• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά

    • Έλλη Πατέρα
    tanker


    Η μειωμένη δραστηριότητα και η συμπίεση των τιμών αποτέλεσαν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της αγοράς ξηρού φορτίου την εβδομάδα 12-16 Δεκεμβρίου.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, χαρακτηριστικό της αγοράς σε πλοία τύπου capesize την εβδομάδα που πέρασε ήταν η μειωμένη δραστηριότητα που είχε ως αποτέλεσμα τη συμπίεση των τιμών σε όλες τις βασικές γραμμές στον Ατλαντικό και την Ασία.

    Έτσι για παράδειγμα στη βασική γραμμή από το Dampier για το Qingdao η τιμή της spot αγοράς έπεσε στα $ 5.00 ανά τόνο ενώ από το Tubaraoγια το Qingdao η τιμή υποχώρησε στα $ 10.50 ανά τόνο.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων της spot αγοράς παρουσίασε πτώση 26% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 8,181 ημερησίως, το χαμηλότερο των τελευταίων τεσσάρων μηνών.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax 

    Η έλλειψη νέων φορτίων από την Ινδονησία και την Αυστραλία άσκησαν πίεση στις τιμές των ναύλων στην περιοχή της Ασίας.

    Επιπροσθέτως, στην περιοχή του Ατλαντικού παρατηρήθηκε σταδιακή μείωση στη ζήτηση σε τονάζ για τις βασικές γραμμές από τον Κόλπο Μέξικού (Αμερικής) και τα ανατολικά παράλια, οι οποίες και είχαν στηρίξει την αγορά τις προηγούμενες εβδομάδες.

    Έτσι ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων για κυκλικό ταξίδι Ατλαντικού παρουσίασε πτώση 29% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 12,000 ημερησίως, ενώ ο αντίστοιχος Ειρηνικού υποχώρησε 22% στα $ 6,250 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερήσιων εσόδων διαμορφώθηκε στα $ 8,900 ημερησίως με πτώση 25%.

    Supramax/Handysize 

    Σε αντίθετο κλίμα κινήθηκε η αγορά στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας με τον όγκο των φορτίων και των πλοίων να εξισορροπείται στηρίζοντας έτσι τις τιμές των ναύλων στην περιοχή.

    Στην πλευρά του Ειρηνικού όμως η εικόνα ήταν διαφορετική με χαρακτηριστικό την περιορισμένη δραστηριότητα και την έλλειψη νέων φορτίων από την περιοχή της βόρειας Ασίας υποβιβάζοντας έτσι τις τιμές των ναύλων για πλοία τύπου Supramax.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων για κυκλικό ταξίδι Ειρηνικού σε πλοία τύπου Supramax παρουσίασε οριακή πτώση 4% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 5,500 ημερησίως ενώ ο αντίστοιχος Ατλαντικού ενισχύθηκε κατά 7% στα $ 11,250 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε πλοία τύπου Handysize ενισχύθηκε κατά 8% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 9,475 ημερησίως.

    Οι δείκτες την σήμερα  20/12/16 διαμορφώθηκαν ως εξής:

    BDI 914(-13), BCI 1044(+5), BPI 1032(-61), BSI 941(-12), BSHI 605(0)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι πρώην συνεργάτες του John Fredriksen πάνε για κάτι μεγάλο στην αγορά των γεωτρήσεων

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: «Οχυρώνεται» στρατηγικά απέναντι σε ενδεχόμενη επιθετική εξαγορά της ναυτιλιακής του

     



    ΣΧΟΛΙΑ