Η Audi της Volkswagen μείωσε τις οικονομικές της προοπτικές για το 2025, καθώς οι δασμοί του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και το κόστος αναδιάρθρωσης των δραστηριοτήτων της, επιβαρύνουν τα κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ειδικότερα, ο όμιλος Audi — ο οποίος περιλαμβάνει τις Bentley, Lamborghini και Ducati — αναμένει πλέον λειτουργική απόδοση επί των πωλήσεων από 5% έως 7% φέτος, από μια προηγούμενη πρόβλεψη από 7% έως 9%, μετά την πτώση της κερδοφορίας του α’ εξαμήνου λόγω των δασμών των ΗΠΑ.

1

Η μητρική εταιρεία Volkswagen, μείωσε τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους την περασμένη εβδομάδα.

Η Audi πιέζει να αναζωογονήσει το χαρτοφυλάκιο των μοντέλων της, μετά την πτώση των αποστολών στις περισσότερες μεγάλες αγορές κατά το α’ εξάμηνο, συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Αμερικής και της Κίνας, η οποία κυριαρχούσε όσον αφορά τα κέρδη.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες παραχωρούν μερίδιο αγοράς εκεί λόγω του έντονου ανταγωνισμού από τους τοπικούς κατασκευαστές με επικεφαλής την BYD.

Στις ΗΠΑ, οι δασμοί – που επί του παρόντος ανέρχονται στο 15% σύμφωνα με το deal που υπέγραψε ο Τραμπ με την Ευρωπαϊκή Ένωση την Κυριακή – έχουν προσθέσει κόστος.

«Ο αντίκτυπος της πρόσφατα επιτευχθείσας δασμολογικής συμφωνίας μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ αξιολογείται επί του παρόντος», ανέφερε η Audi σε ανακοίνωσή της.

Ο οικονομικός διευθυντής Γιούργκεν Ρίτερσμπεργκερ δήλωσε κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης ότι η εταιρεία επιδιώκει επίσης να διευκρινίσει τα τελικά επίπεδα δασμών για το Μεξικό, όπου η Audi κατασκευάζει το SUV Q5, το οποίο είναι κορυφαίο σε πωλήσεις στις ΗΠΑ.

Η Audi θα φτάσει σε ένα χαμηλό σημείο φέτος, ενώ αναμένεται να παρουσιάσει «θετική δυναμική από το 2026 και μετά», δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, Όλιβερ Μπλουμ.

«Παρήλθε η εποχή που η Audi θεωρούνταν ηγέτης στην καινοτομία στην αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο αναλυτής της UBS, Πάτρικ Χάμελ, πριν από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

«Αναμένεται να δούμε αν τα νέα προϊόντα θα εντυπωσιάσουν αρκετά τους καταναλωτές, για να επιτρέψουν στην Audi να φτάσει στις σωστές τιμές».

Διαβάστε επίσης: 

Volkswagen: Audi και Porsche πληρώνουν το «μάρμαρο» για τους δασμούς Τραμπ – Μειώνει το ετήσιο outlook

Stellantis: Ζημία ύψους $2,7 δισ. το α’ εξάμηνο σε μια αγορά που βάλλεται από τις κινήσεις του Τραμπ

Samsung–Tesla: «Μαμούθ» συμφωνία $16,5 δισ. για παραγωγή ημιαγωγών επόμενης γενιάς