• Business

    Σ. Παληός: Άλλο ένα εντυπωσιακό deal για τον εφοπλιστή

    Συμεών Παληός Diana Shipping

    Συμεών Παληός, εφοπλιστής Diana Shipping


    Μετά τη συμφωνία για το φορτηγό πλοίο Aliki, η ναυτιλιακή Diana Shipping, της οποίας ηγείται ο Έλληνας εφοπλιστής Συμεών Παληός, ανακοίνωσε ακόμη μια επικερδή συμφωνία με την ελβετική ναυτιλιακή SwissMarine Services S.A.

    Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η Diana Shipping, προχώρησε μέσω μιας θυγατρικής της, στην ναύλωση του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize Houston (χωρητικότητας 177.729-dwt και κατασκευής 2009) με τη SwissMarine για μια περίοδο διάρκειας από 13 ως 15 μήνες, αρχής γενομένης από την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου.

    Ουσιαστικά πρόκειται για επέκταση του υφιστάμενου ναυλοσυμφώνου που έχει συνάψει ο κ. Παληός με την ελβετικών συμφερόντων ναυτιλιακή. Το νέο συμβόλαιο προβλέπει ημερήσιους ναύλους ύψους 5.150 δολαρίων για τις πρώτες 15 μέρες, ενώ στη συνέχεια οι ναύλοι θα διαμορφωθούν σχεδόν στο διπλάσιο ποσό των 10.000 δολαρίων την ημέρα – σημειώνεται ότι από τους ναύλους αφαιρείται προμήθεια προς τρίτους της τάξεως του 5%.

    Η διοίκηση της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά Diana Shipping ανακοίνωσε επίσης ότι αναμένει ακαθάριστα έσοδα ύψους 3,68 εκατ. δολαρίων από την ελάχιστη διάρκεια της χρονοναύλωσης, που είναι οι 13 μήνες.

    Συμεών Παληός

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε γράψει το mononews.gr, η ναυτιλιακή εξασφάλισε συμφωνία επέκτασης της ναύλωσης με τη SwissMarine και του capesize Aliki (χωρητικότητας 180.235-dwt και κατασκευής 2005) για 11 με 14 ακόμα μήνες, αρχής γενομένης από τις 13 Φεβρουαρίου. Για το εν λόγω πλοίο, ο κ. Παληός κατόρθωσε να πετύχει περίπου τους διπλάσιους ναύλους, δηλαδή στα 10.100 δολάρια ημερησίως, έναντι 5.300 δολαρίων ημερησίως που ίσχυε στην προηγούμενη χρονοναύλωση του πλοίου.

    Και οι 2 συμφωνίες με την ελβετική εταιρεία – η οποία έχει ναυλώσει και πλοία της Navios Maritime Holdings της Αγγελικής Φράγκου – θεωρούνται επικερδείς για τον εφοπλιστή, καθότι υπεγράφησαν σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από πτώση των τιμών των ναύλων για τα capesizes σ’ όλες τις περιοχές δραστηριοποίησης τους.

    Αξίζει να αναφερθεί επίσης ότι στελέχη της Diana Shipping εκφράζουν τη βεβαιότητα ότι η εταιρεία μπορεί να συνεχίσει να αποπληρώνει το χρέος της κανονικά μέχρι τα μέσα του 2018, και επομένως δεν θα χρειαστεί ούτε φέτος αναδιάρθρωση χρέους και δεν θα καταφύγει σε πώληση μετοχών εντός του έτους.

    Όπως ανέφερε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Ανδρέας Μιχαλόπουλος, κατά τη διάρκεια του conference call μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του Q4 του 2016, η διοίκηση βρίσκεται σε συζητήσεις με τους πιστωτές της που όμως δεν περιλαμβάνουν «κανενός είδους αναδιάρθρωση», ενώ ξεκαθάρισε ότι η ναυτιλιακή «πληρώνει τις υποχρεώσεις της». Την ίδια άποψη εξέφρασε και ο COO Ιωάννης Ζαφειράκης, τονίζοντας ότι η εταιρεία μπορεί «άνετα» να φτάσει στα μέσα του 2018 χωρίς να αντιμετωπίσει πρόβλημα ρευστότητας και δεν θα προχωρήσει σε προσφορά μετοχών αν δεν υποχρεωθεί να το κάνει.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Λιβανός: Η Citi αναβαθμίζει τη μετοχή της GasLog σε buy

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Β. Μαρινάκης: Hedge fund ρευστοποίησε τη συμμετοχή του στην Capital Product



    ΣΧΟΛΙΑ