• Business

    ΔΕΠΑ Υποδομών: Τι αλλάζει με το νέο μέτοχο -Ποιες υπεραξίες είδε η Italgas

    ΔΕΠΑ Υποδομών: Τι αλλάζει με το νέο μέτοχο -Ποιες υπεραξίες είδε η Italgas

    Paollo Gallo, Πρόεδρος Italgas


    Σε μια νέα εποχή μπαίνει η ΔΕΠΑ Υποδομών και τα δίκτυα διανομής αερίου της χώρας μετά την απόκτησή της από τον ιταλικό κολοσσό της Italgas.

    H εταιρεία που είναι ηγέτης στη  διανομή φυσικού αερίου, πρώτη στην Ιταλία και τρίτη στην Ευρώπη, επενδύει συστηματικά στις  υποδομές της και διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση και την απανθρακοποίηση της οικονομίας και της κατανάλωσης, σύμφωνα με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Green Deal. Αποκτώντας ένα ισχυρό μέτοχο, προσανατολισμένο στις επενδύσεις και την επόμενη μέρα της ενεργειακής  μετάβασης η ΔΕΠΑ Υποδομών εξασφαλίζει την οικονομική δύναμη και την τεχνογνωσία να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του green deal.

    Η ΔΕΠΑ Υποδομών, στο άρμα της Italgas, θα ακολουθήσει το δρόμο των επενδύσεων για τον τεχνολογικό της μετασχηματισμό και την ενεργειακή μετάβαση. Σημειώνεται ότι το  δίκτυο της Italgas ψηφιοποιείται και ετοιμάζεται σταδιακά να φιλοξενήσει ανανεώσιμες πηγές, όπως το βιομεθάνιο, το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο σήμερα, και το πράσινο υδρογόνο, η χρήση του οποίου εκτιμάται ότι είναι οικονομικά βιώσιμη από το 2030.

    H ψηφιοποίηση των δικτύων που πραγματοποιεί η Italgas επιτρέπει  τη μεταφορά και νέων αερίων και η νέα τεχνολογία  δίνει τη δυνατόττητα ελέγχου  από απόσταση, επιτρέποντας συνεχή παρακολούθηση και την αύξηση της αποδοτικότητας.

    Οι επενδύσεις που κάνει στα συστήματά της, θα της επιτρέπουν να τροφοδοτεί το δίκτυο και στη συνέχεια, να διανέμει διαφορετικούς τύπους   αερίων συνδυάζοντας ανανεώσιμες πηγές και διευκολύνοντας την πορεία προς μια οικονομία χωρίς άνθρακα ώστε το ενεργειακό σύστημα του αύριο να λειτουργήσει εξυπηρετώντας την πράσινη μετάβαση. Δέσμευση της Italgas είναι να  μετατρέψει το δίκτυο των 2 εκατομμυρίων χιλιομέτρων στην Ευρώπη σε δίκτυο μεταφοράς και  βιομεθανίου και υδρογόνου.

    Με αφορμή την ανακήρυξη της ITALGAS SpA ως προτιμητέου επενδυτή για την πώληση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ Υποδομών, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Η βελτιωμένη οικονομική δεσμευτική προσφορά ύψους 733 εκατομμυρίων ευρώ του ομίλου ITALGAS SpA για τη ΔΕΠΑ Υποδομών, αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία και αντανακλά τις ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης της χώρας μας. Πρόκειται για ιδιωτικοποίηση με σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη, τόσο για την εθνική οικονομία όσο και για τους πολίτες. Η Ελλάδα προσελκύει έναν από τους μεγαλύτερους ενεργειακούς ομίλους στην Ευρώπη και η ΔΕΠΑ Υποδομών αποκτά έναν εξαιρετικά ισχυρό μέτοχο. Η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών, αποτελεί εξασφάλιση ότι η εταιρεία θα έχει απρόσκοπτη πρόσβαση σε χρηματοδότηση, προκειμένου να προχωρήσει στις μεγάλες επενδύσεις που πρέπει να γίνουν τα επόμενα έτη για την επέκταση του δικτύου διανομής φυσικού αερίου. Πρόκειται για επενδύσεις που θα δημιουργήσουν πολλές νέες θέσεις εργασίας, θα μειώσουν το κόστος ενέργειας για νοικοκυριά και επιχειρήσεις και θα συμβάλλουν καθοριστικά στην επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της χώρας για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου».

    Ο Κωστής Χατζιδάκης σχετικά με την ολοκλήρωση της πώλησης της ΔΕΠΑ Υποδομών σημείωσε στο twitter “Χαίρομαι που η ιδιωτικοποίηση της  ΔΕΠΑ Υποδομών που ξεκινήσαμε με τον @GerassimosThom1 στο ΥΠΕΝ σήμερα ολοκληρώθηκε με επιτυχία: Ενισχύεται από ένα μεγάλο ευρωπαϊκό στρατηγικό επενδυτή, την ITALGAS. Η εταιρία ανεβαίνει κατηγορία! Με αποφασιστικότητα η Ενέργεια εκσυγχρονίζεται!”

    Σημαντικές υπεραξίες από την ανάπτυξη του δικτύου

    Μπορεί το τίμημα που έδωσε η Italgas να είναι υψηλό, στα 733 εκατ. ευρώ, όμως σύμφωνα με τους αναλυτές ( Equita SIM) είναι απόλυτα δικαιολογημένο με βάση τις προοπτικές νέων ρυθμιστικών εσόδων που θα έχει η εταιρεία ολοκληρώνοντας το επενδυτικό της πρόγραμμα ανάπτυξης.

    Το τίμημα χωρίς να περιλαμβάνει το 49% της Eda Thess που ελέγχεται από την Eni, αντιστοιχεί σε πριμ περίπου 38% -39% πάνω από το ρυθμισιτκό έσοδο ή   περίπου 12 φορές τα EBTDA. Όπως αναφέρει η Equita SIM πρόσφατες συμφωνίες στην Ευρώπη στη Γαλλία, η Engie πούλησε το 11,5% του GRTgaz με πριμ 48% στο ρυθμιστικό έσοδο, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, η SSE πούλησε το 33,3% των Scotia Gas Networks (SGN) με πριμ 30% στο ρυθμιστικό έσοδο.

    Το δίκτυο της ΔΕΠΑ Υποδομών θα πρέπει να αναπτυχθεί για τουλάχιστον άλλα 2400 χιλιόμετρα, όπως αναφέρουν οι αναλυτές της Equita SIM, τα τουλάχιστον 400 εκατομμύρια ευρώ capex θα φέρουν αύξηση στο ρυθμιστικό έσοδο, εξασφαλίζοντας απόδοση 7% και δεδομένου του κόστους του χρέους της Italgas κάτω του 1%, οι αναλυτές αναμένουν σημαντική επίπτωση στα κέρδη ίση με 8% -10% το 2022.

    Υποθέτοντας επίσης την αγορά του μεριδίου της ENI, η επένδυση για την Italgas θα ήταν περίπου 890 εκατομμύρια ευρώ και η μόχλευση της θα αυξηθεί από 60% σε 66% του λόγου χρέους / ρυθμιζόμενα έσοδα.
    Οι αναλυτές διατηρούν ουδέτερη άποψη για την Italgas, με σύσταση «κράτησης» και τιμή -στόχο 6,2 ευρώ.

    Τι περιλαμβάνεται στη ΔΕΠΑ Υποδομών

    Σύμφωνα το Νόμο 4001/2011, ως τροποποιήθηκε δυνάμει του Νόμου 4643/2019 στη   ΔΕΠΑ Υποδομών Α.Ε περιλαμβάνονται τα παρακάτω:

    • 100% του μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρία διαχείρισης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου Αττικής (ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕΡΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΕ – ΕΔΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΕ), 51% του μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρία διαχείρισης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας (ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕΡΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΑΕ – ΕΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΑΕ) και 100% του μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρία διαχείρισης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου  λοιπής Ελλάδας (ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕ – ΔΕΔΑ ΑΕ),

    • η κυριότητα της ΔΕΠΑ Α.Ε. επί των παγίων των δικτύων διανομής,

    • το δίκτυο οπτικών ινών που ανήκει στην κυριότητα της ΔΕΠΑ Α.Ε.,

    • ​τα δικαιώματα και υποχρεώσεις της ΔΕΠΑ Α.Ε. αναφορικά με την ανάπτυξη, το σχεδιασμό και την υλοποίηση των έργων υποδομής δικτύων διανομής συμπεριλαμβανομένων έργων υποδομής συμπιεσμένου φυσικού αερίου ή μικρής κλίμακας ΥΦΑ, εξαιρουμένων των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της εταιρείας σε διεθνή έργα, όπως δεσμεύσεις ποσοτήτων στο διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB) ή στο πλωτό τερματικό αεριοποίησης ΥΦΑ (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη.

    Διαβάστε επίσης

    H ITALGAS προτιμητέος επενδυτής για τη ΔΕΠΑ Υποδομών

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ