• Business

    Σταϊκούρας: Ξεπερνά το 30% η κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι – Σε φουλ ρυθμούς τα εργοτάξια της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

    Χρήστος Σταϊκούρας (υπουργός υποδομών και μεταφορών), Νίκος Ταχιάος (υφυπουργός υποδομών), Χρήστος Παναγιωτόπουλος ( Διευθύνων Σύμβουλος ΤΕΡΝΑ), Μιχάλης Γουρζής ( Μέλος ΔΣ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Πρόεδρος Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης-ΔΑΗΚ)

    Χρήστος Σταϊκούρας (υπουργός υποδομών και μεταφορών), Νίκος Ταχιάος (υφυπουργός υποδομών), Χρήστος Παναγιωτόπουλος ( Διευθύνων Σύμβουλος ΤΕΡΝΑ), Μιχάλης Γουρζής ( Μέλος ΔΣ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Πρόεδρος Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης-ΔΑΗΚ)


    Στα εργοτάξια του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης βρέθηκε χθες το μεσημέρι η ηγεσία του υπουργείου υποδομών και μεταφορών, όπου και ενημερώθηκε για την πορεία του εμβληματικού έργου που υλοποιεί η ΤΕΡΝΑ του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

    Ο υπουργός υποδομών και μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας συνοδευόμενος από τον υφυπουργό υποδομών, Νίκο Ταχιάο και τον υφυπουργό ανάπτυξης, Μάξιμο Σενετάκη, ενημερώθηκε από το Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΕΡΝΑ, Χρήστο Παναγιωτόπουλο και το μέλος ΔΣ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και πρόεδρο του ΔΑΗΚ, Μιχάλη Γουρζή  για την παραχώρηση.

    Ο υπουργός διαπίστωσε ότι η κατασκευή του νέου διεθνούς αερολιμένα, που αναμένεται να είναι ένας από τους μεγαλύτερους στη Μεσόγειο Θάλασσα έχει ξεπεράσει το 30%, ενώ ανέφερε ότι η πάροδος των έργων είναι ορατή τονίζοντας, ωστόσο, τόνισε ότι υπάρχουν ζητήματα, τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν με σύνεση και σοβαρότητα πάντοτε σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση.

    Σχετικά με το συνολικό χρονοδιάγραμμα του αεροδρομίου δήλωσε ότι αυτό τηρείται και ότι θα παραδοθεί το 2027, ενώ για τα ζητήματα που είναι υπαρκτά και έχουν τεθεί από την τοπική αυτοδιοίκηση θα αντιμετωπιστούν με όρους ουσίας.

    Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

    Η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι που είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής στην Κρήτη υπεγράφη το Φεβρουαρίου του 2019 και η κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο αποτελείται από  το Ελληνικό Δημόσιο (45,90%), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (32,46%) και η GMR Airports Ltd (21,64%) με την ελληνική εισηγμένη να έχει αναλάβει τη κατασκευή του.

    Το εν λόγω αεροδρόμιο αναμένεται να αντικαταστήσει  το αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης και θα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους αερολιμένες της Μεσογείου.

    Μάλιστα, βάσει των όσων αναφέρονται στην επικαιροποιημένη Μελέτη Πρόβλεψης Κυκλοφορίας προβλέπεται η εξυπηρέτηση 11,7 εκατ. επιβατών σε ετήσια βάση και επιδιώκεται ο νέος αερολιμένας να είναι σε θέση να εξυπηρετεί από 14  έως 15 εκατ. επισκέπτες σε βάθος 30ετίας.

    Υπενθυμίζεται ότι το αεροδρόμιο έχει «μεγαλώσει» καθώς δόθηκε το 2023 το «πράσινο φως» για την αύξηση του αντικειμένου του έργου με την έκταση να αυξάνεται από τα 1.158 σε 1.499 στρέμματα.

    Επίσης, ο τερματικός σταθμός έφτασε τα 91.000 τετραγωνικά μέτρα με την έκταση του να αυξάνεται κατά 32%.

    2.000 θέσεις εργασίας

    Στην πλήρη ανάπτυξή του, στο έργο θα δημιουργηθούν 2.000 θέσεις εργασίας και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις.

    Με βάση την πρόσφατη έκθεση του Air Transport Action Group (ATAG), εκτιμάται ότι το Αεροδρόμιο Καστελίου θα δημιουργήσει περίπου 7.000 με 7.500 θέσεις άμεσης απασχόλησης (στην εταιρεία του Αεροδρομίου, τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες διαχείρισης handling, τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών κ.ά.).

    Παράλληλα, η αναπτυξιακή δυναμική που θα προσδώσει στην περιοχή το νέο Αεροδρόμιο, θα οδηγήσει και σε ενίσχυση της έμμεσης απασχόλησης σε τομείς όπως για παράδειγμα ο τουρισμός και το εμπόριο.

    Βάσει των ίδιων στοιχείων της ATAG υπολογίζεται ότι το Αεροδρόμιο Καστελίου θα κινητοποιήσει περίπου 35.000 με 37.000 θέσεις έμμεσης απασχόλησης.

    Διαβάστε επίσης

    Χρήστος Σταϊκούρας: Έργα 3,5 δισ. ευρώ στην Κρήτη

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Πάνω από 30% η πρόοδος κατασκευής του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης [βίντεο]

    Ταχιάος: Αυτοψία σε έργα του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών

     



    ΣΧΟΛΙΑ