• Business

    Clarksons: Πόσο βαθιά είναι η κρίση στην παγκόσμια ναυτιλία;


    Το ότι η παγκόσμια ναυτιλία διανύει περίοδο κρίσης είναι πια ξεκάθαρο. Πόσο βαθιά είναι όμως αυτή η κρίση; Σύμφωνα με την Clarksons, τη μεγαλύτερη ναυλομεσιτική εταιρεία στον κόσμο, οι συνθήκες στην αγορά είναι ίσως οι χειρότερες από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008.

    Όπως αναφέρει η Clarksons στο πιο πρόσφατο δελτίο της, ο δείκτης Clarksea Index, που αφορά σε όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους, τον Αύγουστο έφτασε στο ιστορικό χαμηλό των 7.073 δολαρίων ημερησίως. «Οι συνθήκες στην αγορά των bulkers παραμένουν δύσκολες, και μολονότι κάποια βελτίωση είναι εμφανής τους τελευταίους μήνες, οι προοπτικές παραμένουν προκλητικές», επισημαίνεται στο δελτίο.

    Για τον κλάδο των containerships η Clarksons παρατηρεί πως η χρεοκοπία του νοτιοκορεατικού κολοσσού Hanjin Shipping έχει ενισχύσει την απαισιοδοξία στην αγορά, την ώρα που το καλοκαίρι ήταν αδύναμο για τα τάνκερ, ενώ η αγορά των offshore είναι πιθανόν η πιο προβληματική απ’ όλες, σύμφωνα πάντα με την Clarksons, που βλέπει πάντως θετικά σημάδια σε ό,τι αφορά τα πορθμεία, τα Ro-Ro και την κρουαζιέρα.

    Η Clarksons επισημαίνει ακόμα ότι λίγα πράγματα έχουν αλλάξει προς το καλύτερο σε σχέση με έξι μήνες νωρίτερα, όταν η ναυλομεσιτική εταιρεία εκτιμούσε πως οι ναυτιλιακές αγορές βρίσκονταν κοντά στον «πάτο».

    «Δεν  υπάρχουν πολλά που να ελαφρύνουν το κλίμα, με μία ολοένα αυξανόμενη αίσθηση ότι η ναυτιλία αντιμετωπίζει κάποια από τα πιο δύσκολα χρόνια της μετά τη χρηματοπιστωτική κρίση», σημειώνεται στο δελτίο, που κάνει αναφορά και στη βρετανική ψήφο υπέρ της αποχώρησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση, εξηγώντας ότι αυτή ενισχύει την οικονομική αβεβαιότητα στην Ευρώπη, την ώρα που οι συνθήκες στην Κίνα φαίνονται να σταθεροποιούνται.

    Παράλληλα, η Clarksons σημειώνει ότι οι 296 νέες παραγγελίες πλοίων στο πρώτο οκτάμηνο του 2016 αποτελούν αρνητικό ρεκόρ 35ετίας, ενώ η αγορά S&P χαρακτηρίζεται «δραστήρια», με 765 πλοία να έχουν αλλάξει χέρια φέτος, ένας αριθμός λίγο μικρότερος σε σχέση με το 2015.

    Σε γενικές γραμμές, καταλήγει το δελτίο, οι προοπτικές για τις ναυτιλιακές αγορές παραμένουν αδύναμες. «Οι συνθήκες της αγοράς είναι συμπιεσμένες σε πολλούς σημαντικούς τομείς, ασκώντας μεγάλη οικονομική πίεση σε εφοπλιστές και διαχειριστές πλοίων, με την πλεονάζουσα χωρητικότητα και την υποβαθμισμένη αύξηση της ζήτησης να παραμένουν σημαντικά ζητήματα».

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Α. Αλαφούζος: Ο μεγάλος ευνοημένος από το deal με τον Θ. Αγγελόπουλο. Δείτε το γιατί

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η επανάσταση των παικτών της ενέργειας: Πώς πληρώνουμε φθηνότερο ρεύμα με τους ιδιώτες μακριά από την ΔΕΗ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Επιβεβαίωση του mononews για τον Νίκο Καραμούζη

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ