• Business

    B. Loire: Νέο ξεκίνημα για τη Mitsubishi στην Κύπρο

    • NewsRoom


    Την  αισιοδοξία του για τα νέα επενδυτικά πλάνα της Mitsubishi Motors Europe B.V εκφράζει ο Bernard Loire, πρόεδρος και CEO της εταιρείας.

    Ο ίδιος έδωσε το «παρών» σε εκδήλωση, με την ευκαιρία της επίσημης εξαγγελίας της συνεργασίας με τον Όμιλο Πηλακούτα που είναι ο νέος αντιπρόσωπος του brand στην Κύπρο.

    Μιλώντας στο philenews.com ο κ. Loire, έδωσε έμφαση  στην αναγνωρισιμότητα του brand στην κυπριακή αγορά, στα νέα μοντέλα που έχει να παρουσιάσει αλλά και τη συνεργασία με ένα αξιόπιστο συνεργάτη ο οποίος κατορθώνει να πετυχαίνει ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα για τις μάρκες που αντιπροσωπεύει.

    Υπάρχει μία μεγάλη πινακίδα στην είσοδο της Λευκωσίας που αναγράφει, «η επιστροφή ενός θρύλου». Αυτό θεωρείτε πως γίνεται σήμερα; 

    Ναι, αυτό νομίζω. Η Mitsubishi είναι ένα ισχυρό brand με δυνατό όνομα στην κατηγορία των 4Χ4 αλλά και των αγώνων. Είναι μία μάρκα συνυφασμένη με την ιαπωνική ποιότητα προϊόντων και στην Κύπρο είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμη. Σήμερα, με την βοήθεια ενός νέου συνεργάτη, νιώθουμε πως δημιουργούνται ιδιαίτερα θετικές προοπτικές για εμάς στην κυπριακή αγορά.

    Πιστεύετε δηλαδή πως μέσω της συνεργασίας με τον Όμιλο Πηλακούτα, η Mitsubishi θα κάνει μία φρέσκια αρχή στην Κύπρο;

    Χωρίς αμφιβολία κι αυτό είναι αποδεδειγμένα. Όλα τα brands που διαχειρίζεται ο Όμιλος Πηλακούτας είναι επιτυχημένα στην αγορά. Είναι ένα πολύ υγιές συγκρότημα, με καλή και ικανή διεύθυνση και γνωρίζει τον τρόπο ανάδειξης των μαρκών που αντιπροσωπεύει. Θεωρούμε πως είναι ο τέλειος συνεργάτης για μία μάρκα σαν τη δική μας.

    Δεν σας προβλημάτισε το γεγονός ότι αντιπροσωπεύει στην αγορά κι άλλα παρόμοια αυτοκίνητα με τα δικά σας; 

    Νομίζω η δική μας θέση στην αγορά είναι διαφορετική. Ακόμα και στην περίπτωση της Nissan, η οποία είναι μέτοχος στην Mitsubishi, τα οχήματα τους έχουν διαφορές στην τοποθέτησή τους στην αγορά. Όπως είπα, ο Όμιλος Πηλακούτας απέδειξε πως μπορεί να  διαχειριστεί τα brands με αυτόνομους τρόπους και αυτή η εγγύηση, αποτελεί για εμάς περιουσιακό στοιχείο.

    Γιατί μία μικρή αγορά όπως η κυπριακή να έχει σημασία για ένα μεγάλο Όμιλο όπως η Mitsubishi;

    Στην Κύπρο υπάρχει τάση προς τα SUV ενώ υπάρχει και ζήτηση για τα pick up, κατηγορία στην οποία έχουμε να παρουσιάσουμε το νέο L200. Όπως επίσης και για άλλες κατηγορίες στις οποίες διαθέτουμε μοντέλα. Θεωρώ πως έχει αποδειχθεί στο παρελθόν πως στην κυπριακή αγορά όταν υπάρχει μία καλή αντιπροσώπευση, μπορούμε να επιτύχουμε περισσότερα από τον μέσο όρο του μεριδίου μας στην υπόλοιπη Ευρώπη.

    Αναφερθήκατε στην κατηγορία των SUVs, η οποία όντως τα τελευταία χρόνια κυριαρχεί στην κυπριακή αγορά. Την ίδια ώρα, όμως πολύ έντονος είναι και ο ανταγωνισμός στη συγκεκριμένη κατηγορία. Τα δικά σας μοντέλα πως διαφοροποιούνται;  

    Έχουμε τρία μοντέλα SUV στη γκάμα μας, το νέο ASX, το Eclipse Cross και το Outlander. Αν πάρουμε ως παράδειγμα το νέο ASX, έχουμε ένα SUV με διαρκή τετρακίνηση και δεν υπάρχουν πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα με τέτοιο χαρακτηριστικό. Ο συνδυασμός 4Χ4 με το αυτόματο κιβώτιο επίσης δεν είναι συνηθισμένος. Ας μην ξεχνάμε πως η Mitsubishi έχει προϊστορία στην κατηγορία της τετρακίνησης. Με τα μοντέλα που προσφέρουμε σήμερα στην κατηγορία των SUVs, που όλα φέρουν τετρακίνηση, θεωρώ που διαφοροποιούμαστε από τον ανταγωνισμό. Μία άλλη διαφορά μας είναι το υβριδικό σύστημα που φέρει το Outlander που επίσης είναι μοναδικό για την κατηγορία του. Πρόκειται λοιπόν για ένα τριπλό συνδυασμό που κάνει την διαφορά: SUV, 4X4, υβριδική τεχνολογία.

    Σας προβληματίζει το γεγονός πως στην Κύπρο οι πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων είναι σημαντικά υψηλότερες από αυτές των καινούργιων;  

    Το γνωρίζω αυτό το δεδομένο αλλά η αγορά μεταχειρισμένων είναι κάτι που πρόκειται να συνεχίσει. Το σημαντικό για εμάς είναι οι άνθρωποι που αγοράζουν Mitsubishi να λαμβάνουν καλή εξυπηρέτηση, να έχουν καλή εμπειρία ως πελάτες και να επιλέγουν τα συνεργεία μας για τη συντήρηση των οχημάτων τους. Για εμάς ακόμα και τα άτομα που αγοράζουν μεταχειρισμένο Mitsubishi θεωρούνται πελάτες και είμαστε εδώ για να τους εξυπηρετήσουμε.

    Αφού αναφερθήκατε στο θέμα της εξυπηρέτησης, στην ιστοσελίδα της εταιρείας αναφέρει πως σύμφωνα με έρευνα, το 95% των πελατών σας δήλωσε πως θα αγόραζε ξανά από εσάς. Πως επιτυγχάνεται αυτό; 

    Σίγουρα το βασικότερο στοιχείο είναι το ίδιο το προϊόν. Διαχρονικά η Mitsubishi δημιουργεί αξιόπιστα οχήματα. Ακόμα και σε σήμερα βλέπουμε στους δρόμους πολύ παλιά μοντέλα να κινούνται κανονικά. Άρα ο πρώτος παράγοντας είναι η δημιουργία εμπιστοσύνης. Ακολούθως, αυτοί οι πελάτες πρέπει να εξυπηρετούνται καθ’ όλη τη διάρκεια που κατέχουν ένα όχημα μας. Γι’ αυτό και είναι σημαντικό να έχουμε ισχυρούς συνεταίρους όπως τον Όμιλο Πηλακούτα.

    Αναφερθήκατε προηγουμένως στην υβριδική τεχνολογία. Πόσο εύκολο είναι για μία φίρμα αυτοκινήτων να διατηρεί τη διαχρονική της αξιοπιστία και την ίδια ώρα να υιοθετεί νέες τεχνολογίες οι οποίες αναπτύσσονται με ραγδαίους ρυθμούς; 

    Είναι γεγονός πως πολλές φορές η τεχνολογία χρησιμοποιείται απλώς για χάρη της τεχνολογίας, για να δείξει κάποιος ότι συνάδει και ακολουθεί τις εξελίξεις, αλλά ξεχνά να λάβει υπόψη του τις ανάγκες του καταναλωτή. Στην δική μας περίπτωση όμως, αν πάρουμε το παράδειγμα του υβριδικού Outlander, εγώ πάντα λέω πως πρέπει κάποιος να το οδηγήσει για να αντιληφθεί περί τίνος πρόκειται. Δηλαδή, οδηγείς σε περιβάλλον πλήρους ησυχίας, χωρίς δονήσεις, χωρίς εκπομπές και είσαι σε ένα 4Χ4 SUV. Και βέβαια μετά μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον μηχανικό τρόπο. Είναι δύσκολο για τους καταναλωτές να αντιληφθούν περί τίνος πρόκειται η τεχνολογία των υβριδικών οχημάτων γι’ αυτό τους παροτρύνω να το δοκιμάσουν.

    Δεν είναι όμως υψηλότερο το κόστος τέτοιων οχημάτων; 

    Κάναμε μία έρευνα αγοράς σε διάφορες χώρες και λάβαμε υπόψη όλες τις παραμέτρους. Η έρευνα αυτή κατέδειξε πως σε πολλές χώρες τα υβριδικά έχουν το ίδιο κόστος με τα βενζινοκίνητα και σε κάποιες ακόμα και με τα πετρελαιοκίνητα. Η διαφορά προκύπτει από τις διαφορετικές φορολογίες που υπάρχουν ανά χώρα. Άρα η αρχική τιμή είναι υψηλότερη αλλά τα λειτουργικά κόστη είναι χαμηλότερα και επίσης έχουν σημαντικά υψηλότερη τιμή μεταπώλησης.

    Στον λογαριασμό σας στο Twitter αναφέρετε πως σας καθοδηγεί η καινοτομία και η ηλεκτροδότηση των οχημάτων. Αυτοί πιστεύετε πως είναι οι βασικοί παράγοντες για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας; 

    Δεν μπορώ να πω πως στο μέλλον το 100% των οχημάτων θα είναι ηλεκτρικά καθώς υπάρχουν πολλές διαφορετικές τεχνολογίες που αναπτύσσονται, αλλά και πολλές διαφορετικές ανάγκες στην αγορά. Όταν για παράδειγμα αναφερόμαστε στα φορτιζόμενα υβριδικά είναι ενδεχομένως ο καλύτερος συνδυασμός μεταξύ του παλιού και του νέου. Από τη μία έχεις την ηλεκτρική παροχή ενέργειας και από την άλλη τον κλασσικό τρόπο. Αλλά ακόμα κι έτσι, δεν μπορούμε να πούμε πως είναι η μοναδική λύση. Η υβριδική τεχνολογία είναι η μία επιλογή, η ηλεκτρική είναι η άλλη αλλά σε κάποιες περιπτώσεις, η κίνηση με καύσιμο μπορεί να είναι η ιδανική επιλογή. Ναι, εισερχόμαστε σε μία περίοδο χαμηλών εκπομπών και η ηλεκτροκίνηση θα έχει αύξηση αλλά αυτό δεν σημαίνει πως θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες όλων.
    Στην Κύπρο ανυπομονούμε να δούμε την ανταπόκριση του κυπριακού κοινού σ’ αυτή τη νέα τεχνολογία αν και δεν είναι κάτι που θα διαφανεί άμεσα αλλά θα χρειαστεί κάποιο χρόνο αφού πρέπει πρώτα να εκπαιδεύσουμε τον καταναλωτή. Πολύ χρήσιμο θα ήταν επίσης οι κυβερνήσεις να συμβάλουν με διάφορα σχέδια που ωθούν στην χρησιμοποίηση οχημάτων χαμηλών εκπομπών. Για παράδειγμα στις βόρειες χώρες η χρήση υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων είναι πλέον πολύ συνήθης.



    ΣΧΟΛΙΑ