• Business

    Πώς κινήθηκε η αγορά των τάνκερ. Ποιες κατηγορίες ξεχώρισαν

    • Έλλη Πατέρα
    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Πτωτικά κινήθηκε η αγορά των τάνκερ σε όλους τους τύπους πλοίων (VLCCs, suezmax, aframax, LR/MR) κατά την εβδομάδα 16-20 Ιανουαρίου.

    VLCCs

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, αστάθεια παρουσίασαν οι τιμές των ναύλων την εβδομάδα που πέρασε για πλοία τάνκερ τύπου VLCC που όμως παρά τον μεγάλο αριθμό διαθέσιμου τονάζ που παρατηρήθηκε, οι πλοιοκτήτες με μοντέρνα βαπόρια κατάφεραν να αντισταθούν στις υποτονικές πιέσεις της αγοράς με αποτέλεσμα η τιμή για την διαδρομή Gulf-Japan να ανέβει σε WS87.5.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες διαμορφώθηκε στα $ 38,416 ημερησίως με οριακή πτώση 3%.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    SUEZMAXES

    Στην Δυτική Αφρική οι περιορισμένες καθυστερήσεις και ο αυξανόμενος αριθμός διαθέσιμων πλοίων που ταξίδεψε υπό έρμα στην περιοχή, οδήγησε τις τιμές των ναύλων στις δυο βασικές διαδρομές σε χαμηλότερα επίπεδα.

    Από την άλλη, η αγορά από την περιοχή του Περσικού διατήρησε τις έντονες τάσεις της παρά την υπερπροσφορά σε τονάζ που παρατηρήθηκε.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων υποχώρησε 23% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 21,420 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Οι τιμές των ναύλων στις περιοχές της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου παρουσίασαν σημάδια ύφεσης με τις διαδρομές Sidi Kerir-Trieste και Black Sea-Med να υποχωρούν εξίσου σε WS150.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 13% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 21,781 ημερησίως.

    LR/MR

    Η αγορά των LR στην περιοχή της Μέσης Ανατολής βρέθηκε υπό πίεση εν μέρει λόγω της επίπτωσης που είχε η πυρκαγιά στα διυλιστήρια του Al Ruwais στα Αραβικά Εμιράτα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα στα LR2 η τιμή στη διαδρομή Gulf-Japan να υποχωρήσει σε WS95.

    Παράλληλα, στην Ασία η αγορά των MR παρουσίασε κάποια σημάδια ύφεσης με την τιμή στη διαδρομή Singapore-East Australia να υποχωρεί σε WS202.5.

    Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε η αγορά και από την περιοχή UKC με την διαδρομή προς την Δυτική Αφρική να πέφτει σε WS170 ενώ η διαδρομή UKC-USAC υποχώρησε σε WS150.

    Ο καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα MR παρουσίασε οριακή πτώση 5% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 10,730 ημερησίως.

    Dirty products

    Αν και η αγορά στις περιοχές UKC και Μεσογείου ήταν δραστήρια, ο αριθμός των υπερατλαντικών πλοίων που ταξίδεψε υπό έρμα δεν βοήθησε τις τιμές των ναύλων οι οποίες και βρέθηκαν υπό πίεση με αποτέλεσμα η τιμή στη διαδρομή Med-USGulf να υποχωρήσει σε WS160.

    Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε η αγορά και στην περιοχή της Καραϊβικής με την τιμή στην διαδρομή Caribs-USGulf να κινείται πτωτικά σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες σε WS180.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων υποχώρησε 7% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 18,677 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Β. Μαρινάκης: Υποδέχθηκε το 2017 παραλαμβάνοντας τέσσερα νέα πλοία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Φράγκου: Απογοήτευσαν τους αναλυτές τα αποτελέσματα της Navios Midstream

     



    ΣΧΟΛΙΑ