• Business

    Γιατί η Fraport δίνει στους εργαζομένους της τα διπλάσια από την αγορά;

    Αλεξάντερ Τσίνελ CEO Fraport Greece (στο μέσο) , Γιάννης Παπάζογλου , Επικεφαλής Επικοινωνίας Fraport Greece ( αριστερά)


    Μπαίνοντας κανείς στα κεντρικά γραφεία της Fraport Greece, στην Αθήνα  κάπου στα βόρεια προάστια, αντικρίζει ένα αν μη τι άλλο ευχάριστο θέαμα: έναν τρομερό οργασμό δουλειάς. Πάνω από 200 άνθρωποι πάνω από υπολογιστές, από χαρτιά, από άλλους ανθρώπους, άνθρωποι που εργάζονται πυρετωδώς ώστε να μην υπάρχει το παραμικρό λάθος, η παραμικρή παράλειψη τη μέρα που η εταιρεία θα αναλάβει και επισήμως τα 14 περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια.

    Αλεξάντερ Τσίνελ CEO Fraport Greece (στο μέσο) , Γιάννης Παπάζογλου , Επικεφαλής Επικοινωνίας Fraport Greece ( αριστερά)
    Αλεξάντερ Τσίνελ CEO Fraport Greece (στο μέσο) , Γιάννης Παπάζογλου , Επικεφαλής Επικοινωνίας Fraport Greece ( αριστερά)

    Η μέρα αυτή, που έχει ήδη καθυστερήσει για γραφειοκρατικούς λόγους, πλησιάζει – ήδη η τέταρτη κατά σειρά ημερομηνία παράδοσης των αεροδρομίων στη Fraport Greece είναι η σημερινή ημερομηνία: 15 Μαρτίου του 2017. Όμως ούτε σήμερα αναμένεται να γίνει η παράδοση, η οποία δρομολογείται πλέον για την επόμενη εβδομάδα.

    Πάντως το επιτελείο της εταιρείας είναι πανέτοιμο ήδη από καιρό, έχοντας καταρτίσει το αναλυτικό πλάνο του για την αναβάθμιση των 14 αεροδρομίων και έχοντας ξεκινήσει τις διαδικασίες πρόσληψης του απαραίτητου ανθρώπινου δυναμικού ήδη από πέρυσι.

    fraport-ag

    Σε αυτό το σημείο, του ανθρώπινου δυναμικού, αξίζει να σταθούμε λίγο παραπάνω, καθώς σε μία περίοδο οικονομικής κρίσης, όπου η ανεργία “θερίζει” και τα εργασιακά δικαιώματα αποτελούν είδος υπό εξαφάνιση, η Fraport πραγματικά ξεχωρίζει: ήδη έχει δημιουργήσει 400 νέες θέσεις εργασίας, με προσλήψεις σε κεντρικό και σε περιφερειακό επίπεδο, ενώ δρομολογούνται ακόμα 160 προσλήψεις στο αμέσως προσεχές διάστημα.

    Οι μακέτες του νέου υπερσυγχρονου αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης έτσι όπως θα το κατασκευάσει η Fraport
    Οι μακέτες του νέου υπερσυγχρονου αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης έτσι όπως θα το κατασκευάσει η Fraport

    Δίνει διπλάσιους μισθούς 

    Σημειωτέον ότι το 96% των εργαζομένων είναι Έλληνες, ενώ οι μέσες αποδοχές που προσφέρονται στο προσωπικό των αεροδρομίων είναι οι διπλάσιες από τις αντίστοιχες αποδοχές που θα λάμβαναν αν η Fraport Greece ακολουθούσε μισθολογικά τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας – και μάλιστα οι αποδοχές αυτές θα είναι ακόμα μεγαλύτερες όταν γίνει η ανάληψη των αεροδρομίων, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων θα πληρώνονται εξτρά βάρδιες για νυχτερινή απασχόληση, Κυριακές/Αργίες κλπ.

    Οι μακέτες του νέου υπερσυγχρονου αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης έτσι όπως θα το κατασκευάσει η Fraport
    Οι μακέτες του νέου υπερσυγχρονου αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης έτσι όπως θα το κατασκευάσει η Fraport

    Όλοι αυτοί οι άνθρωποι είναι στις θέσεις τους και περιμένουν το “πράσινο φως” για να αρχίσουν να δουλεύουν, υλοποιώντας τα φιλόδοξα σχέδια της Fraport Greece για την αναβάθμιση και επέκταση των 14 αεροδρομίων.

    Ενδεικτικό είναι ότι ήδη με την έναρξη της παραχώρησης των αεροδρομίων θα ενεργοποιηθούν επενδύσεις κοντά στα 400 εκατομμύρια ευρώ έως το 2020 (αυξημένες κατά 20% σε σχέση με τις συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρείας, όπως προκύπτουν από τη συμφωνία με το Δημόσιο), ενώ η συνολική επένδυση της Fraport για τη 40ετή διάρκεια της παραχώρησης, ανάλογα και με το πώς θα εξελιχθεί η επιβατική κίνηση, θα ξεπεράσουν το 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

    Οι μακέτες του νέου υπερσυγχρονου αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης έτσι όπως θα το κατασκευάσει η Fraport
    Οι μακέτες του νέου υπερσυγχρονου αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης έτσι όπως θα το κατασκευάσει η Fraport

    Το κράτος θα εισπράξει αμέσως 1,2 δις ευρώ 

    Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να ξεκαθαρίσουμε πως τα 14 αεροδρόμια δεν πωλούνται στη Fraport, αλλά παραχωρούνται σε αυτήν. Αυτό σημαίνει ότι η ιδιοκτησία τους παραμένει στο Δημόσιο, το οποίο μάλιστα θα έχει και σημαντικά οφέλη από την παραχώρησή τους: ήδη με το που θα παραδοθούν στην εταιρεία, το κράτος θα εισπράξει προκαταβολικά το τίμημα της παραχώρησης, που ανέρχεται σε 1,234 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ επιπλέον το ελληνικό Δημόσιο θα εισπράττει για τα επόμενα 40 χρόνια ετήσιο πάγιο τίμημα παραχώρησης ύψους 22,9 εκατ. ευρώ και ετήσιο μεταβλητό τίμημα παραχώρησης της τάξης του 28,5% των λειτουργικών κερδών της Fraport Greece.

    Γιώργος Βήλος
    Γιώργος Βήλος. Γενικός διευθυντής Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Fraport Greece

    Αυτό που διακρίνει κανείς βλέποντας τα πρόσωπα των ανθρώπων της Fraport είναι ότι δεν υπάρχει αγωνία, δεν υπάρχει ανησυχία ή φόβος για τη μεγάλη ευθύνη που καλούνται να αναλάβουν. Υπάρχει μόνο ανυπομονησία να εφαρμόσουν στην πράξη όλα αυτά που έχουν ετοιμάσει στα χαρτιά.

    Υπάρχει δωμάτιο “πολέμου”

    Μέσα στο ξεχωριστό δωμάτιο ετοιμότητας στα γραφεία της εταιρείας, όπου φτιάχνονται οι μακέτες των νέων, αναβαθμισμένων αεροδρομίων, χτυπά η καρδιά ενός τεράστιου εγχειρήματος, από το οποίο θα βγουν όλοι κερδισμένοι: όχι μόνο η Fraport, με τα έσοδα που αναμένει να εισπράξει, αλλά και το Δημόσιο, που επίσης θα δει πολύτιμες εισροές εσόδων στα ταμεία, και πάνω απ’ όλα οι τοπικές κοινωνίες 14 πόλεων και περιφερειών, που θα επωφεληθούν τόσο από τις θέσεις εργασίας που δημιουργούνται σε αυτές, όσο και από την αυξημένη τουριστική κίνηση που θα φέρει η αναβάθμιση των αεροδρομίων.

    Όταν όλοι βγαίνουν κερδισμένοι από μία συμφωνία, δεν μπορεί παρά να είναι καλή αυτή η συμφωνία…

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τα σχέδια του Μιχάλη Σάλλα και του Άνθιμου Θωμόπουλου για τις τράπεζες

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Εκλογές Ολλανδία: Οι υποψήφιοι που ρίχνονται στην μάχη – Ποιοι έχουν προβάδισμα και ποιοι… μένουν πίσω

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Το Συμβούλιο της Ευρώπης κατακεραυνώνει το Σύνταγμα του Ερντογάν: Η έκθεση – κόλαφος



    ΣΧΟΛΙΑ