• Business

    Barclays: Δικαιώθηκε στο βρετανικό εφετείο για υπόθεση απάτης 700.000 λιρών

    • NewsRoom
    C. S. Venkatakrishnan, CEO Barclays

    C. S. Venkatakrishnan, CEO Barclays


    Υπέρ της Barclays απεφάνθη ομόφωνα σήμερα το ανώτατο δικαστήριο της Βρετανίας, σε μία υπόθεση που αφορά την υποχρέωση των τραπεζών να προστατεύουν τους πελάτες τους από απατεώνες.

    Συγκεκριμένα, η Fiona Philipp, καθηγήτρια μουσικής και πελάτισσα επί σειρά ετών, μήνυσε την τράπεζα το 2020, αφού την εξαπάτησαν ώστε να μεταφέρει 700.000 λίρες σε λογαριασμούς στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, σε μια περίπλοκη απάτη που αναφέρεται ως «εξουσιοδοτημένη πληρωμή».

    Τέτοιες υποθέσεις έχουν γίνει ο μεγαλύτερος τύπος απάτης στην Βρετανία, καθώς κόστισαν 583 εκατομμύρια λίρες το 2021 στους πελάτες των τραπεζών, αναφέρει η εποπτική αρχή Payment Systems Regulator (PSR), την ώρα που οι τράπεζες προσπαθούν να ενισχύσουν τα συστήματά τους, προκειμένου να προστατεύσουν τους πελάτες τους από τέτοιου είδους απάτες.

    Η Phillip ισχυρίστηκε ότι η Barclays όφειλε να αγνοήσει τις οδηγίες της για τη μεταφορά των χρημάτων εάν είχε βάσιμους λόγους να υποψιάζεται ότι εξαπατήθηκε ή πελάτης της.

    Ωστόσο, ο δικαστής του Ανωτάτου Δικαστηρίου υπογράμμισε ότι αυτό θα ήταν «αντίθετο με τις βασικές αρχές του τραπεζικού δικαίου».

    «Όταν ο πελάτης έχει εξουσιοδοτήσει και δώσει εντολή στην τράπεζα να πραγματοποιήσει μια πληρωμή, η τράπεζα πρέπει να εκτελέσει την οδηγία αμέσως», δήλωσε χαρακτηριστικά.

    «Δεν εναπόκειται στην τράπεζα να ασχολείται με το σκεπτικό ή τους κινδύνους των αποφάσεων πληρωμής των πελατών της», συμπλήρωσε.

    Από την πλευρά της η Barclays δήλωσε ότι χαιρετίζει την απόφαση που παρείχε «βεβαιότητα και σαφήνεια» σε ένα σημαντικό ζήτημα δημοσίου δικαίου.

    Ταυτόχρονα, το Ανώτατο Δικαστήριο, επέτρεψε στην Philipp να ακολουθήσει μία διαφορετική νομική οδό κατά της Barclays, με το επιχείρημα ότι η τράπεζα παραβίασε το καθήκον της, αποτυγχάνοντας να λάβει τα κατάλληλα μέτρα για την ανάκτηση των χρημάτων που μεταφέρθηκαν στα ΗΑΕ.

    Την ίδια στιγμή, ομάδες καταναλωτών και πολιτικοί παράγοντες, ζητούν από τις τράπεζες να αντιμετωπίσουν αυτό που θεωρείται ως αυξανόμενη επιδημία και να επιταχύνουν τη διαδικασία αποζημίωσης προς τα θύματα.

    Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ από το επόμενο έτος, οι τράπεζες που εκτελούν συναλλαγές μέσω του προγράμματος Faster Payments του Ηνωμένου Βασιλείου, αναμένεται να μοιράζονται το κόστος των επιστροφών σε περίπτωση απάτης.

    Διαβάστε επίσης: 

    Εθνική Τράπεζα: Αύξηση 2,5% για τις εξαγωγές το 2023

    Alpha Bank: Στις 9/8 η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων 6μήνου

    Alpha Bank: Περιοδεία της Διοίκησης στον νομό Ηρακλείου Κρήτης



    ΣΧΟΛΙΑ