• Business

    Γιατί οι αναλυτές λένε ότι η Star Bulk (Πέτρος Παππάς) ήταν η μετοχή της χρονιάς

    Πέτρος Παππάς, ετών 62. Εφοπλιστής


    Το επιστέγασμα μίας πολύ επιτυχημένης χρονιάς για την ναυτιλιακή εταιρεία Star Bulk Carriers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, ήρθε με τη λίστα της Drewry Financial Research Services που κατατάσσει τη μετοχή της ως τη δεύτερη πιο αποδοτική για το 2016 στον κλάδο της ναυτιλίας (πίσω μόνο από αυτήν της GasLog, συμφερόντων του Πήτερ Λιβανού).

    Η τιμή της μετοχής πραγματοποίησε ράλι καθώς οι κίνδυνοι της χρεοκοπίας που είχαν επηρεάσει την τιμή της στις αρχές του 2016 περιορίστηκαν και η επιτυχία της εταιρείας να συγκεντρώσει κεφάλαια και να εξασφαλίσει moratorium για το χρέος της καθησύχασε τους επενδυτές”, αναφέρει η Drewry σχετικά με την Star Bulk, εξηγώντας το γιατί η μετοχή της εταιρείας ήταν από τις πρωταγωνίστριες των αγορών φέτος.

    Και μπορεί οι καθαρές ζημίες της Star Bulk να εξακολουθούν να μετριούνται σε δεκάδες εκατομμύρια δολάρια, όμως τα οικονομικά της αποτελέσματα εκπλήσσουν ευχάριστα: στο τρίτο τρίμηνο του έτους, τα λειτουργικά έξοδα ανά πλοίο του στόλου της Star Bulk περιορίστηκαν δραστικά, από τα 4.480 δολάρια ημερησίως (στο γ΄ τρίμηνο 2015) στα 3.784 δολάρια ημερησίως (στο γ’ τρίμηνο 2016), μία μείωση της τάξεως του 15,6%, ενώ οι απώλειες ανά μετοχή διαμορφώθηκαν σε 44 σεντς του δολαρίου, αισθητά καλύτερα από τις προβλέψεις των αναλυτών που διέβλεπαν απώλειες 56 σεντς του δολαρίου ανά μετοχή. Χάρη στα βελτιωμένα αποτελέσματα γ’ τριμήνου, η Star Bulk περιόρισε τις ζημίες στο πρώτο εννεάμηνο του 2016 στα 121 εκατομμύρια δολάρια, μειωμένες κατά 17,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015.

    Σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της Star Bulk διαδραμάτισαν οι κρίσιμες συμφωνίες της εταιρείας με 15 πιστωτές της για την αναδιάρθρωση των δανείων της, με τις οποίες πέτυχε την παράταση δανειακών αποπληρωμών ύψους 224 εκατομμυρίων δολαρίων κατά δύο χρόνια, καθώς και τη χαλάρωση των όρων των δανείων της μέχρι το τέλος του 2019. Στο πλαίσιο των συμφωνιών αυτών, προχώρησε σε έκδοση νέων μετοχών συνολικής αξίας 50,2 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Αυτό που θα πρέπει επίσης να σημειωθεί είναι ότι οι συμφωνίες της Star Bulk με τους πιστωτές της δεν της επέβαλαν κανέναν περιορισμό όσον αφορά στις φιλοδοξίες της για επέκταση του στόλου της, κι έτσι εκτιμάται ότι το 2017 η ελληνική εταιρεία θα είναι πιο δραστήρια σε αυτόν τον τομέα, έχοντας ήδη προχωρήσει σε μία “εκκαθάριση” του στόλου της από τα παλαιότερα πλοία της: μετά την πρόσφατη πώληση του χωρητικότητας 170.000 dwt πλοίου Star Despoina (κατασκευής 1999), η εταιρεία έχει πλέον πουλήσει τα έντεκα από τα δώδεκα bulkers κατασκευής πριν το 2000 που είχε αποκτήσει στο πλαίσιο της εξαγοράς της χρεοκοπημένης Excel Maritime Carriers τον Αύγουστο του 2014, με το χωρητικότητας 72.000 dwt Star Vanessa (κατασκευής 1999) να είναι το μόνο που παραμένει στον στόλο της.

    Με δεδομένο ότι πριν από λίγους μήνες η μετοχή της εταιρείας κινδύνευσε να “αποβληθεί” από τον δείκτη Nasdaq, επειδή είχε πέσει κάτω από το 1 δολάριο, και μόνο μετά από το reverse split του περασμένου Ιουνίου κατάφερε να παραμείνει, καταλαβαίνει κανείς πόσα άλλαξαν μέσα σε λίγους μήνες για τη Star Bulk και πώς το κλίμα τώρα είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό για τον Πέτρο Παππά και την εταιρεία του…

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γιατί ο Ε. Μυτιληναίος αποφάσισε να χτίσει έναν ευρωπαϊκό όμιλο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Φαίδρα Χρούσος: Το success story της CIO του Ομίλου Libra

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Θεόδωρος Πάγκαλος: “Είμαι και εγώ Τσίπρας”



    ΣΧΟΛΙΑ