Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Αντόνιο Φιλόσα (Antonio Filosa) έδωσε στους επενδυτές μια πρώτη γεύση από το σχέδιό του να αναδιαμορφώσει την μαχόμενη αυτοκινητοβιομηχανία, σε μια παγκόσμια αγορά που βάλλεται από τους δασμούς του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ.

Ο 52χρονος Ιταλός ανακοίνωσε σήμερα μια απροσδόκητη καθαρή ζημία ύψους 2,3 δισεκατομμυρίων ευρώ (2,7 δισεκατομμύρια δολάρια) για το α’ εξάμηνο – τη στιγμή που οι αναλυτές ανέμεναν μικρό κέρδος – καθώς ο κατασκευαστής των SUV Jeep και Fiat, υπολογίζει το κόστος των εμπορικών πολέμων και ακυρώνει τις επενδύσεις σε ηλεκτρικά και οχήματα υδρογόνου, προκειμένου να ληφθεί υπόψη η μειωμένη ζήτηση.

1

Υπενθυμίζεται ότι ο Τραμπ έχει μειώσει την υποστήριξη των ΗΠΑ για τα ηλεκτρικά οχήματα από τότε που επέστρεψε στον Λευκό Οίκο.

Από πλευράς του, ο Filosa, ο οποίος βρίσκεται στο αξίωμα για περίπου ένα μήνα, ανταποκρίνεται στις μεγάλες αλλαγές στην αγορά αυτοκινήτων, προσπαθώντας παράλληλα να διορθώσει προηγούμενα λάθη της εταιρείας.

Την ίδια στιγμή, οι κινήσεις του Τραμπ αυξάνουν το κόστος και ανατρέπουν τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, ενώ οι Κινέζοι κατασκευαστές με επικεφαλής την BYD, πιέζουν την στάσιμη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης.

Τα προβλήματα της Stellantis είναι πιο σοβαρά στην ισχυρή αγορά της Βόρειας Αμερικής, όπου οι αποστολές της μειώθηκαν κατά 25% το β’ τρίμηνο, αφού ο προκάτοχος του Filosa, Κάρλος Ταβάρες (Carlos Tavares), εξόργισε τους αντιπροσώπους και τα συνδικάτα με μια σειρά από επώδυνες περικοπές κόστους.

Η Stellantis ανέφερε σήμερα περίπου 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ σε καθαρές χρεώσεις προ φόρων που πραγματοποίησε κατά το α’ εξάμηνο, κυρίως λόγω εξόδων από την ακύρωση δαπανηρών προγραμμάτων, συμπεριλαμβανομένου ενός για το υδρογόνο με τη Michelin και τη Forvia,  και τη μετατόπιση επενδύσεων από ηλεκτρικά σε υβριδικά οχήματα.

Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ένα πλήγμα περίπου 300 εκατομμυρίων ευρώ από τους δασμούς του Τραμπ, σημειώνοντας ότι έχει μείνει πίσω στις ΗΠΑ, λόγω της γήρανσης της γκάμας της, των καθυστερήσεων στα μοντέλα και των λαθών στις τιμές.

Η μετοχή της Stellantis υποχώρησε έως και 3,8% στο Μιλάνο, προτού ανακτήσει κάποιο έδαφος και διαπραγματευτεί με πτώση 0,5% νωρίς το απόγευμα της Δευτέρας, ενώ έχει υποχωρήσει περίπου κατά 38% φέτος.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, ο Filosa βρίσκεται τώρα υπό πίεση να αναθεωρήσει την προσφορά προϊόντων στη χώρα, καθώς οι ντόπιοι οδηγοί στρέφονται προς τα υβριδικά.

Διαβάστε επίσης: 

Σκοτ Μπέσεντ: Η Ουάσινγκτον δεν θα βιαστεί να κλείσει εμπορικές συμφωνίες – Θα υπάρξουν συνομιλίες με την Κίνα

Ιράν: Συζήτηση με Ρωσία και Κίνα για τον κίνδυνο επαναφοράς των κυρώσεων σε βάρος της Τεχεράνης

Ρωσία: Υπέρ ενός νέου γύρου ειρηνευτικών συνομιλιών με το Κίεβο – Δεν αποκλείει να υπάρξει συνάντηση Πούτιν-Τραμπ στην Κίνα