• Business

    Αγγελική Παπαδοπούλου: Πέντε σκληρές αλήθειες ζητούν απαντήσεις από την Nestle (Λουμίδης, Nescafe)

    Αγγελική Παπαδοπούλου. Κορυφαίο στέλεχος Nestle

    Αγγελική Παπαδοπούλου. Κορυφαίο στέλεχος Nestle


    Οι πρώτες “παρενέργειες” από την απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλει φόρο στον καφέ έκαναν ήδη την εμφάνισή τους, πριν καν τεθεί σε ισχύ ο νέος φόρος (από την 1η Ιανουαρίου): η ελληνική θυγατρική της Nestle, δια της εκπροσώπου της Αγγελικής Παπαδοπούλου, ανακοίνωσε πως δεν θα απορροφήσει το κόστος της επιπλέον φορολογίας, αλλά θα το μετακυλίσει στους ώμους των καταναλωτών, με αποτέλεσμα οι τιμές των προϊόντων καφέ που εμπορεύεται στην Ελλάδα η εταιρεία να αυξηθούν έως και 30% στα ράφια από την 1η Ιανουαρίου.

    Πρόκειται για μία απόφαση η οποία προκαλεί πολλά ερωτηματικά για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τη χώρα μας και τους Έλληνες καταναλωτές η συγκεκριμένη πολυεθνική εταιρεία (μεταξύ άλλων διαθέτει τον καφέ Λουμίδη, το Nescafe, και τις κάψουλες Nespresso) , αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η ελληνική θυγατρική της. Γιατί όσο κι αν είναι εύλογο να δυσφορεί κανείς με τις αποφάσεις της κυβέρνησης που επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο την τσέπη των καταναλωτών, άλλο τόσο εύλογο είναι να δυσφορεί και με εταιρείες οι οποίες μοιάζουν να πάσχουν από ένα έλλειμμα σεβασμού προς τους πελάτες τους…

    Αγγελική Παπαδοπούλου. Κορυφαίο στέλεχος Nestle
    Αγγελική Παπαδοπούλου. Κορυφαίο στέλεχος Nestle

    Ερώτημα πρώτο: Γιατί η Nestle δεν απορροφά, αν όχι όλο το κόστος του νέου φόρου, έστω ένα μέρος του; Αντιλαμβανόμαστε όλοι φυσικά ότι δεν είναι εύκολο και πολλές φορές ούτε και ρεαλιστικό για μία επιχείρηση, είτε είναι πολυεθνική είτε… ψιλικατζίδικο, να πει “ναι, θα το πάρω εγώ πάνω μου” και να επωμιστεί όλο το βάρος της νέας φορολογίας – όσο κι αν αυτό είναι επικοινωνιακά αρεστό στο καταναλωτικό κοινό. Όμως όταν μία εταιρεία που έχει τον τεράστιο τζίρο της Nestle ρίχνει ολόκληρο το βάρος στους καταναλωτές, και μάλιστα σε μία χώρα που έχει υποφέρει τα πάνδεινα τα τελευταία χρόνια λόγω κρίσης, κάτι δεν πάει καλά…

    Ερώτημα δεύτερο: Ποιο είναι το μήνυμα που στέλνει με την κίνησή της αυτή η Nestle στην ελληνική κοινωνία; Σε μία εποχή όπου η εταιρική ευθύνη αποτελεί προτεραιότητα για όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις, η Nestle μοιάζει να μην ενδιαφέρεται για την εικόνα που θα σχηματίσουν οι καταναλωτές για έναν πολυεθνικό κολοσσό που αποφασίζει να… νίψει τας χείρας του και να φορτώσει όλο το βάρος στους πολίτες μίας καθημαγμένης από την κρίση χώρας. Σε τέτοιες περιστάσεις, οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν την ευκαιρία να δείξουν το κοινωνικό τους πρόσωπο, αποδεχόμενες να μειώσουν το περιθώριο κέρδους τους προς όφελος της κοινωνίας. Και η εμπειρία δείχνει ότι ο κόσμος ανταποκρίνεται και επιδοκιμάζει τέτοιες κινήσεις – και αντίθετα τιμωρεί αυτούς που εμφανίζουν ένα προφίλ… Σκρουτζ Μακ Ντακ.

    Ερώτημα τρίτο: Μαθαίνουμε πως η Nestle σκοπεύει να προχωρήσει σε προωθητικές ενέργειες για να αντισταθμίσει τις απώλειες εσόδων που αναμένει λόγω τη αύξησης των τιμών των προϊόντων της στην κατηγορία των καφέδων (που περιλαμβάνουν στιγμιαίο καφέ, ελληνικό καφέ, εσπρέσο και κάψουλες εσπρέσο). Εύλογα αναρωτιέται κανείς: δεν θα ήταν τελικά, εκτός από πιο δίκαιο, και πιο επικερδές να μοιραστεί η Nestle το κόστος με τους καταναλωτές; Οι πωλήσεις θα κατέγραφαν μεν πτώση, αλλά όχι τέτοια όσο αυτήν που αναμένεται τώρα, ενώ η εταιρεία θα απέφευγε και την αρνητική δημοσιότητα που πλέον απειλεί να περιορίσει ακόμα περισσότερο τις πωλήσεις της. Δεν θα ήταν ακριβές να πούμε ότι με την κίνησή της αυτή η Nestle πυροβολεί τα πόδια της;

    Ερώτημα τέταρτο: Ποιος ήταν ο… φωστήρας που εισηγήθηκε την μετακύλιση του βάρους στους καταναλωτές; Ήρθε η εισήγηση αυτή από τη μητρική εταιρεία ή τη θυγατρική της στην Ελλάδα; Γιατί οι πληροφορίες από την πιάτσα αναφέρουν το δεύτερο, και αν αυτό ισχύει τότε προφανώς εγείρεται σοβαρό ζήτημα για το πώς λειτουργεί η θυγατρική και το κατά πόσον σέβεται τους καταναλωτές και την αγορά στην οποία απευθύνεται.

    Ερώτημα πέμπτο: Γιατί η Nestle επιλέγει να μειώσει τις επενδύσεις της στην Ελλάδα το 2017 κατά 20% (από τα 10 εκατομμύρια ευρώ στα 8 εκατομμύρια ευρώ); Φαίνεται παράδοξο κάτι τέτοιο, από τη στιγμή που η κατάσταση στη χώρα μας δείχνει πλέον να βελτιώνεται και η οικονομία να “γυρίζει” σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Θα πρέπει να το εκλάβουμε αυτό ως ένδειξη έλλειψης εμπιστοσύνης στην Ελλάδα; Εκτός βέβαια και αν οι κύριες επενδύσεις της εταιρείας στη χώρα μας έχουν ήδη ολοκληρωθεί, και επομένως είναι εύλογο να υπάρχει μία μείωση των δαπανών – υποθέτουμε ότι στη Nestle γνωρίζουν καλύτερα από μας τα οικονομικά τους δεδομένα.

    Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να λάβουμε κάποια απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα από τη Nestle, καθώς εδώ δε μιλάμε για ένα θέμα που περιορίζεται σε κάποια δημοσιογραφική διαστροφή, αλλά για ένα θέμα που πραγματικά αφορά το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, και νομίζουμε ότι όλοι θα ήθελαν να μάθουν το σκεπτικό με το οποίο λαμβάνονται τέτοιες αποφάσεις…

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Υπ. Οικονομικών: Λοταρία με κατασχεμένα σπίτια (χωρίς ΕΝΦΙΑ)

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τράπεζες: Πώς θα υποστούν νέες απώλειες 750 εκ. ευρώ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Φόρος σταθερής τηλεφωνίας: «Βόμβα» στους λογαριασμούς και στο Internet – Πόσο θα πληρώνω και από πότε



    ΣΧΟΛΙΑ