• Business

    Τι προβλέπουν οι αναλυτές για τις τιμές των ναύλων στην αγορά ξηρού φορτίου το 2017

    tanker


    Μπορεί η αγορά ξηρού φορτίου να εμφάνισε σημάδια ανάκαμψης στο τέλος του 2016, ωστόσο, η ανοδική πορεία δεν προβλέπεται να συνεχιστεί το 2017, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της Maritime Strategies International (MSI).

    Στο report του τέταρτου τριμήνου της παρελθούσας χρήσης, η MSI εκτιμά ότι το νέο έτος θα είναι έτος ύφεσης για τις τιμές των ναύλων, καθώς υπάρχουν στον ορίζοντα πολλοί κίνδυνοι.

    Η ισχυρή αγορά μεταφοράς εμπορευμάτων κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2016 ήταν αναμενόμενη σύμφωνα με την έρευνα, ενώ η αγορά σιδηρομεταλλεύματος κινήθηκε χαμηλότερα τω προσδοκιών και το εμπόριο άνθρακα ξεπέρασε τις προβλέψεις με τις γεωγραφικές ανισορροπίες να παίζουν καθοριστικό ρόλο.

    Ωστόσο, η MSI εκτιμά ότι βραχυπρόθεσμα, τις επόμενες εβδομάδες θα επικρατήσουν παράγοντες που θα στηρίξουν την αγορά. Οι ναυλώσεις πλοίων τύπου capesize για μεταφορά σιδηρομεταλλευμάτων από τη Βραζιλία και την Αυστραλία κατά το μήνα Ιανουάριο παρουσίασαν επιβράδυνση στο τέλος του 2016, βυθίζοντας τις τιμές των ναύλων.

    Σύμφωνα με το Will Fray, αναλυτή της MSI, ένα συνδυασμός παραγόντων θα συνεχίσουν να διαμορφώνουν την εικόνα της αγοράς κατά το 2017, ωστόσο, σε γενικές γραμμές οι τιμές των ναύλων θα παραμείνουν πιεσμένες.

    “Με βάση τα δεδομένα που έχουμε συγκεντρώσει, δεν διαφαίνονται σημαντικές αλλαγές στην αγορά για το 2017 και κατά την άποψη μας οι ναύλοι θα παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα. Συνολικά, προβλέπουμε να υπάρξει αδράνεια και περιορισμένη ζήτηση η οποία θα κυμανθεί στα επίπεδα της προσφοράς. Έτσι, σε αυτή τη βάση δεν διακρίνουμε κάποιους λόγους για τους οποίους θα μπορούσαν να να αυξηθούν οι τιμές των ναύλων σημαντικά, εκτός από κάποια βραχυπρόθεσμα ανοδικά ξεσπάσματα”.

    Η Maritime Strategies International είναι οριακά πιο θετική για τα μικρότερα φορτηγά πλοία, και λίγο πιο απαισιόδοξη για τα μεγάλα πλοία σε σχέση με τις προηγούμενες εκτιμήσεις.

    “Σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, οι προβλέψεις για το 2018 και μετά παραμένουν θετικές αλλά έχουν ελαφρώς υποβαθμιστεί σε σχέση με τις προηγούμενες προβλέψεις, κυρίως λόγω της απαισιόδοξης εκτίμησης για την παραγωγή χάλυβα στην Κίνα, τις εισαγωγές σιδηρομεταλλευμάτων και τις εισαγωγές άνθρακα από την Ευρώπη”, συμπληρώνει ο Fray. “Κατά μέσο όρο έχουμε περικόψει τις προβλέψεις μας για τις τιμές της χρονοναύλωσης την περίοδο 2018-2020 κατά 8-10% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2016”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Π. Λιβανός: Γιατί αποχώρησε ο οικονομικός διευθυντής της GasLog

    ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Πολέμης: Δίνει 400 εκατ. δολ. για να αγοράσει πλοία

    ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γιώργος Περιστέρης: Χρειαζόμαστε έναν νέο επενδυτικό πατριωτισμό

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ