• Business

    Γ. Χανδρής: Κέρδισε πουλώντας… «παλιοσίδερα»

    Γιάννης Χανδρής ναυτιλία

    Γιάννης Χανδρής, εφοπλιστής Chandris Hellas


    Το παλαιότερο φορτηγό πλοίο που είχε στο στόλο της πούλησε η ναυτιλιακή Chandris Hellas, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Γιάννη Χανδρή, το οποίο ήταν ηλικίας 15 ετών, 1,7 εκατ. δολάρια παραπάνω από όσα θα άξιζε αν το πουλούσε για scrap, γεγονός που αποτέλεσε και την πρώτη της πώληση πλοίου από το Δεκέμβριο του 2014.

    Ειδικότερα, η Chandris πούλησε το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου panamax Marichristina (χωρητικότητας 74,540-dwt και κατασκευής 2001) για το ποσό των 5,2 εκατ. δολαρίων σε μια ελληνικών συμφερόντων εταιρεία, η οποία δεν έχει κάνει γνωστή την ταυτότητά της. Μάλιστα, μπορεί να χαρακτηριστεί ως επικερδής κίνηση εκ μέρους της ναυτιλιακής, καθώς εάν επέλεγε τη λύση του scrapping, τότε θα λάμβανε το ποσό των 3,5 εκατ. δολαρίων, που σημαίνει ότι βγήκε κερδισμένη κατά 1,7 εκατ. δολάρια.

    Το συγκεκριμένο φορτηγό πλοίο το είχε αγοράσει η ναυτιλιακή ως SA Warrior τον Ιανουάριο του 2003, για το ποσό των 21,6 εκατ. δολαρίων, σε μια εποχή που οι τιμές είχαν αρχίσει να κινούνται ανοδικά.

    γιαννης χανδρης
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου panamax “Marichristina” της Chandris Hellas είναι χωρητικότητας 74.540-dwt και κατασκευής του έτους 2001

    Σημειώνεται ότι η πώληση του Marichristina σηματοδότησε την πρώτη πώληση πλοίου για τη Chandris – η οποία έχει στο στόλο της και το αδελφό πλοίο Amira (χωρητικότητας 74,441-dwt και κατασκευής 2001), που μαζί αποτελούν τα μεγαλύτερα σε ηλικία φορτηγά πλοία που κατέχει – εδώ και δύο χρόνια.

    Πίσω στο 2014, η ιστορική ελληνική εταιρεία είχε πουλήσει στην ιαπωνική εταιρεία Modec το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου Patris (χωρητικότητας 298.000-dwt και κατασκευής 2000) για να το μετατρέψει η τελευταία σε πλωτή μονάδα αποθήκευσης και αεριοποίησης (FSRU).

    Από την κίνηση αυτή, η Chandris είχε εισπράξει το ποσό των 39 εκατ. δολαρίων.

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε γράψει το mononews.gr στις 18 Νοεμβρίου, το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC Australis (χωρητικότητας 299.100-dwt και κατασκευής 2003) της ναυτιλιακής επανήλθε στην εμπορική του δραστηριότητα μετά τη μοιραία σύγκρουση που είχε με αλιευτικό σκάφος στην Κίνα, η οποία είχε κοστίσει τη ζωή και στους έξι ψαράδες που επέβαιναν σ’ εκείνο.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: B. Μαρινάκης: Νέο ισχυρό ναυλοσύμφωνο για την Capital Group

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Εντυπωσιακό! Aύξηση 6,5% του ελληνικού στόλου το 2016, εν μέσω κρίσης. Τι πλοία αγόρασαν οι Έλληνες εφοπλιστές

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Κούστας: «Μάτωσε» η Danaos Shipping από το λουκέτο της Hanjin



    ΣΧΟΛΙΑ