• Business

    Autohellas (οικογένεια Βασιλάκη): Ποια από τα μέλη του Δ.Σ πήραν τις σημαντικά αυξημένες αμοιβές – Τα bonus για τους μετόχους και τα στελέχη

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    O Ευτύχης Βασιλάκης

    Ευτύχης Βασιλάκης


    Τα καλά νέα από το «μέτωπο» των οικονομικών επιδόσεων της Autohellas, διαχέονται και εμπράκτως σε μια ευρεία κλίμακα. Απαρτιζόμενη από όλους εκείνους, που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο αποκομίζουν…παράπλευρα, αλλά σημαντικά οφέλη.

    Τα οποία πηγάζουν από το ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας που πέτυχε η εισηγμένη εταιρεία στην περσινή χρήση.

    Όταν και τα καθαρά, ομιλικά της κέρδη, ενισχύθηκαν κατά 203,4% και διαμορφώθηκαν στα 52,4 εκατ. ευρώ. Ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ του 2019, όταν η κερδοφορία είχε φτάσει στα επίπεδα των 46,6 εκατ. ευρώ.

    Κάτω από αυτές τις συνθήκες, οι αποδοχές των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Autohellas, συμφερόντων της οικογένειας Βασιλάκη ενισχύθηκαν κατά 52,4%. Την ίδια στιγμή το προς διανομή μέρισμα στους μετόχους διπλασιάστηκε.

    Ακόμη, έκτακτη αμοιβή για την επίτευξη στόχων θα δοθεί σε ανώτατα διευθυντικά στελέχη της εταιρείας, ενώ οι αποδοχές των εργαζόμενων κινούνται σε ανοδική τροχιά.

    Αρχής γενομένης από τα μέλη του Δ.Σ, οι μικτές αποδοχές έφτασαν πέρσι στα 3,089 εκατ. ευρώ. Έναντι των 2,026 που είχαν δοθεί το 2020 και οι οποίες ήταν κατά 37,6% χαμηλότερες σε σύγκριση με αυτές του 2019.

    Και τούτο καθώς πρόπερσι η καθαρή κερδοφορία της Autohellas είχε καταγράψει κάμψη 62,9% στον απόηχο της έξαρσης της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων.

    Η Πρόεδρος της εταιρείας Εμμανουέλα Βασιλάκη, σύζυγος του αείμνηστου Θόδωρου Βασιλάκη, έλαβε πέρσι σταθερές και μεταβλητές αποδοχές ( συνδεμένες με τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας) συνολικού ύψους 750.000 ευρώ.

    Με την προσθήκη των λοιπών παροχών, οι αμοιβές έφτασαν στα 813.272 ευρώ.

    Αυξημένες κατά 49% από την αμέσως προηγούμενη χρονιά και 22% πιο κάτω σε σύγκριση με τις αμοιβές του 2019.

    Ο πρωτότοκος γιός της Ευτύχης Βασιλάκης, Διευθύνων Σύμβουλος και βασικός μέτοχος της εταιρείας, πήρε πέρσι 400.000 ευρώ, από σταθερές και μεταβλητές αμοιβές. Φτάνοντας μαζί με τις λοιπές παροχές στα 431.071 ευρώ.

    Οι μικτές αυτές αποδοχές είναι κατά 89% αυξημένες σε σχέση με το 2020 και σχεδόν στα ίδια επίπεδα με αυτές του 2019.

    Το πάζλ της πολιτικής των αμοιβών

     Η 76χρονη Πρόεδρος και ο 55χρονος CEO, στο πλαίσιο της αναθεωρημένης πολιτικής αμοιβών, λαμβάνουν σταθερές και μεταβλητές αμοιβές ( 1,15 εκατ. ευρώ στην προκειμένη περίπτωση) από την κερδοφορία της εταιρείας.

    Χωρίς δηλαδή να επιβαρύνουν τα αποτελέσματά της.

    Από την άλλη πλευρά, καθώς οι αμοιβές τους είναι κατ’ ουσίαν μερισματικές παροχές, έχουν πολύ μικρή φορολόγηση ( 5%) σε σύγκριση με εκείνην της κλίμακας των ατομικών εισοδημάτων.

    Ούτως ή άλλως οι αμοιβές τους θεωρούνται απόλυτα συμβατές με το καθοριστικό μερίδιο συμβολής, που έχουν στην οικονομική πορεία της εταιρείας.

    Μάλιστα και οι δυό τους,  δεν είναι οι υψηλότερα αμειβόμενοι από τα μέλη του Δ.Σ. Διότι στην πρώτη θέση βρίσκεται ο 66χρονος  Δημήτρης Μαγγιώρος.

    Ο οποίος μετράει 36 συναπτά έτη στην εταιρεία,  είναι αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής, έχει στα χέρια του τη διεύθυνση του νευραλγικού τμήματος των μακροχρόνιων μισθώσεων (leasing)  ενώ κατέχει και θέση εκτελεστικού μέλους στο Δ.Σ της Autohellas.

    Οι περσινές του μικτές αμοιβές διαμορφώθηκαν στα 1.155.451 ευρώ, εκ των οποίων τα 765.155 αφορούσαν τις μεταβλητές αποδοχές, που καθορίζονται από την επίτευξη εταιρικών στόχων. Οι συνολικές αυτές αποδοχές είναι κατά 111% ανώτερες από πέρσι και 54% πιο πάνω από εκείνες του 2019.

    Γεγονός που υποδηλώνει την εξαιρετικά σημαντική του θέση, στην όλη στρατηγική της εταιρείας.

    Αρμοδιότητες εκτελεστικού μέλους στην Autohellas έχει και ο 50χρονος Γιώργος Βασιλάκης, αδελφός του Ευτύχη.

    Με τις συνολικές του αποδοχές να φτάνουν πέρσι στα 603.741 ευρώ, εκ των οποίων όμως τα 334.000 ευρώ προήλθαν από θυγατρικές εταιρείες (Autotechenica  Hellas και Χιουντάι Ελλάς). Σε σχέση με τα προπερσινά δεδομένα οι αμοιβές είναι αυξημένες κατά 6%.

    Πέραν τούτων το σύνολο των αμοιβών για τα άλλα 6 μέλη που θήτευσαν πέρσι στο Δ.Σ, ανέρχεται σε 73.500 ευρώ.

    Τι θα πάρουν οι μέτοχοι και τα ανώτατα στελέχη

     Όμως, από τα κερδοφόρα αποτελέσματα της εταιρείας, θα προκύψουν οφέλη και για τα ανώτατα διοικητικά της στελέχη, στους οποίους θα διατεθεί ώς bonus το συνολικό ποσό των 300.000 ευρώ.

    Η επικείμενη γενική συνέλευση της 5ης Απριλίου θα κληθεί να δώσει το «πράσινο φώς» για αυτήν την εξτρά παροχή, σε προϊσταμένους κρίσιμων οργανικών μονάδων, για τα θετικά οικονομικά μεγέθη.

    Στην ίδια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της  Autohellas, αναμένεται να εγκριθεί και η παροχή μερίσματος 0,46 ευρώ ανά μετοχή. Χρηματική διανομή διπλάσια από τα περσινά 0,23 ευρώ ανά μετοχή. Με το σύνολο των πρo φόρου μερισμάτων να ανεβαίνει από τα 11,1 στα 22,2 εκατ. ευρώ περίπου.

    Σε εταιρεία που εδρεύει στο Λουξεμβούργο και ελέγχεται από τον Ευτύχη Βασιλάκη ( με τη συμμετοχή και του αδελφού του) βρίσκεται το 61,16% των μετοχών της Autohellas. Με συνέπεια να έχει λαμβάνειν το αντίστοιχο ποσοστό από τα μερίσματα.

    Μεταφραζόμενα σε περίπου 13,5 εκατ. ευρώ.

    Τα υπόλοιπα 8,7 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν σε όλους τους μετόχους. Μεταξύ των οποίων είναι η Εμμανουέλα Βασιλάκη με 123.316 μετοχές ( που δίνουν μέρισμα 56.725 ευρώ) και ο Δημήτρης Μαγγιώρος.

    Ο οποίος κατέχει 21.720, που δίνουν μέρισμα 10.000 ευρώ.

    Η μερισματική απόδοση 4,78% και οι εργαζόμενοι

    Με βάση το χθεσινό κλείσιμο της μετοχής (στα 9,62 ευρώ) η επικείμενη χρηματική διανομή των 0,46 ευρώ αντιστοιχεί σε μερισματική απόδοση 4,78% πρό φόρου… Άκρως θελκτική για μια μετοχή, της οποίας η τιμή έχει ανέβει 42,1% σε χρονικό ορίζοντα 12μηνου…

    Εκτός από τους μετόχους, βελτιωμένα είναι και μισθολογικά δεδομένα για τους εργαζόμενους στην Autohellas, το εν Ελλάδι προσωπικό της οποίας ανέρχεται σε 1.109 άτομα. Πέρσι οι μέσες αποδοχές των εργαζόμενων στην εταιρεία ( χωρίς να περιλαμβάνονται οι ασφαλιστικές εισφορές) ανήλθαν στα 32.641 ευρώ.

    Ενώ για τον όμιλο ήταν 24.905 ευρώ. Συγκριτικά με το 2020 οι αυξήσεις είναι σημαντικές (μέχρι 17,7%) αλλά κατά τα φαινόμενα οφείλονται στο γεγονός ότι την προπέρσινη χρονιά δεν αποτυπώνονται τα κρατικά μέτρα στήριξης, για το προσωπικό που βρέθηκε σε αναστολή εργασίας.

    Σε σχέση με το 2019, οι μέσες μικτές αποδοχές των εργαζόμενων είναι 8,8% πάνω σε επίπεδο εταιρείας και 5,9% πιο ψηλά στον όμιλο.

    Το οικονομικό προφίλ της εταιρείας

    Με τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία στα 467,77 εκατ ευρώ, η Autohellas διαπραγματεύεται τώρα στις 8,9 φορές τα καθαρά της κέρδη. Κάθε άλλο παρά ακριβά, αν μετρηθεί και η άποψη της Διοίκησης, που εμφανίζεται σταθερά αισιόδοξη για την περαιτέρω αύξηση των οικονομικών μεγεθών.

    Μένει βεβαίως να αποτυπωθούν και οι συνέπειες που μπορεί να έχει στον τουρισμό και τις μεταφοράς, η εξέλιξη του πολέμου στην Ουκρανία. Χώρα στην οποία η εταιρία έχει μια ανεπαίσθητη έκθεση ( 0,1% επί των πωλήσεών της).

    Ένα από τα βασικά «κλειδιά» της θετικής πορείας της Autohellas ήταν η έγκαιρη επένδυση 131 εκατ. ευρώ για την αγορά 4.000 νέων αυτοκινήτων, ανεβάζοντας το σύνολο του στόλου των ενοικιάσεων στα 46.500 οχήματα.

    Κερδίζοντας σημαντικά μερίδια αγοράς στις βραχυχρόνιες μισθώσεις.

    Που μαζί με τις μακροχρόνιες μισθώσεις, αλλά  και τις πωλήσεις παλαιών και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, απέφεραν πέρσι καθαρά κέρδη 37 εκατ. ευρώ, από τις δραστηριότητες στην Ελλάδα. Άλλα 16,3 εκατ. ευρώ κέρδη προήλθαν από τη θεαματική αύξηση της εμπορίας αυτοκινήτων και ανταλλακτικών.

    Ενώ στα 7,2 εκατ. ευρώ ήταν τα κέρδη από τις δραστηριότητες σε 7 χώρες του εξωτερικού. Δίνοντας μετά από τις απαλοιφές, το τελικό αποτέλεσμα.

    Έχοντας ταμειακά διαθέσιμα ύψους 115 εκατ. ευρώ, η Autohellas βαρύνεται με καθαρό δανεισμό 330,8 εκατ. ευρώ, που ξεπερνά οριακά την καθαρή της θέση.

    Τα περσινά χρηματοοικονομικά έξοδα ανήλθαν στα 19 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν μόλις στο 10,6% της περσινής λειτουργικής κερδοφορίας (Ebitda) ανήλθε στα 178,9 εκατ. ευρώ. Ενισχυμένη κατά 32,2%.

    Κατά τα άλλα και μετά από διετή παράταση, το δικαίωμα της σύμβασης με τη Hertz λήγει στα τέλη του 2025.

    Διαβάστε επίσης

    Autohellas: Αύξηση κύκλου εργασιών 30,5% στα 641,6 εκατ. ευρώ το 2021 – Πρόταση για διπλάσιο μέρισμα 0,46 ευρώ/μετοχή



    ΣΧΟΛΙΑ