• Business

    Barry Rogliano Salles: Τι προβλέπει για τις ακυρώσεις παραγγελιών πλοίων. Οι επιπτώσεις στα ναυπηγεία.

    tanker τανκερ ναυτιλία ναυλαγορά


    Η εταιρία Barry Rogliano Salles (BRS), με έδρα το Παρίσι, προβλέπει ότι μπορεί ατο 2016 να ακυρωθούν παραγγελίες νεότευκτων πλοίων συνολικής χωρητικότητας μέχρι και 40 εκατ. dwt λόγω της κατάρρευσης των τιμών των ναύλων στην αγορά ξηρού φορτίου.

    Αν συμβεί αυτό θα πρόκειται για τα υψηλότερα επίπεδα από το 2009 και το 2010, όταν μετά τη Lehman Brothers η ύφεση που έπληξε τη ναυτιλία οδήγησε σε ακυρώσεις 36,3 εκατ. dtw και 38,7 εκατ. dtw αντίστοιχα.

    Στην ετήσια έκθεση της η BRS αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι λόγω της κρίσης που ταλανίζει την αγορά ξηρού φορτίου προβλέπει ότι αρκετοί πλοιοκτήτες δεν θα μπορέσουν τελικά να παραλάβουν τα νεότευκτα πλοία που έχουν παραγγείλει για φέτος. Αρκετές ακυρώσεις αναμένεται να πραγματοποιηθούν κατόπιν αμοιβαίων συμφωνιών ή ως επακόλουθο των καθυστερήσεων των ναυπηγείων.

    Ανησυχία για κλείσιμο ναυπηγείων

    Παίρνοντας ως βάση το 2013, όταν είχαν ακυρωθεί 31,2 εκατ. dtw, η BRS εκτιμά ότι οι φετινές ακυρώσεις είναι πιθανόν να κυμανθούν μεταξύ 30 εκατ. dtw και 40 εκατ. dtw. Aυτό σημαίνει ότι αν οι ακυρώσεις προσεγγίσουν στο υψηλότερο επίπεδο θα είναι καταστροφικό για ορισμένα ναυπηγεία και μπορεί να οδηγήσουν κάποια από αυτά σε κλείσιμο.

    Η ήδη δεινή θέση στην οποία βρίσκονται τα ναυπηγεία μπορεί να επιδεινωθεί από τη συρρίκνωση του αριθμού συμβολαίων αλλά και του επιπέδου των τιμών το 2016, με την BRS να προβλέπει μία περαιτέρω πτώση κατά 10% στις τιμές των ναυπηγείων της Νοτίου Κορέας και της Κίνα κατά το τρέχον έτος.

    nafpigeia

    Παράλληλα εκτιμά ότι ο αριθμός των παραγγελιών θα κατρακυλίσει στα μισά φέτος, παρά το γεγονός ότι πέρυσι είχε υποχωρήσει σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.

    Ειδικότερα, η BRS πιστεύει ότι το 2016 θα γίνουν παραγγελίες για νεόκτευκτα πλοία συνολικής χωρητικότητας μόνο 40 εκατ. dwt έναντι 104 εκατ. dtw που έγιναν το 2015.

    Συγκριτικά αξίζει να αναφέρουμε ότι το 2008, που ήταν η καλύτερη χρονιά για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, το μέγεθος τους ανήλθε σε 185,9 εκατ. dtw.

    Πως θα εξισσοροπήσει η αγορά

    Η πιο θετική επισήμανση της έκθεσης είναι αυτή που αναφέρει ότι τα υψηλά επίπεδα απόσυρσης παλαιών πλοίων σε συνδυασμό με τη συρρίκνωση των συμβολαίων για την κατασκευή νέων, θα συμβάλλουν στον εξορθολογισμό της ζήτησης και της προσφοράς στη ναυτιλιακή αγορά.

    Η εταιρία προβλέπει ότι η αγορά είναι τόσο κακή που οι πλοιοκτήτες δεν έχουν πολλές επιλογές από το να στείλουν τα πλοία τους για scrap παρά τις χαμηλές τιμές.

    Η μείωση των τιμών διάλυσης θα έπρεπε να αποτρέπει του ιδιοκτήτες από το να στέλνουν τα πλοία τους για scrap. Ωστόσο, οι χαμηλές τιμές των ναύλων -κυρίως στην αγορά ξηρού φορτίου- σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος νέων παραγγελιών μάλλον ευνοούν την επιλογή των μαζικών διαλύσεων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/tsakos-energy-navigation-deal-gia-tin-polisi-dio-dexamenoplion-axias-43-ekat-dolarion/36792

     



    ΣΧΟΛΙΑ