Σημαντικές επιδόσεις κατέγραψε η ΑΒΑΞ στο πρώτο εξάμηνο του 2025, με τον κύκλο εργασιών να εκτινάσσεται στα 467,5 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 61% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Η επίδοση αυτή προήλθε σχεδόν αποκλειστικά από τον κλάδο των κατασκευών, όπου τα έσοδα ανήλθαν σε 459 εκατ. ευρώ, έναντι 275 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων παραμένει ισχυρό, στα 2,76 δισ. ευρώ, καθώς η εταιρεία το ανανεώνει συνεχώς μέσω νέων συμβάσεων. Ήδη μετά το κλείσιμο του εξαμήνου υπεγράφησαν έργα ύψους 53 εκατ. ευρώ (αρδευτικό δίκτυο Ταυρωπού), ενώ η ΑΒΑΞ αναμένει τα αποτελέσματα μεγάλων διαγωνισμών που θα μπορούσαν να ενισχύσουν περαιτέρω το υπόλοιπο. Η ΑΒΑΞ διατηρεί ισχυρό χαρτοφυλάκιο συμμετοχών σε έργα παραχώρησης και ΣΔΙΤ, το οποίο στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2025 αποτιμάται σε 422,4 εκατ. ευρώ.

1

Η αύξηση των εσόδων συνδέεται με την επιτάχυνση εκτέλεσης έργων από το ανεκτέλεστο, το οποίο στο τέλος του 2024 ανερχόταν σε 2,89 δισ. ευρώ. Στο πρώτο μισό του 2025 υλοποιήθηκαν έργα 459 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα προστέθηκαν νέες συμβάσεις 255 εκατ. ευρώ, διαμορφώνοντας το ανεκτέλεστο στα 2,7 δισ. ευρώ στο τέλος Ιουνίου. Συνυπολογίζοντας τα έργα που υπεγράφησαν μετά τις 30 Ιουνίου και τις συμβάσεις προς υπογραφή, το ανεκτέλεστο ανέρχεται σήμερα σε 2,76 δισ. ευρώ.

Από το ποσό αυτό, έργα αντίστοιχης αξίας με το πρώτο εξάμηνο αναμένεται να εκτελεστούν και στο δεύτερο μισό του έτους, ενώ το υπόλοιπο θα υλοποιηθεί σε μακροχρόνιο ορίζοντα από το 2026 και μετά.

Η κατανομή δείχνει ότι το 85% αφορά έργα στην Ελλάδα και το 15% έργα στο εξωτερικό.

Τα οικονομικά μεγέθη

Αναλυτικότερα, στα υψηλότερα επίπεδα της ιστορίας του βρέθηκαν τα οικονομικά μεγέθη της ΑΒΑΞ στο πρώτο εξάμηνο του 2025, με τον κύκλο εργασιών να εκτοξεύεται στα 467,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 61% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2024. Παράλληλα, τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 74%, φτάνοντας τα 28,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 29% και ανήλθαν σε 70,1 εκατ. ευρώ.

Η εξέλιξη αυτή αποτυπώνει τη συνεχιζόμενη δυναμική ανάπτυξη του Ομίλου, καθώς ο τζίρος σχεδόν διπλασιάστηκε μέσα σε δύο χρόνια —από 192,2 εκατ. ευρώ το 2023 σε 467,5 εκατ. ευρώ το 2025.

Ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός διαμορφώθηκε στα 237,8 εκατ. ευρώ, πρακτικά αμετάβλητος σε σχέση με το τέλος του 2024. Ωστόσο, ο δείκτης μόχλευσης (Καθαρός Δανεισμός/EBITDA) υποχώρησε στο 1,96x από 2,25x, καθώς η αύξηση των λειτουργικών κερδών βελτίωσε σημαντικά το προφίλ της εταιρείας, χωρίς αύξηση της δανειακής επιβάρυνσης.

Τα νούμερα ανά κλάδο 

Ο κύκλος εργασιών του κλάδου ανήλθε σε €458,8 εκατ. έναντι €275,3 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2024, με αποτέλεσμα η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) να διαμορφωθεί σε €62,2 εκατ., υπερδιπλάσια σε σχέση με πέρυσι, και το περιθώριο να ενισχυθεί στο 13,3%. Στα δημόσια έργα, το πρώτο μισό του 2025 σημαδεύτηκε από την πρόοδο σε κομβικά έργα όπως οι υποδομές στο Ελληνικό, τα νοσοκομεία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, η Γραμμή 4 του Μετρό Αθηνών και το flyover της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, ξεκίνησαν νέα έργα όπως ο οδικός άξονας Μπράλου – Άμφισσας, επιβεβαιώνοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ΑΒΑΞ στον εγχώριο κατασκευαστικό χάρτη.

Στον ιδιωτικό τομέα, η εταιρεία υπέγραψε τον Φεβρουάριο τη σύμβαση για την επέκταση του εργοστασίου «Παπαστράτος» (30 εκατ. ευρώ) με την Philip Morris, ενώ τον Μάιο ανέλαβε την κατασκευή του νέου εργοστασίου Σκλαβενίτη στη Μαγούλα, προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ. Στη Θεσσαλία, μετά την κακοκαιρία «Daniel», η ΑΒΑΞ κέρδισε έργα αποκατάστασης οδικών υποδομών ύψους 130 εκατ. ευρώ και σιδηροδρομικών υποδομών ύψους 45 εκατ. ευρώ.

Στο κομμάτι των ΣΔΙΤ, τον Αύγουστο υπεγράφη η σύμβαση για το αρδευτικό δίκτυο Ταυρωπού, με συμμετοχή της ΑΒΑΞ ύψους 53 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία της στον τομέα των παραχωρήσεων.

Στην ενέργεια και τη βιομηχανία, ξεχωρίζουν ο σταθμός παραγωγής ισχύος 1.750MW στη Ρουμανία και το φωτοβολταϊκό πάρκο 125MW στη Μεγαλόπολη. Τον Αύγουστο παραδόθηκε η μονάδα παραγωγής ενέργειας 282MW στο Bismayah του Ιράκ, έργο-ορόσημο για την εξωστρέφεια της εταιρείας. Ταυτόχρονα, η ΑΒΑΞ διεκδικεί νέες ενεργειακές υποδομές διεθνώς, όπως τερματικούς σταθμούς LNG και αγωγούς φυσικού αερίου, σε μια περίοδο που η ζήτηση για τέτοια έργα αυξάνεται λόγω της ενεργειακής αναδιάρθρωσης στην Ευρώπη.

Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει και η πρόοδος στα έργα του μετρό. Στη Γραμμή 4 της Αθήνας έχει ολοκληρωθεί το 75% της σήραγγας Κατεχάκη – Ευαγγελισμός και το 30% της σήραγγας Βεΐκου – Γαλάτσι, ενισχύοντας την προοπτική ολοκλήρωσης εντός του χρονοδιαγράμματος.

Αντίθετα, οι Παραχωρήσεις, παρότι διατήρησαν σταθερά τα έσοδά τους (€2,4 εκατ.), εμφάνισαν σημαντική πτώση στην κερδοφορία, καθώς το EBITDA περιορίστηκε σε €7,6 εκατ. από €26,7 εκατ. το 2024. Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και στις Ενεργειακές & Λοιπές Δραστηριότητες, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν σε €6,3 εκατ. από €11,5 εκατ., οδηγώντας σε ζημιογόνο EBIT και οριακά θετικό EBITDA (€0,3 εκατ.).

Ωστόσο, ο Όμιλος δεν περιλαμβάνει στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις του έσοδα από τις παραχωρήσεις στις οποίες συμμετέχει, πλην ελαχίστων περιπτώσεων, διότι δεν κάνει ολική ενοποίησή τους παρά μόνο με τη μέθοδο της καθαρής θέσης. Στα αποτελέσματα Α’ Εξαμήνου 2025 του Ομίλου περιλαμβάνεται το μερίδιο κερδών από συγγενείς εταιρείες για τη συμμετοχή του στις παραχωρήσεις, όπως του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, της Ολυμπίας Οδού, κλπ. Η παραχώρηση της Αττικής οδού έληξε τον 8 Οκτώβριο του 2024, αλλά αναμένονται τα μερίσματα του 2024 (πλην του προμερίσματος που εισπράχθηκε το 2024) και οι επιστροφές κεφαλαίων.

Γραμμή 4 Μετρό: Διατηρεί πριμ 41,6 εκατ. και πρόοδο στα εργοτάξια

Υπενθυμίζεται πως η ΑΒΑΞ έχει λάβει πριμ €41,6 εκατ. για το έργο της Γραμμής 4 του Μετρό Αθηνών, ως πρόσθετη ανταμοιβή για τη μη χρήση παράτασης χρονοδιαγράμματος· το ποσό καταγράφηκε ως έσοδο στη χρήση 2022 και η διοίκηση θεωρεί απίθανη την επιστροφή του. Παρά την πρόοδο, πέντε από τους 26 χώρους εργασίας (τρεις σταθμοί και δύο εργοτάξια) δεν έχουν παραδοθεί, προκαλώντας καθυστερήσεις, ωστόσο η εταιρεία υποστηρίζει ότι οι καθυστερήσεις αυτές συνιστούν ανωτέρα βία και δεν επηρεάζουν το δικαίωμα στο πριμ.

Στα εργοτάξια, η πρόοδος είναι μετρήσιμη. Ο μετροπόντικας «Αθηνά» έχει ολοκληρώσει 3,9 χιλιόμετρα, που αντιστοιχούν στο 76% της διαδρομής Κατεχάκη – Ευαγγελισμός, κατασκευάζοντας σήραγγα υψηλών προδιαγραφών. Ο δεύτερος μετροπόντικας, η «Νίκη», προχωρά από την αντίθετη πλευρά, στο τμήμα Βεΐκου – Γαλάτσι, έχοντας διανοίξει 2,1 χιλιόμετρα, περίπου το 30% της συνολικής διαδρομής.

Η Γραμμή 4 προβλέπει συνολικά 12,1 χιλιόμετρα σήραγγας και, βάσει του χρονοδιαγράμματος, αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2026, με την πρόοδο των δύο μετροπόντικων να δίνει σαφή δείγματα ότι ο στόχος είναι εφικτός, εφόσον δεν προκύψουν νέες καθυστερήσεις στην παράδοση των υπολοίπων εργοταξίων.

Διαβάστε επίσης:

Αττική Οδός: Εντολή στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για να δημιουργηθεί νέα έξοδος στη Μεταμόρφωση – Καμία αναπροσαρμογή των διοδίων

Γιατί ο ΑΚΤΩΡ βάζει «μπλόκο» στο Μητροπολιτικό Πάρκο Αέναον

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Εκδίδει ομόλογο 500 εκατ. με στόχο επενδύσεις, εξαγορές και αποπληρωμή δανεισμού