήστο Ιωάννου να παραμένει στο τιμόνι της εταιρείας από τη θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου.

1

Η Donkey Hotels λειτουργεί το Intercontinental, το μεγαλύτερο ξενοδοχείο της Αθήνας, δυναμικότητας 563 δωματίων, το πεντάστερο New Hotel στην πλατεία Συντάγματος, το τετράστερο Periscope στο Κολωνάκι και το πεντάστερο Semiramis στην Κηφισιά και το NOUS στη Σαντορίνη. Σχεδόν τρία χρόνια μετά τη συγχώνευση των Αθήναιον (Intercontinental) και των Yes Hotels, που δρομολογήθηκε μετά το «διαζύγιο» των οικογενειών Ιωάννου και Παρασκευαΐδη, o τζίρος της εταιρείας έφτασε τα 49,6 εκατομμύρια, όταν το 2022 ήταν 37 εκατ. ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα 6 εκατομμύρια το 2023 από 841 χιλ. ευρώ το 2022, ενώ στις κάτω γραμμές του ισολογισμού, οι ζημιές είχαν συρρικνωθεί αλλά παραμένουν: το 2023 διαμορφώθηκαν σε 294,5 χιλ. από 1,7 εκατ. ευρώ το 2022. Τα μακροπρόθεσμα δάνεια της Donkey Hotels φτάνουν τα 83,6 εκατομμύρια, με το βραχυπρόθεσμο μέρος να διαμορφώνεται σε 5 εκατομμύρια ευρώ.

Στο πλαίσιο της νέας συμμαχίας, προγραμματίζονται από κοινού επενδύσεις για την πλήρη αναβάθμιση του Intercontinental, παρεμβάσεις ανανέωσης στο υπόλοιπο χαρτοφυλάκιο και στοχευμένες εξαγορές, οι οποίες –σύμφωνα με πληροφορίες– βρίσκονται ήδη στο ραντάρ των δύο πλευρών.

Με παρουσία σε περισσότερα από 60 ξενοδοχεία σε Ευρώπη και ΗΠΑ και άνω των 14.500 δωματίων υπό διαχείριση, η ισπανική Azora έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο δραστήριους επενδυτές στον τομέα της φιλοξενίας και της αναψυχής στην Ευρώπη. Από το 2011 μέχρι σήμερα έχει τοποθετήσει πάνω από 3,5 δισ. ευρώ στον κλάδο, αποκτώντας συνολικά περισσότερα από 110 ξενοδοχεία και 28.000 δωμάτια. Η στρατηγική της δεν περιορίζεται στα πολυτελή resorts, αλλά επεκτείνεται σε όλο το φάσμα της αγοράς – από premium τουριστικά ακίνητα έως urban hostels σε μεγάλες πόλεις. Ιδιαίτερη έμφαση δίνει σε μονάδες που απαιτούν ενεργή διαχείριση και αναδιάρθρωση, όπου επιλέγει να συνεργάζεται με κορυφαίους διεθνείς operators για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης. Το fund έγινε γνωστό στην Ελλάδα από την εξαγορά του Sheraton στη Ρόδο, το οποίο προηγουμένως ανήκε στη Λάμψα, εισηγμένη με βασικό μέτοχο την οικογένεια Λασκαρίδη, ενώ παλιότεροι συνιδιοκτήτες του συγκεκριμένου ξενοδοχείου ήταν και η οικογένεια Σμπώκου.

Οι συμφωνίες στον ελληνικό ξενοδοχειακό χάρτη ξεπερνούν ήδη το 1 δισεκατομμύρια ευρώ, στα μισά του 2025, με την Ελλάδα να κατακτά την 5η θέση μεταξύ των προορισμών που θεωρούνται ιδιαίτερα ελκυστικοί για την υλοποίηση μεγάλων ξενοδοχειακών έργων πολυτελούς φιλοξενίας, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της GBR Consulting. Τα μεγαλύτερα deals, στα οποία περιλαμβάνεται και η συμφωνία των Ιωάννου με την Azora, ήταν η εξαγορά του Αστέρα Βουλιαγμένης από τον Γιώργο Προκοπίου και η απόκτηση των Athos Palace, Pallini Beach και Theophano Imperial στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής από τη Sani/Ikos, που αγόρασε τα ξενοδοχεία από τη Goldman Sachs.