• Business

    Θεαματική βουτιά 71% στις νέες παραγγελίες πλοίων το 2016 – Πώς τα πήγαν οι Έλληνες εφοπλιστές

    tanker τανκερ ναυτιλία ναυλαγορά


    Δραματική ήταν η μείωση στις παραγγελίες νέων πλοίων το 2016, καθώς η περσινή χρονιά χαρακτηρίστηκε από έντονη αστάθεια και αβεβαιότητα για την παγκόσμια ναυτιλία, κάνοντας τους περισσότερους εφοπλιστές πολύ επιφυλακτικούς στις κινήσεις τους.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons, μόλις 539 νέα πλοία παραγγέλθηκαν κατά τη διάρκεια του 2016, ποσοστό που είναι κατά 71% (!) χαμηλότερο σε σχέση με τα 1.836 πλοία που είχαν παραγγελθεί το 2015. Χαρακτηριστικό είναι ότι τον Δεκέμβριο του 2016 έγιναν μόνο 26 παραγγελίες νέων πλοίων, όταν τον Δεκέμβριο του 2015 είχαν ανέλθει σε 115!

    Ο πιο “άδειος” μήνας του περασμένου έτους σε ό,τι αφορά τις νέες παραγγελίες πλοίων ήταν ο Φεβρουάριος, στη διάρκεια του οποίου παραγγέλθηκαν μόνο 17 νέα πλοία, έναντι 82 κατά τον ίδιο μήνα το 2015.

    Όσον αφορά στους Έλληνες εφοπλιστές, με βάση τα στοιχεία, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων παρήγγειλαν πλοία αξίας 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2016, κατά κύριο λόγο τάνκερ και πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, και ανήλθαν στην έκτη θέση στη σχετική λίστα, με τις αμερικανικές εταιρείες να κυριαρχούν με παραγγελίες αξίας 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων (στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι παραγγελίες αφορούσαν σε κρουαζιερόπλοια) και τις κινεζικές εταιρείες να ακολουθούν με παραγγελίες ύψους 4 δις δολαρίων, κατά κύριο λόγο πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και τάνκερ που παραγγέλθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Β. Μαρινάκης – Γ. Κούστας – Α. Φράγκου: Big business στη Ν. Κορέα

    ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ: Χάνει τουρίστες και από την κρουαζιέρα…η Ελλάδα!

    ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Συμεών Παληός: Παρέλαβε δύο νεότευκτα πλοία τύπου Newcastlemax η Diana Shipping



    ΣΧΟΛΙΑ