• Business

    ΑΒΑΞ: H διοίκηση απαξίωσε τους εργαζόμενους της γραμμής 4 – Τι συζητήθηκε, συνεχίζεται η απεργία

    Κωνσταντίνος Μιτζάλης, ΑΒΑΞ

    Κωνσταντίνος Μιτζάλης, ΑΒΑΞ


    Τουλάχιστον έως την Τετάρτη 29 Μαΐου αναμένεται να συνεχιστεί η απεργία των εργαζομένων στη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, όπως αναφέρει ο εκπρόσωπός τους, Βασίλης Κλουβάτος, στο mononews.

    Η εξέλιξη  αυτή έρχεται σε συνέχεια της χθεσινής συνάντησης του σωματείου των εργαζομένων στα γραφεία του Ομίλου ΑΒΑΞ, ο οποίος μαζί με τις Alstom και Ghella, έχει αναλάβει την κατασκευή του μεγαλύτερου έργου της πρωτεύουσας αλλά και της χώρας μας.

    Παρόντες από την πλευρά του Ομίλου ήταν ο διευθυντής έργου Σπυριδωνάκος Νικος, o υποδιευθυντής έργου Μπενεκος Γιώργος, η διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού, Μαντζώρου Κατερίνα και κανένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, σε μια προσπάθεια υποβάθμισης της συνάντησης και αδιαλλαξίας από πλευράς της εταιρείας.

    Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο κ. Κλουβάτος ύστερα από μιάμιση περίπου ώρα συζητήσεων με τους επικεφαλής του έργου, η αδιάλλακτη στάση του Ομίλου άρχισε να «σπάει» και έγιναν μερικές υποχωρήσεις όσον αφορά το θέμα των αυξήσεων και των ωρών εργασίας, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποια δέσμευση από την πλευρά της ΑΒΑΞ και να ζητά τη διακοπή της απεργίας.

    Πιο συγκεκριμένα, όπως τονίζει ο εκπρόσωπος των εργαζομένων, ο Όμιλος φάνηκε να είναι θετικός στο αίτημα για αύξηση των ημερομισθίων 15% και την προσθήκη επιδόματος +10% για τις υπόγειες εργασίες, ενώ είναι πρόθυμος να σταματήσει και τις 12ωρες βάρδιες, οι οποίες αφορούν τους δύο μετροπόντικες.

    Αυτό που προτάθηκε σχετικά με τα ωράρια εργασίας είναι να υπάρχουν πέντε ημέρες 8ωρες βάρδιες.

    Εν τούτοις, η αλλαγή αυτή γεννά απορίες για την πορεία του έργου, το οποίο έχει ήδη καθυστερήσει για ένα έτος, και με την αλλαγή των ωραρίων δεν αποκλείεται να υπάρξουν και νέες καθυστερήσεις.

    Θα κάνουν γενική συνέλευση

    Προσθέτει, ότι σήμερα το σωματείο θα προχωρήσει σε γενική συνέλευση προκειμένου να αποφασίσει για τη συνέχιση της απεργίας, αλλά όποια και αν είναι η απόφαση, αυτή πιθανολογείται ότι δεν αναμένεται να σταματήσει έως τις 29 Μαΐου, όπου και έχει κανονιστεί νέα συνάντηση με τους διευθυντές του έργου.

    Την ίδια στιγμή ο Όμιλος έχει πάρει το περίφημο πριμ των 57,7 εκατ. ευρώ για την έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου, η οποία αναμένεται το καλοκαίρι του 2029, αν και όπως δείχνουν τα πράγματα το έργο θα ολοκληρωθεί στην καλύτερη των περιπτώσεων το καλοκαίρι του 2030, ενώ το υπουργείο έχει προειδοποιήσει ουκ ολίγες φορές κυρίως μέσω του υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου, πως αν το έργο δεν παραδοθεί στην ώρα του, τότε το ποσό αυτό θα πρέπει να επιστραφεί στο Δημόσιο.

    Υπενθυμίζεται ότι το πριμ έγκαιρης υλοποίησης εφαρμόστηκε με νόμο που πέρασε το καλοκαίρι του 2022 για να αντιμετωπιστεί το αυξανόμενο κόστος των υπό εκτέλεση έργων, τα οποία έβγαιναν εκτός προϋπολογισμού λόγω της πληθωριστικής έκρηξης που δημιουργούσε ο συνδυασμός του απόηχου της πανδημικής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία.

    Τι ζητούν οι εργαζόμενοι

    Οι εργαζόμενοι στα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας έχουν προχωρήσει σε οκτώ απεργιακές κινητοποιήσεις από το περασμένο φθινόπωρο. Αυτές ξεκίνησαν ως στάσεις εργασίας και εξελίχθηκαν στην πορεία σε 24 και 48ωρες απεργίες για να καταλήξουμε στην τελευταία κινητοποίηση που ξεκίνησε από τις 20 Μαΐου και ακόμα συνεχίζεται.

    Όσον αφορά τα αιτήματα των εργαζομένων αυτά είναι τα εξής:

    • Αύξηση μισθού και μεροκάματου κατα 15%
    • Προσθήκη επιδόματος 10% για υπόγειες εργασίες
    • Μείωση του ωραρίου
    • Εφαρμογή μέτρων ασφαλείας

    Ο κ. Κλουβάτος τονίζει ότι ο Όμιλος φαίνεται να είναι αρκετά πιο διαλλακτικός όσον αφορά το θέμα των αμοιβών.

    Ωστόσο μένουν ανοιχτά τα ζητήματα ασφαλείας καθώς, όπως έχει τονίσει στο παρελθόν ο εκρόσωπος των εργαζομένων, οι 12ωρες και 10ωρες βάρδιες δημιουργούν σωρευτική κόπωση, η οποία θα οδηγήσει νομοτελειακά σε ατυχήματα.

    Μάλιστα, ένα σοβαρό ατύχημα συνέβη στο μετροπόντικα της Κατεχάκη με εργαζόμενο να τραυματίζεται και να πρέπει να υποβληθεί σε χειρουργικές επεμβάσεις και θα μείνει εκτός εργασίας για διάστημα έξι έως οκτώ μηνών.

    Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για μία από τις δύο περιπτώσεις στις οποίες η επιθεώρηση εργασίας επέβαλε πρόστιμο στον Όμιλο ΑΒΑΞ (σ.σ. η πρώτη αφορούσε σε υποδηλωμένη εργασία τα Σάββατα).

    Διαβάστε επίσης:

    ΑΒΑΞ: Η απάντηση για τις συνεχόμενες απεργίες που δεν ικανοποιεί τους εργαζομένους – Πώς τη σχολιάζουν

    ΑΒΑΞ: Τι απαντά για τις συνεχιζόμενες απεργίες εργαζομένων στη Γραμμή 4 του Μετρό

    ΑΒΑΞ: Απεργίες δίχως τέλος από τους εργαζόμενους στη Γραμμή 4 – Γιατί τους εξοργίζει ο Όμιλος



    ΣΧΟΛΙΑ