• Business

    Breakfast at… Landmark’s: Νέα εποχή για το εμβληματικότερο κατάστημα της Tiffany στον κόσμο

    Ψηφιακή απεικόνιση του ανακαινισμένου «Tiffany», που πλέον φέρει το όνομα «The Landmark» | Πηγή: Tiffany & Co. και ΟΜΑ


    Οι δείκτες του ρολογιού πάνω από την επιβλητική πόρτα του κτηρίου στη συμβολή των οδών Fifth Avenue and 57th Street δείχνουν την ώρα που αρχίζει μια νέα εποχή. «Κάτι θαυμάσιο σας περιμένει στις 28/4», γράφει στην επίσημη ιστοσελίδα της η Tiffany & Co. για τα πολυαναμενόμενα εγκαίνια του «The Landmark», όπως ονομάζεται πλέον το ιστορικό κατάστημα της 5η Λεωφόρου.

    Οι αντίθετες δυνάμεις, όπως αναφέρει και η ίδια η Tiffany & Co., είναι αυτές που ορίζουν την αλλαγή: το παλιό με το νέο, το παρόν με το παρελθόν, κρυμμένοι «θησαυροί» και νέες ανακαλύψεις. Το άγαλμα του Άτλαντα και το ρολόι πάνω από την περιστρεφόμενη πόρτα, πλέον ανακαινισμένα, αποτίουν φόρο τιμής στην ιστορία του κτηρίου.

    Έπειτα, από τρία χρόνια αναμονής, το ανακαινισμένο κατάστημα της Tiffany & Co., ανοίγει πλέον τις πύλες του για το κοινό.

    Πηγή: Tiffany & Co.

    «The Landmark»: ένας πολιτιστικός κόμβος υψηλής αρχιτεκτονικής και φιλοξενίας

    Το κατάστημα – πηγή έμπνευσης για το βιβλίο «Breakfast at Tiffany’s» του Truman Capote και τους δημιουργούς της ομώνυμης ταινίας με την Όντρεϊ Χέπμπορν, είναι ορόσημο για την εταιρεία, η οποία από το 2021 ανήκει στην LVMH.

    «Η επαναλειτουργία του εμβληματικού Fifth Avenue Landmark είναι ένα σημαντικό ορόσημο για τον οίκο μας. Σύμβολο μιας νέας εποχής για την Tiffany & Co., το Landmark είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα κοσμηματοπωλείο», δηλώνει στην ανακοίνωση της εταιρείας ο Anthony Ledru, President and Chief Executive Officer της Tiffany & Co.

    Ο κ. Ledru χαρακτηρίζει το κατάστημα ως έναν «νέο πολιτιστικό κόμβο υψηλής αρχιτεκτονικής και φιλοξενίας, καθώς επίσης τέχνης και σχεδίου», ενώ στη συνέχεια εξηγεί ότι «Θέτει έναν νέο πήχη για το λιανικό εμπόριο πολυτελείας σε παγκόσμια κλίμακα».

    Με την ονομασία «The Landmark», η εταιρεία ξεχωρίζει το κατάστημα της Νέας Υόρκης από τα υπόλοιπα της αλυσίδας και ο λόγος είναι σαφέστατος. Από το 1940, χρονιά κατά την οποία το κορυφαίο κατάστημα πολυτελείας, μεταφέρθηκε στην 5η Λεωφόρο, η περιοχή καθιερώθηκε παγκοσμίως ως μία από τις εμπορικότερες.

    Το πρώτο κατάστημα της Tiffany στην 5η Λεωφόρο το 1940 | Πηγή: Tiffany & Co.

    Peter Marino και ΟΜΑ: Τα αρχιτεκτονικά γραφεία πίσω από την ανακαίνιση

    Μετά από 80 χρόνια από το άνοιγμα του καταστήματος, η εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει στην ανακαίνισή του, επιλέγοντας να συνεργαστεί με τον θρυλικό αρχιτέκτονα Peter Marino, ο οποίος «οραματίστηκε» εκ νέου την αρχιτεκτονική του εσωτερικού χώρου.

    Το διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικό γραφείο OMA της Νέας Υόρκης, με επικεφαλής τον Shohei Shigematsu ηγήθηκε στην ανακαίνιση του πυρήνα και των υποδομών κυκλοφορίας του κτηρίου, καθώς και στην προσθήκη των τριών νέων ορόφων.

    Το νέο «Tiffany» δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από την αίγλη του παλιού κτηρίου.

    Με την προσθήκη των τριών νέων ορόφων, το δεκαώροφο πλέον πολυτελές οικοδόμημα αναμένεται να αποτελέσει το νέο στολίδι της 5ης Λεωφόρου, έναν σύγχρονο εκθεσιακό χώρο με σαφέστερη χωροθέτηση, που θα ανταποκρίνεται στις αυξανόμενες ανάγκες του brand. Μετά την ολοκλήρωση της ανακαίνισής του, το «The Landmark» θα δημιουργήσει μία νέα όψη στην ταυτότητα του brand.

    «Το κατάστημα της 5ης Λεωφόρου είναι κάτι περισσότερο από ένας χώρος λιανικής πώλησης, είναι ένας προορισμός με δημόσια διάσταση. Η νέα προσθήκη βασίζεται στις ανάγκες του εξελισσόμενου brand – ενός χώρου συγκέντρωσης που λειτουργεί ως σύγχρονο αντίγραφο του εμβληματικού ισογείου και των δραστηριοτήτων του. Η υπάρχουσα βεράντα παρέχει μια σαφή οπτική ένδειξη σε ένα κατακόρυφο ταξίδι διαφορετικών εμπειριών σε όλο το κτίριο», επισημαίνει ο Shohei Shigematsu.

    Το μεγαλείο και η φήμη του καταστήματος μέσα στο χρόνο, αναμένεται να διατηρηθεί στο διηνεκές, προσελκύοντας ολοένα και περισσότερους καταναλωτές να περιηγηθούν στον χώρο και να ζήσουν τη μαγευτική εμπειρία της αγοράς των προϊόντων που επιθυμούν.

    Ψηφιακή απεικόνιση του ανακαινισμένου κτηρίου. Στην εικόνα διαφαίνεται η υπάρχουσα βεράντα και η προσθήκη των τριών νέων ορόφων. | Πηγή: Tiffany & Co. και ΟΜΑ

    Η «μεταμόρφωση» του νέου κτηρίου

    Η «μεταμόρφωση» του νέου κτηρίου, σαφώς δε θα μπορούσε να σταματά στην προσθήκη των τριών νέων ορόφων. Η πολυτέλεια και η μοντέρνα αισθητική συνδυάζονται με την τέχνη και τη μαγευτική εικόνα της Νέας Υόρκης.

    Οι κοσμηματοθήκες, ειδικά φωτισμένες με μία καινοτόμο εκδοχή ενός φεγγίτη, είναι το πρώτο πράγμα που θα αντικρίσουν οι επισκέπτες του καταστήματος και σίγουρα θα ενθουσιαστούν, όπως και η Όντρεϊ Χεπμπορν στο «Breakfast at Tiffany’s», μία από τις σημαντικότερες ταινίες της καριέρας της. Η εγκατάσταση της οροφής δε, αποτελούμενη από όψεις αφηρημένου σχήματος, εκτείνεται σχεδόν σε όλο το μήκος του δωματίου.

    Το μοναδικό τους σχέδιο είναι αφιερωμένο στην κληρονομιά του Tiffany και στην αυθεντία του ως προμηθευτής της καλύτερης ποιότητας διαμαντιών παγκοσμίως.

    Παράλληλα, μία εικαστική έκθεση ξετυλίγεται στους ορόφους, καθώς οι επισκέπτες θα περιηγηθούν σε 40 έργα τέχνης, εκ των οποίων μερικά αποτελούν κάποιες παραγγελίες που δεν έχουν έρθει έως τώρα στο φως της δημοσιότητας. Επιπλέον, στην εν λόγω έκθεση, συμπεριλαμβάνονται έργα φημισμένων εικαστικών όπως οι Damien Hirst, Julian Schnabel, Rashid Johnson, Anna Weyant και Daniel Arsham.

    Άποψη του ανακαινισμένου καταστήματος | Πηγή: Tiffany & Co.

    Η εντυπωσιακή θέα του Central Park και του ορίζοντα του Μανχάταν, προβάλλονται με εναλλασσόμενες εικόνες μέσω video walls στο ισόγειο. Όταν οι προβολές σταματήσουν, τα video walls μετατρέπονται σε καθρέφτες.

    Το ξύλινο πάτωμα σε όλο το κτήριο θυμίζει το αρχικό σχέδιο του 1940, απηχώντας το αρχικό μοτίβο από το εσωτερικό του καταστήματος. Ένα νέο ρολόι Tiffany & Co., εμπνευσμένο από το αρχικό άγαλμα του Άτλαντα και το ρολόι, κοσμούν το ισόγειο.

    Άποψη του πρώτου ορόφου του Landmark| Πηγή: Sarah Jacobs/WWD

    Η σπειροειδής σκάλα στην καρδιά του καταστήματος

    Η σπειροειδής σκάλα με τα κυματιστά διαφανή κιγκλιδώματα διακοσμημένα με κρύσταλλα, που είναι εμπνευσμένα από τα εντυπωσιακά σχέδια της Elsa Peretti, βρίσκεται στην καρδιά του πολυτελούς καταστήματος. Μέσω αυτής της σκάλας συνδέονται οι χώροι από τον 3ο έως και τον 8ο όροφο. Ταυτόχρονα, οι ανελκυστήρες επιτρέπουν την πρόσβαση σε κάθε όροφο.

    Το Blue Box Café του βραβευμένου με αστέρι Michelin σεφ, Daniel Boulud, προσφέρει και αυτό με τη σειρά του μία ξεχωριστή εμπειρία και ένα ταξίδι στη γευσιγνωσία. Ο ανασχεδιασμένος χώρος περιλαμβάνει ιδιωτικό χώρο δείπνου και μπαρ με εικαστικές εγκαταστάσεις.

    Επιπλέον, στον 8ο και στον 9ο όροφο, υπάρχουν ειδικά διαμορφωμένοι χώροι με μία σειρά ιδεών και μοναδικών αφηγηματικών εμπειριών.

    Άποψη του τέταρτου ορόφου του Landmark| Πηγή: Sarah Jacobs/WWD

    Η μεγαλύτερη επένδυση της LVMH σε ένα μόνο κατάστημα

    Το «Landmark», όπως επιβεβαίωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Bloomberg o Anthony Lendru, είναι η μεγαλύτερη επένδυση στην οποία έχει προχωρήσει η LVMH σε ένα και μόνο κατάστημα. Μάλιστα, το άνοιγμά του σηματοδοτεί μία σημαντική επένδυση με κορυφαίες πρωτοβουλίες για το περιβάλλον, την υγεία και το ευ ζην, ακολουθώντας τις αρχές της βιωσιμότητας.

    Υπενθυμίζουμε ότι η Tiffany & Co. ήδη από το 2015, είχε ορίσει την πρώτη επικεφαλής βιωσιμότητας της εταιρείας και μαζί με άλλες κορυφαίες εταιρείες, ξεκίνησε να υπηρετεί τη δέσμευση για μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου έως το 2050.

    Από τον 7ο όροφο του Landmark | Πηγή: Tiffany & Co.

    Νέα σελίδα στην ιστορία της Tiffany & Co.

    H LVMH ανήκει στο παγκόσμιο top 10 των εταιρειών με τη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία, αγγίζοντας σχεδόν τα 500 δισεκατομμύρια δολάρια, η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που φτάσει σε αυτή την κεφαλαιοποίηση. Ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα του οίκου και του προέδρου του, Bernard Arnault, ήταν και η εξαγορά της Tiffany & Co. το 2021, έναντι 15,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

    Η εξαγορά της Tiffany & Co. ήταν κίνηση ματ για την LVMH, καθώς με αυτόν τον τρόπο καταφέρνει να ισχυροποιήσει τη θέση της στις ΗΠΑ. Όσον αφορά τις πωλήσεις του καταστήματος της 5η Λεωφόρου, πριν την εξαγορά της εταιρείας από την LVMH, συνεισέφερε σχεδόν το 10% των συνολικών πωλήσεων Tiffany.
    Το φημισμένο κατάστημα, σύμφωνα με τους αναλυτές ενδέχεται να φέρει πολλά κέρδη στην εταιρεία, ωφελώντας το branding της… ή καλύτερα το rebranding, καθώς η εταιρεία θα πρέπει να συμβαδίσει με την LVMH.

    Επιπλέον, ο 31 ετών γιος του Bernard Arnault, Alexandre Arnault, έχει τη θέση του Executive Vice President of Product and Communications στην Tiffany & Co.
    Ο Alexandre Arnault, αναμένεται να δώσει μία νέα πνοή στην εταιρεία και συνεπώς στο κατάστημα της 5ης Λεωφόρου, που ανέκαθεν τραβούσε το βλέμμα των περαστικών.

    Άποψη του δέκατου ορόφου του Landmark | Πηγή: Sarah Jacobs/WWD

    Το «Tiffany’s flagship store» γίνεται «The Landmark» και φαίνεται πως πρόκειται να αναδείξει το μέλλον του brand, τιμώντας μία κληρονομιά περίπου 190 ετών από την ίδρυση της εταιρείας.

     

    Διαβάστε επίσης:

    Tiffany: To μεγάλο στοίχημα του νεότερου Arnault και η διαδοχή στον όμιλο Louis Vuitton



    ΣΧΟΛΙΑ