• Business

    Coca-Cola HBC: To έκτακτο σχέδιο για την ουκρανική κρίση και οι εκτιμήσεις για το 2022

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    O Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC

    O Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC


    Με τις αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας να έχουν ισχυρό αποτύπωμα στα οικονομικά αποτελέσματα της Coca-Cola HBC το 2021, η κλιμάκωση της ουκρανικής κρίσης τις τελευταίες μέρες, έχει οδηγήσει την εταιρεία στην εκπόνηση «σχεδίου έκτακτης ανάγκης» το οποίο και θα ενεργοποιηθεί, εφόσον κριθεί απαραίτητο.

    Όπως επισημάνθηκε κατά τη χθεσινή παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2021 από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Coca-Cola HBC Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, προς το παρόν δεν φαίνονται επιπτώσεις από τις τρέχουσες εξελίξεις, η εταιρεία ωστόσο έχει ετοιμάσει σχέδια για κάθε πιθανό σενάριο ώστε να δράσει γρήγορα. Με τον κ. Μπογκντάνοβιτς να διαβεβαιώνει πως είναι σε ετοιμότητα σχετικά με αυτό.

    Παράλληλα, αξιοποιώντας και την εμπειρία του 2014 σε αντίστοιχη κρίση, με τη σύγκρουση Κιέβου – Μόσχας στην Κριμαία, ο Όμιλος έχει προχωρήσει στην εκπόνηση ενός «ολιστικού», όπως το χαρακτήρισε σχέδιο έκτακτης ανάγκης. Το οποίο και καλύπτει όλους τομείς, από την εφοδιαστική αλυσίδα έως το παραγωγικό, λειτουργικό και οικονομικό κομμάτι αλλά και την προστασία των εργαζομένων του Ομίλου.

    Στα σενάρια που εξετάζονται,  όπως επισημάνθηκε προβλέπονται για παράδειγμα εναλλακτικές λύσεις στο θέμα του ανεφοδιασμού. Σε περίπτωση δηλαδή που δεν θα εύκολη η προμήθεια από την Ευρώπη – πέραν του γεγονότος ότι η εταιρεία βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο στο θέμα των αποθεμάτων-  υπάρχει η εναλλακτική να προμηθεύεται από την Αφρική και την Ασία.

    Αξίζει να σημειωθεί αναφορικά με τη ρωσική και ουκρανική αγορά ότι με βάση τις οικονομικές καταστάσεις του Ομίλου ο όγκος των πωλήσεων κιβωτίων των πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές συνολικά το 2021 αυξήθηκε κατά 18,6%. Τα έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 27,1% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, χάρη στην ισχυρή δυναμική τόσο στις δύο χώρες όσο και στη Νιγηρία, αλλά και την ανάκαμψη στον υπόλοιπο τομέα, με τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη να αυξάνονται κατά 17,3%. Στη Ρωσία οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18% στα 373,3 εκατ. κιβώτια ενώ στην Ουκρανία κατά 17% στα 137,3 εκατ. κιβώτια.

    Οι εκτιμήσεις για το 2022 και οι ανατιμήσεις

    Ο κ. Μπογκντάνοβιτς εξέφρασε την αισιοδοξία του από τη δυναμική που βλέπει στον Όμιλο σημειώνοντας ότι το 2022 αναμένονται ισχυρές πωλήσεις, «με την υποστήριξη από τη συνεχιζόμενη δυναμική του όγκου πωλήσεων, τις ενέργειες σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής και το επικερδές μείγμα κατηγορίας προϊόντων».

    Έχοντας. όπως σημείωσε, επίγνωση των σημαντικών πληθωριστικών πιέσεων καθώς και των λοιπών κινδύνων, «οι επιδόσεις μας στη διάρκεια των χρόνων καθώς και η αδιάλειπτη εστίασή μας στην αποδοτικότητα, ενισχύουν την πεποίθησή μου ότι θα επιτύχουμε αύξηση των λειτουργικών κερδών μας για μία ακόμη χρονιά».

    Κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων αναφέρθηκε παράλληλα στις πιέσεις στο κόστος παραγωγής λόγω της ενεργειακής κρίσης αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για τιμολογιακές αυξήσεις. Σημειώνοντας πως ανάλογα με το πώς εξελίσσεται η κατάσταση, πιθανή πρόσθετη τιμολόγηση πέραν ​​του σχεδιασμού μέχρι τώρα, αποτελεί ένα ενδεχόμενο.

    Οι επιδόσεις στην Ελλάδα

    Στη χώρα μας σύμφωνα με τα αποτελέσματα του 2021 ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 15,6% με την Ελλάδα να επωφελείται από την επαναλειτουργία του κλάδου  της HORECA από τις αρχές Μαΐου, σε συνδυασμό με τις εκτεταμένες προωθητικές ενέργειες στην αγορά το καλοκαίρι.

    Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε σε όλες τις κατηγορίες, με καλές επιδόσεις στα προϊόντα σήματος Coca-Cola με χαμηλή και μηδενική ζάχαρη, στα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες και στα ποτά ενέργειας, ενώ το σήμα καφέ Costa Coffee που έχει λανσαριστεί τον τελευταίο χρόνο στην Ελλάδα συνέβαλε στις επιδόσεις των πωλήσεων. Τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά συνέχισαν να σημειώνουν ισχυρή ανάκαμψη, με αύξηση κατά υψηλό διψήφιο ποσοστό.

    Διαβάστε επίσης:

    Coca-Cola HBC: Ισχυρή αύξηση κερδών για το 2021

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ