Business

ΑΒ, ΜΕΤRO, Πλαίσιο & McArthur Glen: Οι «χρησμοί» 4 CEO για την οικονομία και το λιανεμπόριο

Αριστοτέλης Παντελιάδης – Βασίλης Σταύρου -Ιωάννης Κασιμάτης, – Κώστας Γεράρδος


Αισιόδοξοι για την πορεία ανάκαμψης της αγοράς εμφανίστηκαν οι επικεφαλής τεσσάρων μεγάλων επιχειρήσεων του λιανεμπορίου, εκφράζοντας την εκτίμηση πως οι επιπτώσεις της πανδημίας θα είναι παροδικές. Βασίλης Σταύρου της ΑΒ Βασιλόπουλος, Αριστοτέλης Παντελιάδης της METRO, Κώστας Γεράδρος της Πλαίσιο και Γιάννης Κασσιμάτης του Mc Arthur Glen από το βήμα του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών αναφέρθηκαν στις προκλήσεις που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν στη διάρκεια του lockdown, την προσαρμογή στα νέα δεδομένα αλλά και τα επενδυτικά τους σχέδια για το επόμενο διάστημα.

Ανοίγοντας τη συζήτηση, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, Βασίλης Σταύρου υπογράμμισε πως πρώτη προτεραιότητα μετά το ξέσπασμα του κορονοϊού και την επιβολή των περιοριστικών μέτρων ήταν η προστασία της υγείας και η διατήρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, ώστε να υπάρχουν προϊόντα στα ράφια των καταστημάτων. Μια αποστολή που όπως είπε, στέφθηκε με επιτυχία για το σύνολο του λιανεμπορίου τροφίμων, αφού στα ελληνικά σούπερ μάρκετ δεν υπήρχαν άδεια ράφια, όπως συνέβη σε κάποιες χώρες της Ευρώπης. Καταλυτικό ρόλο, επεσήμανε, έπαιξε και η πολύ καλή συνεργασία με τους προμηθευτές αλλά και την κυβέρνηση, κάτι που βοήθησε να προσαρμοστούν οι εταιρείες πολύ γρήγορα στα νέα δεδομένα.

Βασίλης Σταύρου, CEO ΑΒ Βασιλόπουλος

Ο κ. Σταύρου εκτίμησε ότι η χρονιά για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ θα είναι ανοδική εξαιτίας της μαζικής προσέλευσης των καταναλωτών στη διάρκεια της καραντίνας, αν και έσπευσε να τονίσει ότι η αγωνία είναι «πόση ύφεση θα αφήσει πίσω η πανδημία». Ξεκαθάρισε πάντως ότι η ΑΒ θα συνεχίσει κανονικά το επενδυτικό πλάνο για την επέκταση του δικτύου των καταστημάτων αλλά και την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στη λειτουργία της επιχείρησης καθώς και στην ενδυνάμωση του ηλεκτρονικού καταστήματος –αποκάλυψε ότι μέσα στη χρόνια θα λειτουργήσει και το «dark store» της εταιρείας- ενώ απέρριψε των ενδεχόμενων περικοπών.

Αποφασισμένη να συνεχίσει το επενδυτικό πλάνο που έχει καταστρώσει δήλωσε και η ηγεσία του ομίλου METRO. Ο Αριστοτέλης Παντελιάδης υπογράμμισε πως οι επενδύσεις τόσο όσον αφορά στο δίκτυο των φυσικών καταστημάτων όσο και στο ηλεκτρονικό κατάστημα θα υλοποιηθούν κανονικά και απέρριψε το ενδεχόμενο περικοπών. Αντίθετα, βλέπει να αυξάνεται ο αριθμός των εργαζομένων όσο αυξάνεται το αποτύπωμα του ομίλου στην ελληνική αγορά.

Η κρίση του κορονοϊού, είπε ο κ. Παντελιάδης, ανέδειξε τη σημασία του κλάδου των σούπερ μάρκετ, τονίζοντας πως οι επιχειρήσεις συνέβαλλαν να διατηρηθεί η ομαλότητα, καλύπτοντας την αυξημένη ζήτηση. «Τα καταφέραμε καλά, παρ’ ότι όλα έγινε κάτω από μεγάλη πίεση και πολύ γρήγορα», σημείωσε χαρακτηριστικά. Σχολιάζοντας τις προοπτικές του λιανεμπορίου τροφίμων ανέφερε πως η χρονιά θα είναι ανοδική, παρ’ ότι εμφανίστηκε επιφυλακτικός σχετικά με την πορεία στο δεύτερο εξάμηνο. Εκτίμησε πάντως ότι το 2021 θα είναι μια καλή χρονιά. Ανέφερε τέλος πως το μάθημα που πήραν οι επιχειρήσεις από την κρίση του κορονοϊού είναι ότι πρέπει να έτοιμες να αναπροσαρμόσουν γρήγορα τα πλάνα τους.

Αριστοτέλης Παντελιάδης, CEO METRO

Ο αντιπρόεδρος και CEO της Πλαίσιο, Κώστας Γεράδρος επεσήμανε πως το lockdown ήταν πολύ βίαιο, δημιουργώντας ένα εξαιρετικά αχαρτογράφητο περιβάλλον ενώ στάθηκε στην εκτόξευση των ηλεκτρονικών πωλήσεων και στην προσπάθεια που έπρεπε να καταβάλει η αλυσίδα σε όλα τα επίπεδα για να ανταποκριθεί. «Έπρεπε να αντιμετωπίσουμε μια απογείωση του online, οι παραγγελίες ήταν έως και 10 φορές πάνω. Έπρεπε να κρατήσουμε την εταιρεία σαν μια καλοκουρδισμένη μηχανή», είπε.

Υπογράμμισε πάντως πως η απόφαση να επενδύσουν σε σοβαρές υποδομές, στο μεγάλο κέντρο logistics δηλαδή και στον ιδιόκτητο στόλο φορτηγό έπαιξε καταλυτικό ρόλο να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες. Η εταιρεία, συνέχισε, είναι αρκετά συμμαζεμένη σε επίπεδο δικτύου καταστημάτων (μόλις 240), ενώ και τα ενοίκια είναι σε ανεκτά επίπεδα, ωστόσο δεν απέκλειε το ενδεχόμενο εάν επιδεινωθούν οι συνθήκες να ζητήσει αναπροσαρμογή των μισθωμάτων.

Κώστας Γεράρδος, CEO Πλασίο

Τέλος, υπογράμμισε ότι στον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών έχει ξεκινήσει μια συζήτηση σχετικά με τον ρόλο του φυσικού καταστήματος, και τόνισε πως η εταιρεία του, σκοπεύει να επενδύσει περισσότερο στην ανάπτυξη υποδομών για το online.

Ο Γενικός Διευθυντής του Mc Arthur Glen, Γιάννης Κασσιμάτης αναφέρθηκε στην ταχύτητα προσαρμογής στα νέα πρωτόκολλα λειτουργίας, και στην καλή πορεία της εμπορικής κίνησης μετά την άρση του locdown στο εκπτωτικό χωριού στα Σπάτα. «Φαίνεται πως οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να έρθουν… παρατηρούνται και ουρές», σημείωσε χαρακτηριστικά, ωστόσο τόνισε πως η μείωση της τουριστικής κίνησης θα επηρεάσει σε ένα βαθμό και τα αποτελέσματα της εταιρείας.

Στάθηκε στις διευκολύνσεις που παρέχει στις επιχειρήσεις που μισθώνουν χώρους στο εκπτωτικό χωριό, και υπογράμμισε την ανάγκη υλοποίησης κάποιων μεταρρυθμίσεων που θα τονώσουν την αγορά, όπως για παράδειγμα το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων. «Είναι η ευκαιρία να τα ξαναδούμε και να τα ξαναδούμε σωστά», είπε κλείνοντας.


ΣΧΟΛΙΑ