• Business

    Άρθρο-Παρέμβαση: Ποιος αποφασίζει αν θα ξεκινήσουν τα τρένα – Γιατί δεν ακολουθείται ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών;

    Γιώργος Γεραπετρίτης (υπουργός επικρατείας), Παναγιώτης Τερεζάκης (Μεταβατικός Επικεφαλής ΟΣΕ), Maurizio Capotorto (CEO Hellenic Train), Κωστής Γενιδούνιας (Πρόεδρος σωματείου μηχανοδηγών)


    Ποιος αποφασίζει αν θα ξεκινήσουν τα τρένα;

    Αυτή είναι η βασική ερώτηση για την οποία αναζητούν διακαώς απαντήσεις χιλιάδες συμπολίτες μας καθώς παρατηρούν ανακρίβειες μεταξύ του πλάνου πέντε σταδίων για την επανεκκίνηση των τρένων και του προαστιακού που έχει ανακοινώσει το υπουργείο υποδομών και μεταφορών και τα δρομολόγια που αποφάσισε να πραγματοποιήσει η Hellenic Train.

    Σημειώνεται ότι στο πρώτο στάδιο για το ξεκίνημα του σιδηροδρόμου (22 Μαρτίου) υπήρχαν δρομολόγια στη Βόρεια Ελλάδα που δεν έχουν πραγματοποιηθεί. Πρόκειται για τα Θεσσαλονίκη-Φλώρινα, Θεσσαλονίκη-Δράμα, Αλεξανδρούπολη-Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Επίσης, για σήμερα είχε προγραμματιστεί η επανεκκίνηση του προαστιακού για το Κιάτο και το Αίγιο, βάσει των όσων είχαν ανακοινωθεί από το υπουργείο, αλλά εν τέλει τα τρένα αυτά δεν ξεκίνησαν ποτέ.

    Η κατάσταση αυτή είναι το αποτέλεσμα του πλήθους των φορέων που αποφασίζουν για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά και των πιέσεων που ασκούνται από τα σωματεία των μηχανοδηγών, οι οποίοι δε διστάζουν να θέσουν βέτο.

    Πιο συγκεκριμένα, το υπουργείο για να δώσει το ΟΚ για την επανέναρξη των δρομολογίων ήρθε σε επαφή με το ΟΣΕ, ο οποίος και το ενημέρωσε για την κατάσταση του δικτύου. Παρόλα αυτά, και παρά το γεγονός ότι υπήρξαν σχετικές ανακοινώσεις, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) με πρόεδρο το Κωστή Γεννιδούνια δε δίστασε να θέσει βέτο, εάν δεν εφαρμοστούν εννέα προϋποθέσεις, απειλώντας μάλιστα να τινάξει το «restart» στον αέρα.

    Μάλιστα την Παρασκευή 18 Μαρτίου είχε πραγματοποιηθεί συνάντηση μεταξύ των μηχανοδηγών και της διοίκησης του ΟΣΕ, χωρίς να υπάρξει κάποια σχετική ενημέρωση για το τι αποφασίστηκε.

    Για να μάθουμε ποιες ήταν οι προϋποθέσεις και οι εγγυήσεις έπρεπε να περιμένουμε μέχρι τις 21 Μαρτίου, δηλαδή μία ημέρα πριν την εκκίνηση των τρένων και του προαστιακού. Επρόκειτο για μία ανακοίνωση των μηχανοδηγών, η οποία έκανε λόγο για ζητήματα ασφαλείας και επικοινωνίας σε μερικά από τα δρομολόγια που είχε προαναγγείλει το υπουργείο υποδομών και μεταφορών.

    Η εξέλιξη αυτή είχε θορυβήσει τον κόσμο που μεταφέρεται κυρίως με τον προαστιακό από και προς τη δουλειά του, ενώ υπήρχαν και «φωνές» που ανέφεραν ότι η επανεκκίνηση είναι στον «αέρα».

    Εν τέλει η Hellenic Train βασιζόμενη κατά κύριο λόγο στα επιχειρήματα και το βέτο των μηχανοδηγών, ανακοίνωσε το βράδυ της 21ης Μαρτίου, ποια δρομολόγια θα ξεκινήσουν. Έκτοτε δεν έχει υπάρξει καμία ανακοίνωση ούτε από το Υπουργείο, του οποίου ο σχεδιασμός δεν ακολουθείται, αλλά ούτε και από τον ΟΣΕ, ο οποίος θα έπρεπε να γνωρίζει πολύ καλά την κατάσταση του δικτύου.

    Διαβάστε επίσης

    Ο οδικός χάρτης για την αποκατάσταση της λειτουργίας των σιδηροδρόμων



    ΣΧΟΛΙΑ