ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Audi και Porsche φαίνεται ότι επηρεάστηκαν περισσότερο από τους δασμούς του Ντόναλντ Τραμπ, ενώ η Volkswagen μείωσε τις οικονομικές της προοπτικές για το έτος, αφού αναγκάζεται να αναφέρει μείωση των κερδών της για το α’ εξάμηνο του έτους για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
Η αυτοκινητοβιομηχανία προβλέπει πλέον απόδοση πωλήσεων μόλις 4%, από τουλάχιστον 5,5% προηγουμένως, αφού οι αμερικανικοί δασμοί πρόσθεσαν 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ (1,53 δισεκατομμύρια δολάρια) σε κόστος το α’ εξάμηνο.
Η Volkswagen ανέφερε επίσης τα εσωτερικά έξοδα αναδιάρθρωσης και τις μεγαλύτερες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλότερου περιθωρίου κέρδους.
«Δεν μπορούμε να υποθέσουμε ότι η δασμολογική κατάσταση είναι προσωρινή», δήλωσε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος Όλιβερ Μπλουμ (Oliver Blume) σε τηλεφωνική επικοινωνία, σημειώνοντας ότι οι δασμοί του Τραμπ θα προσθέσουν αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ σε λειτουργικό κόστος φέτος.
«Βασιζόμαστε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την κυβέρνηση των ΗΠΑ για να καταλήξουν σε ένα ισορροπημένο αποτέλεσμα στο ζήτημα των δασμών», τόνισε.
Σημειώνεται ότι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης βρίσκεται υπό πίεση να μειώσει το κόστος και να βελτιώσει τα προϊόντα της για να αντιμετωπίσει τις κρίσεις σε τρεις βασικές αγορές.
Δασμοί και Κίνα επηρεάζουν τα κέρδη
Από την άλλη, οι δασμοί του Τραμπ μειώνουν τις πωλήσεις και τα κέρδη των Audi και Porsche που εξαρτώνται από τις εισαγωγές, ενώ η μειωμένη ζήτηση και το υψηλό κόστος παραγωγής επηρεάζουν αρνητικά τα κέρδη στην Ευρώπη.
Η Volkswagen χάνει επίσης μερίδιο αγοράς στην Κίνα, όπου οι καταναλωτές επιλέγουν όλο και περισσότερο τις τοπικές μάρκες.
Για πρώτη φορά, η VW λαμβάνει επίσης υπόψη τους πρόσφατα αυξημένους δασμούς εισαγωγών από τις ΗΠΑ στους ετήσιους στόχους της.
Το χειρότερο σενάριο πρόβλεψής της, είναι οι δασμοί να παραμείνουν στο 27,5% το β’ εξάμηνο, ενώ το καλύτερο προβλέπει μείωση των δασμών στο 10%.
«Χρειαζόμαστε ένα καλό deal»
«Χρειαζόμαστε ένα καλό deal», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Άρνο Άντλιτς (Arno Antlitz) σε συνέντευξή του στο Bloomberg.
«Μια λύση που να ταιριάζει τόσο στις ανάγκες της αμερικανικής κυβέρνησης, όσο και στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες», συμπλήρωσε.
Σημειώνεται ότι η μετοχή της Volkswagen υποχώρησε έως και 3% στη Φρανκφούρτη, ενώ σημείωσε άνοδο περίπου 6% φέτος.
Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένα φωτεινά σημεία.
Η VW έχει δει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να αυξάνονται στην Ευρώπη τους τελευταίους μήνες, λόγω εκπτώσεων στην ολοένα και μεγαλύτερη απομάκρυνση των αγοραστών από την Tesla, που επηρεάστηκαν από τις πολιτικές δραστηριότητες του Έλον Μασκ.
Η εταιρεία βλέπει την ισχυρή δυναμική παραγγελιών να συνεχίζεται μέχρι το τέλος του έτους στην Ευρώπη, αφού οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 73% εκεί το β’ τρίμηνο, λόγω της ισχυρής ζήτησης για μοντέλα όπως το VW ID.5, το Audi Q4 e-tron και το Skoda Enyaq.
Διαβάστε επίσης:
Amazon: Γιατί ακυρώνει την κατασκευή μονάδας στο Δουβλίνο – Πλήγμα για την Ιρλανδία
Ο Ντόναλντ Τραμπ διατάσσει να διαλυθούν όλοι οι καταυλισμοί αστέγων στις ΗΠΑ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
