• Business

    Χρεοκοπημένη ιταλική εταιρεία στο Μπράλος-Άμφισσα;

    Romano Paoletti (CmC Di Ravenna) Παναγιώτης Ψαλτάκος (ΤΕΚΑΛ), Πανουργιάς Παπαϊωάννου (Interkat)


    Mία χρεοκοπημένη ιταλική εταιρεία φαίνεται να είναι ο λόγος που μπλοκάρει η ανακήρυξη του προσωρινού μειοδότη για το έργο «Μπράλος – Αμφισσα».

    Πρόκειται για τον ξένο ετέρο, την CMC di Ravena, της κοινοπραξίας ΤΕΚΑΛ – ΙΝΤΕΡΚΑΤ, η  οποία μειοδότησε.

    Η ιταλική εταιρεία, σύμφωνα με διεθνή μέσα, φέρεται να έχει χρεοκοπήσει από το 2019, ενώ έχει αφήσει και ανεκτέλεστα έργα στην Κένυα, παρά το γεγονός ότι έχει λάβει πληρωμές.

    Το οδικό έργο Μπράλος-Άμφισσα αξίας 285 εκατ. ευρώ αποτέλεσε ένα έργο που προκάλεσε έκπληξη στον κατασκευαστικό κόσμο, καθώς μία φαινομενικά outsider κοινοπραξία, που αποτελούταν από την ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου, την Interkat των αδερφών Πανουργιά και Μιχαήλ Παπαϊωάννου, καθώς και την ιταλική κατασκευαστική CMC di Ravena κατάφερε να μειοδοτήσει εναντίον αυξημένου ανταγωνισμού από τις κορυφαίες κατασκευαστικές εταιρείες.

    Η χρεοκοπία του 2019

    H ιταλική CMC di Ravenna, η οποία αναλαμβάνει πλήθος κατασκευαστικών έργων σε όλο τον κόσμο και έχει 10 θυγατρικές φέρεται σύμφωνα με τη διεθνή αρθρογραφία να έχει μπει σε ένα κυκεώνα διαπραγματεύσεων σχετικά με το αυξημένο της χρέος.

    Όπως αναφέρει ο ιταλικός ιστότοπος bebeez.it την περίοδο της πτώχευσης της ιταλικής CMC: «Η Cooperativa Muratori e Cementisti (CMC) στη Ραβένα, η οποία είναι η τέταρτη μεγαλύτερη ιταλική κατασκευαστική εταιρεία, υπέβαλε το Δεκέμβριο του 2018 στο δικαστήριο της Ραβένα αίτημα για υπαγωγή σε καθεστώς πτώχευσης».

    Σε δεύτερο άρθρο του ίδιου ιστότοπου εκτιμάται δε πως εκείνη την περίοδο τα χρέη της ιταλικής εταιρείας υπολογίζονταν στα 900 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, το σχετικό άρθρο τονίζει: «Το χρέος της εταιρείας ανέρχεται στα 900 εκατ. ευρώ. Από αυτά τα 575 εκατ. ευρώ αφορούν σε δύο ομόλογα αξίας 325 και 250 εκατ. ευρώ έκαστο. Το υπολειπόμενο ποσό του χρέους προέρχεται από ανακυκλωμένα δάνεια αξίας 165 εκατ. ευρώ της Unicredit  και της Bnl Bnp Paribas καθώς και από δάνεια αξίας έως 150 εκατ. ευρώ.

    O Διευθύνων Σύμβουλος της ιταλικής Cmc Cooperativa Muratori e Cementisti di Ravenna, Romano Paoletti.

    Το σκάνδαλο στην Αφρική

    Η ιταλική εταιρεία δραστηριοποιείται μέσω θυγατρικών στην Αφρική, αλλά φέρεται να συνδέθηκε από το 2014 με το σκάνδαλο για την κατασκευή φραγμάτων συνολικής αξίας 1,29 δισ. δολαρίων στην Κένυα, η «φουσκωμένη» αξία των οποίων πυροδότησε έρευνα για υποθέσεις κυβερνητικής διαφθοράς στη χώρα.

    «Στην Ιταλία, η La Verita, που είναι μία συντηρητική εφημερίδα έπιασε στα “ραντάρ” της  το σκάνδαλο των φραγμάτων και έγραψε πως μία ιταλική εταιρεία είχε εμπλακεί σε αυτό», αναφέρει σχετικό άρθρο.

    Και συνεχίζει:

    «Η CMC είχε υποβάλει αίτημα για προστασία από τους πιστωτές της στο Δικαστήριο της Ραβένα στις 4 Δεκεμβρίου 2018. Την ίδια περίοδο, και ενώ υπέβαλε το αίτημα πτώχευσής της, η ιταλική κατασκευαστική είχε λαμβάνειν 150 εκατ. δολάρια ως προκαταβολή και είχε ήδη ολοκληρώσει κατά 50% την κατασκευή φράγματος αξίας 380 εκατ. δολαρίων στην Κένυα. Το πρώτο συμβόλαιο υπεγράφη από τη CMC το 2014, ενώ τα άλλα δύο του 2015 και έχει λάβει πληρωμές».

    Σύμφωνα με το ίδιο άρθρο «Η CMC φέρεται να έχει προχωρήσει σε δωροδοκίες για να κερδίσει τους διαγωνισμούς για τα τρία φράγματα στην Κένυα».

    Συνεχίζοντας στο ίδιο μοτίβο άρθρο που αναρτήθηκε στον ιστότοπο Business Daily Africa επισημαίνει:

    «Η CMC βρίσκεται στον πυρήνα του σκανδάλου για την επικράτηση στον διαγωνισμό και την κατασκευή δύο φραγμάτων στην Κένυα. Δεν έχει γίνει κανένα έργο στα δύο αυτά φράγματα παρά το γεγονός ότι η ιταλική εταιρεία έχει αναλάβει τα έργα από το 2015».

    Τα ερωτήματα

    Τα ερωτήματα που προκύπτουν μετά από όλα αυτά είναι τι μέλλει γενέσθαι με τον διαγωνισμό, καθώς τόσο το Υπουργείο Υποδομών, που εξετάζει τα δικαιολογητικά των προσωρινών μειοδοτών, όσο και οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παγώσουν τη διαγωνιστική διαδικασία και την ανάδειξη του σχήματος ως προσωρινού μειοδότη.

    Θα κηρυχθεί έκπτωτος από το Υπουργείο ο μειοδότης και θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός;

    Θα γίνουν προσφυγές στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) από τις κατασκευαστικές εταιρείες με αποτέλεσμα να παγώσει ή να ακυρωθεί ο διαγωνισμός;

    Με ποια κριτήρια οι ΤΕΚΑΛ και Interkat επέλεξαν τον εταίρο  τους;

    Είχαν γνώση της χρεοκοπίας της CMC;

    Διαβάστε επίσης

    Outsider για το Μπράλος-Άμφισσα – Η ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου πήρε τη δουλειά, εκτός οι μεγάλοι κατασκευαστές

    Ο Παναγιώτης Ψαλτάκος της ΤΕΚΑΛ, οι «γκρίνιες» και τα επόμενα έργα που θα διεκδικήσει



    ΣΧΟΛΙΑ